Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   numeriek intelligentie testje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=141007)

Gatara 26-06-2002 19:55

numeriek intelligentie testje
 
http://www.msn.nl/special/testjezelf/

:)

Joepie! k had een 9 :)

Ps.: je mag geen rekenmachine gebruiken!!!!

Rhinus 26-06-2002 20:08

Gefeliciteerd, je hebt de hoogst mogelijke score gehaald, namelijk een 10!

Het is uitstekend gesteld met je numerieke intelligentie. Je kunt goed hoofdrekenen en ook met het afmaken van logische reeksen heb je geen problemen.
:)


Welke had je fout dan?

Lucky Luciano 26-06-2002 20:09

Wat een schimmel test, ik doe hem wel als ik wat helderder ben

damaetas 26-06-2002 20:18

pfrt 7
achja ik denk ook ni meer helder nu

eddie 26-06-2002 20:22

een 7? :confused:
Naja... boeie!

mathfreak 26-06-2002 20:29

Ik kwam uit op een 9 (had deze test bij Het Net ook al eens gedaan trouwens)

damaetas 26-06-2002 20:32

Citaat:

eddie schreef:
een 7? :confused:
Naja... boeie!

da zijn de goei (y)

:D

Gatara 26-06-2002 20:53

Citaat:

Rhinus schreef:
Gefeliciteerd, je hebt de hoogst mogelijke score gehaald, namelijk een 10!

Het is uitstekend gesteld met je numerieke intelligentie. Je kunt goed hoofdrekenen en ook met het afmaken van logische reeksen heb je geen problemen.
:)


Welke had je fout dan?

Die van die bouwvakkers :)
ik had 20..
Had ik gegokt, want wist niet echt hoe je dat moest rekenen.
:)
Heb ook de uitleg niet gelezen, dus weet het nog steeds niet :( :)

Gatara 26-06-2002 20:53

Citaat:

mathfreak schreef:
Ik kwam uit op een 9 (had deze test bij Het Net ook al eens gedaan trouwens)
valsspeler! :P

:D

hoeaap 26-06-2002 20:59

jeeeeee een tieeeeeen

Rhinus 26-06-2002 21:07

Citaat:

mathfreak schreef:
Ik kwam uit op een 9 (had deze test bij Het Net ook al eens gedaan trouwens)
:eek: Jij geen 10? Ik dacht dat jij echt ALLES van wiskunde wist. Welke had je fout dan?


Citaat:

Gatara schreef:
Heb ook de uitleg niet gelezen, dus weet het nog steeds niet :( :)
Als er 6 bouwvakkers zijn dan 24 uur.
Hoeveel als er 8 bouwvakkers zijn?

Totaal aantal uren = 6*24
Dat deel je dan door 8.
Dat is dan 6*3 en dat is 18.

Ik heb nergens gegokt, ik wist ze allemaal :).

Lethalis 26-06-2002 21:20

Wat heeft een simpele numerieke test met intelligentie te maken? Echte intelligentietesten bestaan uit een combinatie van vormen onthouden, beelden te draaien (de spiegelbeelden eruit halen), ook getallenreeksen, verbale intelligentie (woordenschat), uitslagen van objecten (de zijden bepalen bijv), etc, etc .. en als laatste, maar niet minste: emotionele intelligentie.

Een beetje serieuze test ben je zo een uur aan kwijt.

*had btw een 9*

mathfreak 26-06-2002 21:21

Citaat:

Rhinus schreef:


:eek: Jij geen 10? Ik dacht dat jij echt ALLES van wiskunde wist. Welke had je fout dan?

Ik weet niet precies welke. Misschien een van de opgaven over getallenreeksen. Overigens is het niet mogelijk om alles van wiskunde te weten, tenzij je je beperkt tot enkele vakgebieden ervan, zoals ik ook doe. Wat jullie op de middelbare school aan wiskunde krijgen is maar een fractie van alle wiskundekennis die we nu tot onze beschikking hebben, en bovendien neemt die kennis nog steeds toe.

