![]() |
Verse of houdbare melk?
Ik lust eigenlijk alleen houdbare melk maar voor mijn idee ben ik daar een uitzondering in.
Als je melk drinkt, wat drink je dan? Verse melk of houdbare melk? |
Ik drink nooit melk, maar vroeger altijd verse. Houdbare melk noemden wij campingmelk, want dat dronken we alleen op vakantie en ik vond het o zo vies.
|
Ik drink nooit melk, maar mijn broertje drinkt houdbare melk.
|
Ik drink geen melk meer, vroeger altijd houdbare want verse vond ik ranzig. :confused:
|
Deze colafreak drinkt geen melk. :)
Altijd wel opvallend als we gaan lunchen op school. Iedereen neemt melk en ik een flesje cola. :bloos: |
verse, maar dan wel karnemelk (y)
|
In Frankrijk heb ik nachtmerries gehad van houdbare melk. Het liefst verse dus.
|
Citaat:
|
verse en het liefst zelfs volle melk :)
|
Verse. Houdbare kregen we vroeger op de camping alleen. Toevallig laatst (toen ik aan het kamperen was) ook weer eens houdbare gedronken, maar ik vind dat echt vies.
Melk hoort lekker vers te zijn :D |
melk is voor de kalfjes :cool:
|
Citaat:
|
Melk is vooral goed om de kater te vermijden (Y)
|
Vers, absoluut.
Houdbaar gebruik ik eigenlijk alleen eens om pannenkoeken te bakken ofzo omdat dat goedkoper is :p |
Het maakt me weinig uit..wel het liefst halfvolle melk....
of vers uit de melktank v/d boerderij... (y) |
Aargh, verkleerde aangeklikt. :D
Ik drink nooit melk, maar ik gebruik het wel eens in een maaltijd. Dan gebruik ik altijd verse melk. :) Houdbare melk is vies en minder gezond geloof ik. |
Verse melk direct van de koe mag niet meer.
Alle melk moet eerst of UHT verhit zijn of gesterilliseerd, maar dat geeft toch allemaal een bepaalde smaak eraan. Alle merk want je kan kopen is behandeld. |
Geef mij mij verse melk. Houdbare melk is echt niet te drinken en zoals iemand al eerder aangaf is het volgens mij inderdaad ook minder gezond.
|
Wij hadden altijd houdbare vroeger, en dat vond ik toen ook het lekkerst. Nu maakt het me niet zo uit, ik drink bijna nooit melk.:)
|
Ik heb nog nooit verse melk gedronken, maar ik heb liever gepasteuriseerde melk dan gesteriliseerde, ik neem aan dat je dat met 'vers' bedoelt.
|
Lang houdbare melk doet me ook denken aan vakanties in Frankrijk :D We (= mijn zus en ik) lusten Franse melk echt niet, dus kochten mijn ouders lang houdbare melk. Vond ik ook erg vies, maar niet zo vies als Franse melk. En we mochten er Nesquick doordoen, of het met zoete cornflakes eten. Dus het viel nog mee :D
Liever dus gewone Nederlandse melk, die niet te lang houdbaar is :D |
Met verse melk bedoel ik idd gepasteuriseerde melk en met houdbare melk gesteriliseerde melk :)
Mijn moeder heeft mijn broertje en mij juist houdbare melk leren drinken omdat dat overal verkrijgbaar is en handig is op de camping enzo om jeugdtrauma's zoals die van jullie te voorkomen ;) |
Soja.
|
Liefst verse. Houdbare lust ik alleen door de frosties.
|
'Vers'
|
verse melk, en dan het liefst halfvolle melk
|
Vroeger het liefst houdbare, tegenwoordig vind ik dat vies en wil ik verse.
|
verse. maar ik drink niet meer zo vaak melk.
|
Ik drink nooit melk.
|
Citaat:
Het is wel beter om 't eerst te koken maargoed...toen ik nog klein was en d'r nog melkbussen waren dronken we 't gewoon direct warm op...dat was erg lekker (Y)... Het smaakt wel anders dan melk uit een pak en het is een stuk vetter. maargoed.... |
Verse, houdbare vind ik niet lekker.
|
Citaat:
|
Ik drink nooit melk bij ontbijt of lunch,maar wel verse melk in koffie.
|
Verse melk, bij voorkeur halfvol.
|
Citaat:
|
Wat is het verschil eigenlijk :o
|
Citaat:
Maja dat maakt niks uit het is toch nog altijd lekker. |
Citaat:
gesterllisseerd gaat maar tot een temperatuur van 70ºC, waarbij de meeste schadelijke bacteriën dood worden gemaakt en de melk suikers beginnen licht te karameliseren, gepasteuriseerd is geloof ik op 90ºC en UHT is heel kort op 130ºC, nadeel is dus weer dat die suikers karameliseren, zoetere smaak, donkere kleur, etc. Ook is in de melk gestandariseerd, dat de melk altijd dezelfde substantie is. Bij melk van de koe kan dat vaak verschillend zijn. Maar in dit landje, moet men bepaalde HACCP regels volgen. |
Vers, dat andre vind ik erg smerig. Door vakanties naar Frankrijk inderdaad.
Ik drink tegenwoordig eigenlijk geen melk meer. Karnemelk wel. :cool: |
k ga egt over mn nek van houdbare melk :o
|
ik lust het allebei, maar heb liever verse.
|
Citaat:
|
Dan heb ik die 2 omgedraaid, UHT is anders, kort maar heel hoog.
|
Ik drink geen melk. Vroeger moest ik melk drinken en dat was altijd vers, maar melk drinken deed ik nou niet bepaald met veel plezier.
|
Ik drink geen melk, vroeger wel (en veel) en ik luste alleen verse halfvolle melk die net uit de koelkast kwam (dat is nog steeds zo - houdbare melk, volle melk en lauwe melk vind ik echt te vies voor woorden :o).
|
Citaat:
|
Citaat:
of anders wat is houdbaar? :o |
Houdbaar is verwerkt, komt van de fabriek af.
Vers is van de boer dat eigenlijk niet meer mag. |
Citaat:
Houdbare melk geeft mij het camping gevoel, en ik vind het heel erg vies. Ik drink eigenlijk weinig melk, ik vind melk alleen lekker als het koud is, in een beker zit en ik bruinenbonen-goulashsoep eet met een bruinbolletje met ham :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |