Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoe weet je ZEKER dat je iemand leuk vindt? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1410306)

JasFilie 14-05-2006 21:43

Hoe weet je ZEKER dat je iemand leuk vind

Ik heb een hele tijd een meisje leuk gevonden, stom genoeg nooit wat mee gedaan, maar sinds kort weet ik niet meer zeker of ik haar nog wel leuk vind aangezien ze best verandert (en dat is niet positief). Misschien vind ik dr nog steeds echt leuk of misschien vind ik dr alleen nog maar leuk om dat het een soort 'gewoonte' is geworden. Ik zou het eerlijk waar niet weten. Maar mijn vraag is: Wanneer weet je of je iemand leuk vind? (en wat te doen bij twijfel?)

Groetjes JasFilie

Joenes 14-05-2006 21:47

Door het te vragen...

JasFilie 14-05-2006 21:48

Nee ik bedoel voor jezelf. Of jij haar leuk vindt. Niet of zij jou leuk vindt
Hoe weet je of JIJZELF iemand leuk vindt

__ 14-05-2006 21:52

wat Thoughtful zegt

JasFilie 14-05-2006 22:02

Zo simpel en toch zo logisch :D
Das wel het probere waard denk ik ^_^(die smiley moete ze hier tog egt eens maken)

Thnx, JF

labda 14-05-2006 22:10

lol, probeer eens serieus afstand te nemen voor een aantal dagen
als je dan gek word ... (y)

Orpheo 14-05-2006 22:35

Citaat:

labda schreef op 14-05-2006 @ 23:10 :
lol, probeer eens serieus afstand te nemen voor een aantal dagen
als je dan gek word ... (y)

mee eens... ik probeerde t 2 weken geleden met n meisje (mn vriendin nu). maar na een paar uur werd ik al helemaal horendol. ik MOEST haar weer spreken, ik MOEST even haar stem horen.

bleek dat t wederzijds was :o

labda 14-05-2006 23:25

Citaat:

Orpheo schreef op 14-05-2006 @ 23:35 :
mee eens... ik probeerde t 2 weken geleden met n meisje (mn vriendin nu). maar na een paar uur werd ik al helemaal horendol. ik MOEST haar weer spreken, ik MOEST even haar stem horen.

bleek dat t wederzijds was :o

als ik hier een te directe reactie op geef word ik door een bepaald iemand afgeslacht
maar ja, vaak is het zo dat je pas echt weet hoeveel je om iemand gaaft wanneer je diegene mist (n)

en zo zou het misschien niet moeten :o

Not for Sale 14-05-2006 23:27

Andere methode: Stel je eens voor dat je haar ziet (hand in hand) lopen of zoenen, wat dan ook, met een andere jongen. Ga er maar voor zitten, zodat je een goed beeld in je hoofd hebt. Jaloers? :o

Orpheo 15-05-2006 08:48

Citaat:

labda schreef op 15-05-2006 @ 00:25 :
als ik hier een te directe reactie op geef word ik door een bepaald iemand afgeslacht
maar ja, vaak is het zo dat je pas echt weet hoeveel je om iemand gaaft wanneer je diegene mist (n)

en zo zou het misschien niet moeten :o

das waar, maar soms KAN je de ander gewoon niet missen. je denkt wel aan de ander, maar bent bv te moe om er stil bij te staan...

LOLA3000 15-05-2006 13:00

Dan WEET je gewoon...als je twijfelt vind je haar niet echt leuk denk ik!

shining 15-05-2006 15:57

You know when you've found it 'cause you feel it when they take it away..

Questie 15-05-2006 18:56

wow dit heeft me geholpen, ik twijfel ook wel eens, maar als ik denk aan hem met iemand anders, wordt ik helemaal ziek en natuurlijk ken ik ook het missen van ...zucht...

I C U 15-05-2006 19:38

Als het idee van diegene met een ander je niet aanstaat, je echt pissig en verdrietig kan maken, heb je dikke kans dat je diegene best wel leuk vindt. Een tijdje geen contact hebben wil ook wel es helpen.

Wel grappig dat je het woord 'gewoonte' noemt, omdat ik dat ook wel es heb, dat ik iemand leuk vond, en het uitmondt in een gewoonte, zo van: 'tja, het hoort zo'. :) Verwarrend, dat wel.

Kazet Nagorra 15-05-2006 20:10

Word medisch fysicus en vind een briljante manier om de hersenen zodanig te scannen, dat je iemands gedachten en ideeën kunt lezen.