Lethalis 26-06-2002 21:26

Ik deed trouwens iets van 3 minuten over de 10 vragen. Weet alleen niet welke ik fout had! :D 1 vraag :S

[edit]
*had slecht gelezen* :o

Breg 26-06-2002 21:51

ik zag die test net staan toen ik bij hotmail uitlogde. Ik had een 9, had die vraag fout van die jongen die naar school fietste, ik had berekend hoeveel hij in totaal fietste (heen en terug), en de laatste vraag wist ik ook niet, maar die had ik goed gegokt.

Lethalis 26-06-2002 21:52

Citaat:

Breg schreef:
ik zag die test net staan toen ik bij hotmail uitlogde. Ik had een 9, had die vraag fout van die jongen die naar school fietste, ik had berekend hoeveel hij in totaal fietste (heen en terug), en de laatste vraag wist ik ook niet, maar die had ik goed gegokt.
LoL :D dat had ik dus fout :)

Want het stelde in principe niks voor.

Rhinus 26-06-2002 22:07

Goed lezen is bij wiskunde 't belangrijkste he :).

Rhinus 26-06-2002 22:08

Citaat:

mathfreak schreef:
Ik weet niet precies welke. Misschien een van de opgaven over getallenreeksen. Overigens is het niet mogelijk om alles van wiskunde te weten, tenzij je je beperkt tot enkele vakgebieden ervan, zoals ik ook doe. Wat jullie op de middelbare school aan wiskunde krijgen is maar een fractie van alle wiskundekennis die we nu tot onze beschikking hebben, en bovendien neemt die kennis nog steeds toe.
Nee, dat is waar. Maar jij bent voor mij wel DE wiskunde God. Maar iniedergeval weet je er wel VEEL van af. Hoeveel % van alle wiskunde denk jij te snappen eigelijk op dit moment?

Lethalis 26-06-2002 22:25

Citaat:

Rhinus schreef:
Goed lezen is bij wiskunde 't belangrijkste he :).
Mjah .. mijn gebrekkige leesvaardigheid leidde ook ertoe dat ik geen 10 voor Wiskunde B kon handhaven op mijn rapport in de 4e. Altijd van die stomme interpretatiefoutjes, of pure slordigheid :o

Ook wel vreemd: ik had meestal de simpele vragen fout en de 'moeilijke' allemaal goed.

Yellow Angel 26-06-2002 22:30

9...

verkeerde vlakje aangekruisd :o

ik had het helemaal berekend en ik heb B igevuld ipv C ofzo :o

beestje 26-06-2002 22:33

Gefeliciteerd, je hebt de hoogst mogelijke score gehaald, namelijk een 10!

Het is uitstekend gesteld met je numerieke intelligentie. Je kunt goed hoofdrekenen en ook met het afmaken van logische reeksen heb je geen problemen.


sja deze vragen waren nogal simpel als je het mij vraagt...

damaetas 27-06-2002 07:05

Citaat:

******** schreef:

Ook wel vreemd: ik had meestal de simpele vragen fout en de 'moeilijke' allemaal goed.

jap had ik ook, maar ik oefde helemaal geen 10, zolang je erdoor bent toch? (heb net een gave sig hierover ergens gezein: 6 is voldoende 7 is teveel geleerd; das mijn middelbaar-attitude, daar krijg je leraren helamaal gek mee ;) )

Gatara 27-06-2002 08:47

Citaat:

Rhinus schreef:

Als er 6 bouwvakkers zijn dan 24 uur.
Hoeveel als er 8 bouwvakkers zijn?

Totaal aantal uren = 6*24
Dat deel je dan door 8.
Dat is dan 6*3 en dat is 18.

Ik heb nergens gegokt, ik wist ze allemaal :).

