![]() |
Gezond voedsel
Het is schijnbaar 'bóntón' om gezond te doen, these days... De zakken patat, chips, snoep en allerlei àndere ongezonde troep vliegen naar 'binnen', terwijl gezonde voedingsmiddelen daarbij Helaas... flink achterblijven. Later zal het ziekenfonds dus wel mooi blij met ons zijn, als we al een hoge leeftijd halen op deze manier...
Flipper [Edit] Wat vind jij van de manier waarop mensen tegenwoordig met voeding omgaan? Zijn ze zich bewust genoeg van wat ze allemaal naar binnenwerken? Gaat men gezonder eten door bewustwording, of blijft men toch kiezen voor ongezond gemaksvoedsel? |
Ik denk dat je de boel nu flink generaliseerd, niet iedereen vreet alleen ongezonde troep, er zijn mensen zat die aan hun gezondheid denken en iig gematigd ongezond eten.
[edit] als ik zie hoe serieus je topic op F&F is verwacht ik dat dit ook niet serieus is. Bovendien heeft je post geen vraagstelling oid. |
Citaat:
|
Dood ga ik toch wel.
|
@ de ts: waar baseer je dat op, je eigen vrienden/familiekring?
|
Ik zie juist een sterke tendens richting gezond eten. Niet dat mensen dat per se meer dóen, maar ze maken zich er wél meer druk om. Denk aan het succes van dieetwebsites, de uitbreiding van gezondheidsrubrieken in vrouwenbladen, het ontstaan van hele gezondheidstijschriften, de gezond-eten-klavertjes op albert heijn producten, enzovoort.
|
Het was toch wel serieus bedoeld hoor. Er is in Nederland wellicht meer aandacht voor voeding e.d. (en dat is al een winstpunt !) maar veel verbetering zie ik in de praktijk nog niet. En wat... moet ik hoe... doen, Bloem ?
Flipper |
Citaat:
|
Ben blij met je antwoord, Bloem. Ik geef toe dat ik in een rare bui weleens doordram over bannen enz. Maar eigenlijk... wil ik dat toch liever niet. Langzamerhand zal ik me dus wel meer en meer aanpassen hoor. (ook al is er altijd kans dat ik weleens iets vreemds [maar netjes...] post !).
Bedankt voor je antwoord Flipper |
het zal wel, ik eet redelijk gezond, en ik zie om me heen mensen meer richting gezond gaan, dus je stelling slaat als een lul op een drumstel
|
De ontkenning van des dolfijn's punt komt van alle kanten... Hmmm..., jullie willen dus bewijs ?! Dat is heel simpel: ga tijdens deze zomer maar eens naar pret- cq dieren-park.. Als je ziet wat daar loopt... wéét je gewoon dat ik gelijk heb. (iets waar ik overigens niet blij mee ben hoor...).
Flipper |
ehm, jij komt met een stelling, kom jij dan ook met bewijs, in de vorm van een bron, ipv zoiets vaags als een pretpark......
je wil een discussie dus doe dat dan ook op een fatsoenlijke manier of vertrek naar onzin. |
de meeste mensen met overgewicht eten niet meer dan de meeste mensen zonder overgewicht, maar bewegen gewoon minder :). Dus overgewicht zegt lang niet alles over iemands eetpatroon.
|
Citaat:
|
Let me put one thing straight: Ik zeg dus nu niet... dat dikkere mensen slecht of anderzins negatief zijn... Ik doe alleen een (juiste ?) constatering. Ik kom zo'n 4 keer per jaar op een pretpark... en op basis vanwat ik daar tot en met de laatste keer heb gezien blijf ik bij des dolfijn's constatering. Overigens, zag ik het graag anders hoor... maar we moeten de realiteit niet ontkennen !
Flipper |
Ik heb eerder het idee dat men steeds meer op voeding gaat letten.
En dat je veel mensen in pretparken e.d. veel ongezonde dingen eten vin'k ook redelijk logisch...dat zijn wel van die dagen dat je eerder een patatje of iets anders gaat eten. En daar worden veel ongezonde dingen verkocht... maargoed volgens mij is het onzin om om die reden te zeggen dat veel mensen ongezond eten. |
Gezond is slecht voor mijn kwabjes.
|
Citaat:
Verder ben ik het met Sarah eens. |
Moooeee!!
|
Ik vind wel dat er in veel openbare ruimtes lastig aan gezond eten te komen is. Denk alleen al aan de gemiddelde schoolkantine....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kom op zeg, ten eerste moet je op de middelbare school gewoon je eigen boterhammen smeren, ten tweede is er iets mis met je (lichaam) als je op die leeftijd al dik wordt van een pizzabroodje ofzo.
|
Ja mensen vreten zich vol met ongezonde troep en ze vatten het 'eet wat je verbruikt' principe niet echt, maar het kan me eerlijk gezegd geen reet schelen.
|
Flipper is alles wat u maar wenst, gek, achterlijk, dom, onwetend, niet ontwikkeld... en hij/zij heeft het zeker nooit... bij het rechte eind... tenminste zo wordt er over deze dolfijn gedacht... Slotjes en bannen (gisteren nog op computertotaalforum !) zijn des dolfijn's deel... Hmmm..., tóch krijgen de ideeën/visies van deze dolfijn periodiek wél... ondersteuning in de media. Neem nu de Volkskrant van vanmorgen, d.d. 16-05-2006 bladz.: 15 - Voorkant. Artikel over ongezonde zaken. Het Europees Parlement stemt vandaag over wetgeving tegen misleidende voedingsclaims... Of zij het goed aanpakken is weliswaar stof genoeg voor discussie, maar de problematiek zoals óók ik die altijd schetste krijgt wél... erkenning. Flipper had en heeft dus gewoon gelijk ! (kijk ikzelf niet raar van op hoor...).
Flipper |
^ :D
Er bestaat zowat óveral de verleiding om ongezond te eten, zelfs in schoolkantines :( @ reno: het is allang niet meer normaal zelf je brood te smeren heb ik gemerkt. En ook als je er niet dik van wordt betekent dat nog niet dat het niet ongezond is. |
Citaat:
|
Citaat:
En ja, dik en ongezond zijn natuurlijk twee verschillende dingen, maar ik dacht dat de insteek van dit topic de vetzucht onder jongeren was - en ik ben het met je eens dat de schoolkantines daar geen helpende hand in bieden. |
Citaat:
Ten tweede: typ eens normaal. |
Citaat:
|
Citaat:
daar zeg je t zelf al! je ziet t betreffende verschijnsel 4 x in n jaar!!! daar kan je je niet op baseren redeneer s de andere kant, die mensen die je ziet zijn er ook (ongeveer) 4x in n jaar en eten dan mss (zeer) ongezond, als t bij slecht eten, maar zo weinig in t jaar, blijft is t tog niet zown punt?! dan is t gewoon n keertje 'zondigen' op n leuke dag uit natuurlijk zijn er ook mensen die altijd zo eten, maar dat hou je tog wel ik ben t eens met de mensen die ook een meer bewustere houding zien van mensen. dat wil idd niet zeggen dat we allemaal een op-en-top gezond lijf hebben, maar ik denk wel dat t scheelt. ik werk in n supermarkt , en sinds er op oa zalm staat dat t rijk is aan omega 3 wordt t meer verkocht, ook wordt er veel gewokt, veel vitaminen en vezels. mensen die dat kopen kunnen natuurlijk ook na de gezonde maaltijd een zak chips verorberen, of gewoon nooit bewegen, dat hou je ook :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15. |