JaJ 15-05-2006 20:12

Ik dacht ooit eens over die vraag van gewoonte na, en kwam toen tot de conclusie dat het mij geen bal kon schelen waar mijn affectie voor die persoon eigenlijk vandaan kwam. Je weet zeker dat je iemand leuk vind zodra je tegenover jezelf hebt durven toegeven dat je die persoon leuk vind denk ik. Dat doe je vanzelf als je niet meer zonder de persoon denkt te kunnen denk ik. :P

Not for Sale 15-05-2006 21:02

Citaat:

JaJ schreef op 15-05-2006 @ 21:12 :
Je weet zeker dat je iemand leuk vind zodra je tegenover jezelf hebt durven toegeven dat je die persoon leuk vind denk ik. Dat doe je vanzelf als je niet meer zonder de persoon denkt te kunnen denk ik. :P
En daarna blijft je diegene voorgoed leuk vinden? Wat dus als de dus niet zeker weet of je iemand nog steeds leuk vind? :o

Nala 16-05-2006 10:38

Citaat:

Not for Sale schreef op 15-05-2006 @ 22:02 :
En daarna blijft je diegene voorgoed leuk vinden? Wat dus als de dus niet zeker weet of je iemand nog steeds leuk vind? :o
Nagaan of je vrolijker wordt van het idee dat je hem/haar zo ziet. Zo ja (y) zo niet (n)

WolterB 17-05-2006 08:17

Zeker weten is een heel erg afgesloten gebied. Dingen als taal en wiskunde kan je zeker weten, maar gevoelens kunnen altijd liegen tegen jezelf.

Maar wat anderen boven mij al zeggen is een erg goed idee: je inbeelden dat zij iemand anders heeft of je inbeelden dat je met haar hebt, hoe zou dat voelen bij je, wat maakt dat in je los?

Kristaco 17-05-2006 09:05

Je pakt een madeliefje en je trekt een voor 1 de bloemblaadjes ervanaf.

Je zegt steeds 'ik vind hem leuk' en bij de volgende 'ik vind hem niet leuk'

En wat je zegt bij het laatste bloemblaadje, dat klopt.

DDII 17-05-2006 23:20

Citaat:

Kristaco schreef op 17-05-2006 @ 10:05 :

hahaha,. exactly :D

als je iemand echt leuk vind, of als je echt verliefd op iemand bent merk je dat wel ;) dat verschil is er gewoon heel duidelijk :D

Not for Sale 17-05-2006 23:35

Citaat:

Nala schreef op 16-05-2006 @ 11:38 :
Nagaan of je vrolijker wordt van het idee dat je hem/haar zo ziet. Zo ja (y) zo niet (n)
Bij mij geldt voor heel veel mensen dat ik vrolijker word bij het idee dat ik hem/haar zo zie.

botervleug 18-05-2006 21:37

Je zult blijven twijfelen, en je kunt alleen intuïtief zeggen of je haar nog leuk genoeg vindt om het tij te keren, of dat je het opgeeft. Leer leven met de twijfel, ik ken geen methode om ermee op te houden.

Juda[NL] 18-05-2006 22:09

Citaat:

JasFilie schreef op 14-05-2006 @ 22:48 :
Nee ik bedoel voor jezelf. Of jij haar leuk vindt. Niet of zij jou leuk vindt
Hoe weet je of JIJZELF iemand leuk vindt

Kriebels in je buikje, snellere hartslag, beetje warm gevoel als ze langsloopt?

Warsocket 18-05-2006 22:09

Citaat:

Joenes schreef op 14-05-2006 @ 22:47 :
Door het te vragen...

RebEls 23-05-2006 14:21

Je moet daar niet eens over nadenken. Je wéét niet of je iemand leuk vindt, dat vóel je! Je voelt vanzelf dat speciale gevoel in je buik of het missen van iemand als hij/zij niet om je heen is. Ik hoef daar in ieder geval nooit over na te denken.

Sarah 23-05-2006 14:28

hoe kun je nou níet weten wat je van iemand vindt? Het is toch gewoon je eigen mening?

Alicia Silverstone 23-05-2006 14:48

Ik ben altijd van mening: als je twijfelt of je iemand wel leuk vindt, dan vind je diegene dus niet écht heel erg leuk.

Andijvie 23-05-2006 14:55

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 23-05-2006 @ 15:48 :
Ik ben altijd van mening: als je twijfelt of je iemand wel leuk vindt, dan vind je diegene dus niet écht heel erg leuk.
Precies, als je iemand écht leuk vindt, dan weet je dat echt wel, zonder twijfel.

love is life 23-05-2006 15:27

Je voelt dat gewoon ... gewoon al het feit dat je twijfelt toont aan dat je haar niet heel erg leuk vindt...

Little Red 23-05-2006 21:46

Als hij/zij altijd in mijn gedachten is, op alle mogelijke manieren. Dat ik hem overal zie of wil zien, zijn/haar naam overal op klieder en vóoral op eieren loop in zijn/haar buurt, omdat ik niks fouts wil doen en alleen mijn leukste ik wil zijn.