Haha,.. dat van die 3 had ik ook gevonden, maar wist niet wat ik daarmee moest doen :rolleyes:
Oo.. alleen had ik die 3 anders gevonden:
24/6 = 4 (betekent dat 1 persoon er 4 dagen over deed)
24/8 = 3 (zou betekenen dat 1 persoon er 3 dagen over deed)

Erm,.. ik doe het weer eens veel te ingewikkeld...
Nouja, bedankt voor de uitleg :)

Rhinus 27-06-2002 08:51

Citaat:

******** schreef:
Ook wel vreemd: ik had meestal de simpele vragen fout en de 'moeilijke' allemaal goed.
Volgens mij hebben dit alle mensen :).
Ik tenminste wel.

pol 27-06-2002 12:49

Gefeliciteerd, je hebt de hoogst mogelijke score gehaald, namelijk een 10!

Het is uitstekend gesteld met je numerieke intelligentie. Je kunt goed hoofdrekenen en ook met het afmaken van logische reeksen heb je geen problemen.

Makkie.

eddie 27-06-2002 13:17

Citaat:

Gatara schreef:


Haha,.. dat van die 3 had ik ook gevonden, maar wist niet wat ik daarmee moest doen :rolleyes:
Oo.. alleen had ik die 3 anders gevonden:
24/6 = 4 (betekent dat 1 persoon er 4 dagen over deed)
24/8 = 3 (zou betekenen dat 1 persoon er 3 dagen over deed)

Erm,.. ik doe het weer eens veel te ingewikkeld...
Nouja, bedankt voor de uitleg :)

Nee, dat is logica...

6 personen doen 24 dagen om een huis te bouwen.
1 persoon doet er 4 dagen over...

Vreemd dat met hoe meer personen je bent, hoe langer het duurt voordat je huis af is :p :D

mathfreak 27-06-2002 18:49

Citaat:

Rhinus schreef:


Nee, dat is waar. Maar jij bent voor mij wel DE wiskunde God. Maar iniedergeval weet je er wel VEEL van af. Hoeveel % van alle wiskunde denk jij te snappen eigelijk op dit moment?

Nou nou, DE wiskunde God...laten we nou niet overdrijven. :D
Het is inderdaad zo dat ik redelijk thuis ben in de wiskunde. Aan percentages van alle wiskunde die ik denk te snappen waag ik me liever niet, vooral ook omdat de wiskunde in de loop van de 20e eeuw met zoveel nieuwe vakgebieden is uitgebreid dat het onmogelijk is om de wiskunde als geheel te kunnen overzien. Ik beperk me tot 4 vakgebieden (analyse, functionaalanalyse, gewone en partiële differentiaalvergelijkingen en complexe functietheorie) waar ik me in verdiep. Verder heb ik de universitaire basiskennis van algebra en lineaire algebra en ben ik ook thuis in de basisbeginselen van de kansrekening en de statistiek, al boeien deze 2 vakgebieden mij niet zo.

Lucky Luciano 27-06-2002 19:00

Je hebt een voldoende gehaald, namelijk het cijfer 9. Goed!

Het is redelijk goed gesteld met jouw numerieke intelligentie. Je kunt redelijk goed hoofdrekenen en ook wel logische reeksen afmaken.
Ik vatte die 2e reeks niet echt, zag de logica niet. Die heb ik denk ik fout

pietdepiet 27-06-2002 19:45

Gefeliciteerd, je hebt de hoogst mogelijke score gehaald, namelijk een 10!

Het is uitstekend gesteld met je numerieke intelligentie. Je kunt goed hoofdrekenen en ook met het afmaken van logische reeksen heb je geen problemen.

Klik op 'volgende' voor de goede antwoorden en om te zien wat anderen hebben geantwoord!

:eek:

pietdepiet 27-06-2002 19:53

Citaat:

Breg schreef:
ik zag die test net staan toen ik bij hotmail uitlogde. Ik had een 9, had die vraag fout van die jongen die naar school fietste, ik had berekend hoeveel hij in totaal fietste (heen en terug), en de laatste vraag wist ik ook niet, maar die had ik goed gegokt.
Maak de volgende logische reeks af:
1-3-11-43-?

1 x 4 - 1 = 3
3 x 4 - 1 = 11
11 x 4 - 1 = 43
43 x 4 - 1 = 171

M-King 27-06-2002 20:02

Ik had ook een 9. Die vraag over NAAR school had ik fout. Nu dat ik het antwoord gelezen heb, vind ik hem wel logisch, maar wel flauw hoor.... ;)

Lucky Luciano 27-06-2002 20:53

Citaat:

M-King schreef:
Ik had ook een 9. Die vraag over NAAR school had ik fout. Nu dat ik het antwoord gelezen heb, vind ik hem wel logisch, maar wel flauw hoor.... ;)
ja idd, ik had hem goed. Maar ik heb meerdere van dat soort vragen gehad, dus was op m'n hoede

Gatara 28-06-2002 12:24

Citaat:

pietdepiet schreef:
Maak de volgende logische reeks af:
1-3-11-43-?

1 x 4 - 1 = 3
3 x 4 - 1 = 11
11 x 4 - 1 = 43
43 x 4 - 1 = 171

Je kunt deze ook anders zien:

3 - 1 = 2
11 - 3 = 8
43 - 11 = 32
? - 43 = ?

8/2 = 4
32/8 = 4
?/32 = 4
4 * 32 = 128

=>
? - 43 = 128
128 + 43 = 171

:D

Gatara 28-06-2002 12:26

Citaat:

eddie schreef:

Nee, dat is logica...

6 personen doen 24 dagen om een huis te bouwen.
1 persoon doet er 4 dagen over...

Vreemd dat met hoe meer personen je bent, hoe langer het duurt voordat je huis af is :p :D

Dus niet :P
"vele handen maken licht werk"

Dat zie je wel met 1 persoon doet er 4 dagen over ten opzichte van 1 persoon doet er 3 dagen over als ze met meerdere mensen werken ;)

Mommen 28-06-2002 13:11

jeeeeeeuj, ik had zo ook alle 10 goed...
maar als je ff na bleef denken waren ze allemaal wel te doen...

Rhinus 28-06-2002 16:37

Citaat:

mathfreak schreef:

Nou nou, DE wiskunde God...laten we nou niet overdrijven. :D
Het is inderdaad zo dat ik redelijk thuis ben in de wiskunde. Aan percentages van alle wiskunde die ik denk te snappen waag ik me liever niet, vooral ook omdat de wiskunde in de loop van de 20e eeuw met zoveel nieuwe vakgebieden is uitgebreid dat het onmogelijk is om de wiskunde als geheel te kunnen overzien. Ik beperk me tot 4 vakgebieden (analyse, functionaalanalyse, gewone en partiële differentiaalvergelijkingen en complexe functietheorie) waar ik me in verdiep. Verder heb ik de universitaire basiskennis van algebra en lineaire algebra en ben ik ook thuis in de basisbeginselen van de kansrekening en de statistiek, al boeien deze 2 vakgebieden mij niet zo.

Tsss, kansberekenen is juist 't leukste :). Hopelijk kan je daar later iets leuks mee gaan doen. Want dat lijkt me wel wat.

M-King 29-06-2002 11:45

Voor de hele slimme:

6 bouwvakkers doen er 24 dagen over een huis te bouwen, hoe lang doen er 1 miljard bouwvakkers over???

a) 0,0124416 sec.
b) Veeeeeel langer dan a
c) Die krijgen ze nooit af
d) 13 jaar.

Tampert 29-06-2002 14:37

veeeel korter dan a) zou ik zeggen :o

Gatara 29-06-2002 15:16

Citaat:

M-King schreef:
Voor de hele slimme:

6 bouwvakkers doen er 24 dagen over een huis te bouwen, hoe lang doen er 1 miljard bouwvakkers over???

a) 0,0124416 sec.
b) Veeeeeel langer dan a
c) Die krijgen ze nooit af
d) 13 jaar.

