Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [3ds max] Goed nieuws voor de 3ds max'ers onder ons. {3ds max 5} (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=141025)

jdiezrequejo 26-06-2002 20:10

[3ds max] Goed nieuws voor de 3ds max'ers onder ons. {3ds max 5}
 
3ds Max is in de maak! Er is al een beta..

info: http://www.discreet.com/products/3dsmax5/

Wat screens gemakt met 3ds max 5 beta:

http://www.discreet.com/images/produ...eta_image4.jpg

http://www.discreet.com/images/produ...ta_image11.jpg

Ziet er allemaal nog "echter" eruit!
Dit is zeker goed nieuws voor de 3d moddelaars :)

BendeBen 26-06-2002 20:56

die bovenste is gewoon een foto :S

jdiezrequejo 26-06-2002 22:26

Citaat:

BendeBen schreef:
die bovenste is gewoon een foto :S
Das juist het mooie, dat het er echt uit gaat zien! :)

Tis geen foto het is echt gemaakt met 3ds max 5 beta, maar goed je moet het wel goed kunnen hoo wil je zoiets kunnen maken :) maar het is mogelijk! :cool:

BendeBen 26-06-2002 22:58

Citaat:

jdiezrequejo schreef:


Das juist het mooie, dat het er echt uit gaat zien! :)

Tis geen foto het is echt gemaakt met 3ds max 5 beta, maar goed je moet het wel goed kunnen hoo wil je zoiets kunnen maken :) maar het is mogelijk! :cool:

damn dan ben je wel uber goed ja

maja, je kan natuurlijk ook net zo goed een foto nemen dus ;)

TAFKAB 26-06-2002 23:19

Citaat:

jdiezrequejo schreef:
3ds Max is in de maak! Er is al een beta..

info: http://www.discreet.com/products/3dsmax5/

Wat screens gemakt met 3ds max 5 beta:

http://www.discreet.com/images/produ...eta_image4.jpg

http://www.discreet.com/images/produ...ta_image11.jpg

Ziet er allemaal nog "echter" eruit!
Dit is zeker goed nieuws voor de 3d moddelaars :)

Dit kun je ook met 4.

Hans Olo 27-06-2002 00:44

ok dit hoort niet echt bij deze topic maar ook weer wel

wel cool,

ik ben een fervent maya gebruiker, is ongeveer een soortgelijk pakket.

ik moet trouwens zeggen dat ik nog lang niet goed genoeg ben met maya om bovenstaande plaatjes te evenaren, maar het komt wel in de toekomst hoop ik
dit zijn twee dingetjes die ik al gemaat heb

http://www.mmad.nl/Community/artwork...shidigital.jpg

http://www.mmad.nl/Community/artworkfiles/oog.jpg

TAFKAB 27-06-2002 09:36

Heb je dat oog met een (gradient)bodinut getextured?
Slechte renders trouwens! (n)
Voor die robot : hogere resolutie en wat DOF toevoegen ;)

Hans Olo 27-06-2002 11:11

nee, wat ik voor dat oog gedaan heb is eerst een bol maken, toen een "ramp" (lineaire kleur overgangen ) texture gemaakt en toen heb ik over de blauwe iris een beetje zitte spelen met extra textures en ben ik uit gekomen op "noise" met weet ik niet meer wat voor waarden.

oh ja, zoals ik al gezegd heb zit ik nog in het begin van de ontwikkelings fase met dit programma dus ik weet zelf ook wel dat die renders niet helemaal top zijn. Op mijn eigen computer heb ik het gewoon opgeslagen als bitmap en ziet het er een stukje beter uit. Voor het internet heb ik echter een jpg compressie moeten gebruiken en die je ook wel in de kwaliteit, vooral bij de randen zie je kleine vlekjes. Ik ben bij het oog vergeten iets van antialiasing toe te passen dus de randen zijn ook een beetje gekarteld. Maarja... er zijn zo verschrikkelijk veel opties voor het renderen die ik allemaal nog moet uitvinden!

TAFKAB 27-06-2002 13:12

Je zou hem gewoon moeten renderen als 1280&1024, dat is altijd wel een redelijke resolutie.
Dan anti-aliasing op PRODUCTION zetten.
De render globals spreken allemaal wel voor zich, je zou anders is de bijbehorende documentatie moeten doornemen.
Heb je de tutorials van de A|W site al gedaan? (http://www.aliaswavefront.com).
Daar staat een oefening hoe je DOF moet maken, en Ray-tracing (ook handig, zware berekenig, meer rendertijd).
Groeten!
[edit]Dit heb ik trouwens in mn begin stage gemaakt in Maya: http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=maya [/edit]

Hans Olo 27-06-2002 15:22

die grote robot is op 1280 bij 1024 je moet maar eens kijken op www.mmad.nl onder community > artwork ray tracing is ook aan, dat zie je aan de reflecties ( op de neus zie je zelfs de gele dingen op de poten gereflecteerd). alleen had ik die robot van oorsprong bedoeld voor een roterend gif filmpje van 150 bij 75 pixels, alleen werd dat een beetje te groot voor itnernet gebruik.

die poppetjes zien er grappig uit trouwens, heb je ze gemaakt met polygrons of nurbs of met supdivisions?

TAFKAB 27-06-2002 16:55

Poly's.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.