Toddish 25-05-2006 19:25

Citaat:

JasFilie schreef op 14-05-2006 @ 22:43 :
Ik heb een hele tijd een meisje leuk gevonden, stom genoeg nooit wat mee gedaan, maar sinds kort weet ik niet meer zeker of ik haar nog wel leuk vind aangezien ze best verandert (en dat is niet positief). Misschien vind ik dr nog steeds echt leuk of misschien vind ik dr alleen nog maar leuk om dat het een soort 'gewoonte' is geworden. Ik zou het eerlijk waar niet weten. Maar mijn vraag is: Wanneer weet je of je iemand leuk vind? (en wat te doen bij twijfel?)

Groetjes JasFilie

Beste jasfilie.
je VOND haar leuk. als je nu al twijfelt wil dat zeggen dat je liefde voor haar slechts zal afnemen. laat haar dus zitten en als je het nog steeds niet zeker weet moet je héél diep in je hart kijken naar je gevoelens voor haar. Want mijn oud tante berta zei altijd: WAT JE WILT WETEN LICHT DICHT AAN DE RAND VAN JE HERINDERINGEN
en als laatst een tip: je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kan...

da leentjuh 25-05-2006 20:33

Citaat:

Nippel schreef op 25-05-2006 @ 20:25 :
Beste jasfilie.
je VOND haar leuk. als je nu al twijfelt wil dat zeggen dat je liefde voor haar slechts zal afnemen. laat haar dus zitten en als je het nog steeds niet zeker weet moet je héél diep in je hart kijken naar je gevoelens voor haar. Want mijn oud tante berta zei altijd: WAT JE WILT WETEN LICHT DICHT AAN DE RAND VAN JE HERINDERINGEN
en als laatst een tip: je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kan...

zulke fouten moet je niet zo duidelijk zichtbaar maken..

nare man 26-05-2006 01:09

Mail even naar de abt van sion.

Roos 26-05-2006 13:06

Citaat:

Nala schreef op 16-05-2006 @ 11:38 :
Dat vind ik geen goeie. Ik ken meisjes die het heel leuk hebben als ze een jongen zien, maar buiten die afspraakjes om is het helemaal niet leuk. Hij belt bijvoorbeeld niet terug, of zegt afspraken af enzo.
Je moet ook vrolijker worden als je aan iemand denkt, of gewoon aan het idee dat je iemand kent. Niet alleen tijdens afspraakjes;)

Ladii..Inge 26-05-2006 16:10

Citaat:

da leentjuh schreef op 25-05-2006 @ 21:33 :
zulke fouten moet je niet zo duidelijk zichtbaar maken..
:D

jahoor! zal wel 26-05-2006 21:19

Als ik verliefd ben,. moet ik wel enthousiast zijn..
Kan me moeilijk voorstellen dat je een relatie met iemand heb,
waar je niet van houd.. Zonde van jouw en haar tijd..

Als je bang bent dat het meisje negatief aan het veranderen is, hoeft dat geen reden te zijn om haar te laten zitten,..
De "echte jongens" laten het niet zomaar zitten, maar proberen het beste uit het meisje te halen, en haar misschien het betere kant van het leven te laten zien.. Pas als ze dan echt blijkt niet leuk te zijn kan je haar laten vallen.. Verder is het zker de moeite waard het te proberen.

wel oppassen met zeggen dat je "haar" niet MEER leuk vind.. :s
heb al meegemaakt dat ik dat te snel heb gedaan,. Daarna
echt spijt.. "Hoe kon ik zo'n leuk meisje laten stikken?".. :s Ik was echt een loser..

Maar,. Er komen wel nieuwe mensen langs.. Dan pak je het beter aan..

Lem..

fractuur 27-05-2006 00:11

Als ik iemand leuk vind/ denk te vinden, dan ga ik er gewoon voor. Ik spring erin en ik zie wel waar het schip strandt. Bij het eerst gesprek, date of pas na zeven maanden..

In jouw geval: mis je haar, of mis je haar niet? Moet je aan haar denken (buiten het piekeren over deze zaak als geheel)? Zegt voldoende denk ik. :)

Lorelei 27-05-2006 09:53

Citaat:

nare man schreef op 26-05-2006 @ 02:09 :
Mail even naar de abt van sion.

:D

supernova 15-06-2006 10:49

Citaat:

Kristaco schreef op 17-05-2006 @ 10:05 :

klopt wel, als er " ik vind m niet leuk" klinkt bij het laatste blaadje, terwijl je hem eigenlijk wel leuk vind, ga je vanzelf vals spelen :bloos:

Sarah 15-06-2006 10:56

Citaat:

supernova schreef op 15-06-2006 @ 11:49 :
klopt wel, als er " ik vind m niet leuk" klinkt bij het laatste blaadje, terwijl je hem eigenlijk wel leuk vind, ga je vanzelf vals spelen :bloos:
"het steeltje telt ook!"

supernova 18-06-2006 18:51

Citaat:

Sarah schreef op 15-06-2006 @ 11:56 :
"het steeltje telt ook!"
"ik trok er twee tegelijk af, kijk, die liggen heel dichtbij elkaar!"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.