C.
Argumentatie?
Ze lopen elkaar continue voor de voeten!!!!
:D

she_devil 01-07-2002 19:22

Citaat:

Gatara schreef:


Je kunt deze ook anders zien:

3 - 1 = 2
11 - 3 = 8
43 - 11 = 32
? - 43 = ?

8/2 = 4
32/8 = 4
?/32 = 4
4 * 32 = 128

=>
? - 43 = 128
128 + 43 = 171

:D

Jaaa!!! zo had ik het dus ook!! Khad trouwens een 10!! :D

she_devil 01-07-2002 19:26

oops sorry!! kdacht dat hij het niet deed dus kdenk dan doe ik het nog een keer. foutje... :eek:

mathfreak 01-07-2002 19:50

Citaat:

she_devil schreef:
oops sorry!! kdacht dat hij het niet deed dus kdenk dan doe ik het nog een keer. foutje... :eek:
Niets aan de hand. Door in je voorlaatste reply het icoontje wijzig te kiezen en daarna Verwijderen? aan te vinken kun je je reply verwijderen. Mocht dat niet meer mogelijk zijn, dan kun je altijd Tampert vragen of die dat alsnog voor jou kan doen.

Tampert 02-07-2002 10:32

Citaat:

mathfreak schreef:

Niets aan de hand. Door in je voorlaatste reply het icoontje wijzig te kiezen en daarna Verwijderen? aan te vinken kun je je reply verwijderen. Mocht dat niet meer mogelijk zijn, dan kun je altijd Tampert vragen of die dat alsnog voor jou kan doen.

ik ben zó zelfstandig ;) :)

Rollo Tomasi 02-07-2002 19:34

Tien goed, hoofdrekenen kan ik nog wel een beetje.... :o

Gatara 08-07-2002 15:50

Citaat:

M-King schreef:
Voor de hele slimme:

6 bouwvakkers doen er 24 dagen over een huis te bouwen, hoe lang doen er 1 miljard bouwvakkers over???

a) 0,0124416 sec.
b) Veeeeeel langer dan a
c) Die krijgen ze nooit af
d) 13 jaar.

M-king, wat is nu het juiste antwoord?

Gatara

M-King 08-07-2002 19:23

Citaat:

Gatara schreef:


M-king, wat is nu het juiste antwoord?

Gatara

Goeie vraag!!! (y)

pietdepiet 08-07-2002 21:21

1 miljard bouwvakkers zullen er heel lang over doen, ze lopen elkaar telkens in de weg. Ook moeten ze eerst een goed plan bedenken hoe ze alle 1 miljard bouwvakkers wat kunnen doen, dit kost veel tijd.

Gatara 09-07-2002 15:06

Citaat:

pietdepiet schreef:
1 miljard bouwvakkers zullen er heel lang over doen, ze lopen elkaar telkens in de weg. Ook moeten ze eerst een goed plan bedenken hoe ze alle 1 miljard bouwvakkers wat kunnen doen, dit kost veel tijd.
Ja,.. en dan blijken de kosten veel hoger te zijn dan de opbrengst en dus staken ze het hele gedoe maar, dus het juiste antwoord is C :P

Toch? :)

Gatara

Geraldine 11-07-2002 08:14

JAAH!!
Gefeliciteerd, je hebt de hoogst mogelijke score gehaald, namelijk een 10!

Het is uitstekend gesteld met je numerieke intelligentie. Je kunt goed hoofdrekenen en ook met het afmaken van logische reeksen heb je geen problemen.

Voor mijn laatste wiskundepw kreeg ik nog niet eens de helft van dat cijfer...:D

DutchECK 11-07-2002 09:33

Je hebt een voldoende gehaald, namelijk het cijfer 9. Goed!

Het is redelijk goed gesteld met jouw numerieke intelligentie. Je kunt redelijk goed hoofdrekenen en ook wel logische reeksen afmaken.

Vraag 7 had ik fout (driehoekig zwembad)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.