![]() |
wat vind jij van 'kanker' als krachtterm
wat vind jij als iemand 'kanker!' roept als er iets is of 'kankerlijer' 'kankermongool' enz zegt. Zeg jij er iets van als iemand het woord op deze manier gebruikt? Vind je woorden zoals tyfus en tering als vloek/scheldwoord net zo erg?
Ikzelf vind het niet kunnen omdat het bij veel mensen erg gevoelig ligt en sowieso respectloos. tyfus en tering eigenlijk net zo alleen ligt het minder gevoelig omdat deze ziekten minder voorkomen. |
Dat vind ik ook. :)
Sowieso. |
Ik vind het prima, heb er geen enkel probleem mee. Dat zou ik ook niet hebben als een bekende van mij of ikzelf het had. Krachttermen moeten ook met (enigzins) beladen onderwerpen te maken hebben om aan te slaan, daarom zeggen we kut, shit, godverdomme en flikker op en slaat 'pindakaas' niet echt aan.
|
Ik heb er ook niet zo heel veel problemen mee, maar als ik weet dat het gevoelig ligt zeg ik er wel wat van. Er wordt alleen zo vaak kankah gezegd dat ik het niet bij houd. Ik ben zelf meer het godverdomme-type en lijer zonder voorvoegsel.
|
Citaat:
|
Krijg de pindakaaskwibus.
|
nix mis mee
|
Citaat:
|
Als ik heel boos ben geeft het net iets beter weer als ik er 'kanker' voor plak. Maar ik zeg het niet bij iedere kankernormale zin want dan is het storend.
|
ik gebruik het zelf ook veel.. ik heb ook familie met kanker maar leg daar geen link tussen. als iemand met kanker scheldt bedoelt ie mijn familie toch niet.
vloeken zal ik echter nooit doen |
vervelend, maar niet meer vervelend dan andere scheldwoorden
|
Ik gebruik het nooit.
Niet omdat ik de link leg tussen het scheldwoord en een overleden familielid, maar omdat ik het niet erg respectvol vind voor de personen die het wél zo raakt. Bovendien heb ik het niet nodig, ik weet genoeg andere scheldwoorden :p |
Ik gebruik liever geslachtsdelen dan ziektes.
(alhoewel tering regelmatig voorbij komt.....) :bloos: |
Misschien als ultieme uitdrukking, maar niet bij ieder onbenullig incident. Dan ben je je op het laatst niet meer bewust van wat je nou eigenlijk allemaal zegt. (Sow, ik schrik zelf van deze verstandige opmerking :p )
Misschien over een paar jaar, vroegah vonden ze "kut" het ergste en dan zegt nu zelfs mijn vader. :eek: |
Ik word er niet warm of koud van. :|
|
Citaat:
|
Ik vind het een teken van zwakte. :confused: Aan andere ziektes maak ik me slechts heeeel incidenteel schuldig. :o
|
Citaat:
|
Goh TS wat ben jij nobel :rolleyes:
|
Heb ik eigenlijk geen problemen mee. :) Scheldwoorden zijn nu eenmaal scheldwoorden.
|
tja, het is een populair scheldwoord en het ligt lekker in de mond.
Zou het natuurlijk nooit gebruiken bij oudere mensen of mensen waarvan je weet dat je ze eventueel kwetst. Maar gewoon puur als woord is het een lekker scheldwoord. |
Het wordt hier niet gebruikt, maar het klinkt grof.
Maar ik zeg 'pute' en dat betekent hoer, dus dat is ook niet zo netjes. :p maar ik scheld heel stilletjes, als de persoon het niet hoort. :o |
Tjah, ik gebruik het zelf niet, en ik kan er niet om wakker liggen als iemand anders het tegen me zegt of tegen iemand anders zegt.
[edit] Ik moet wel eerlijk zijn, soms als ik héél erg boos ben floept het er wel eens uit voordat ik het door heb. En vroeger gebruikte ik het ook wel eens. |
Ik zeg het nooit. Ik kan zeker 5 mensen opnoemen diet het hebben (gehad). Aan de andere kant zijn het maar woorden, maar het kan heel kwetsend overkomen.
Ergens denk ik dan maar dat ze het later misschien zelf krijgen en dan eens na gaan denken dat het toch niet zo gezellig is. |
Ik vindt het altijd gruwelijk irritant en gebruik het ook nooit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Beetje triest.
|
Als ik erg pissig ben, gebruik ik het wel eens (met name als voorvoegel: kankerding, kankerjoch). Komt echter niet vaak voor. In het dagelijks leven gebruik ik dan vooral kut... niet dat dat netter is, maar minder kwetsend :P
Ben het eens met wat er hierboven gezegd is: als krachttermen niet grof en eventueel kwetsend zijn, werken ze niet. Vind het sowieso suf als mensen zich zo snel aangesproken en gekwetst voelen, trouwens. Mijn opa is ook overleden aan kanker, mijn tante vecht nu ook tegen borstkanker. Beetje emotie erbij maakt het een des te betere krachtterm. |
Kut is leuker. Ik voel me niet gekwetst door mensen die het woord kanker wel gebruiken, maar k gebruik het zelf zo goed als nooit.
|
ik gebruik echt nooit de woorden 'kanker', 'tering' of 'tyfus'
een gewone 'godverdomme' (y) |
Citaat:
|
Ik gebruik het nooit, maar niet omdat ik het erg vind ofzo. het ligt niet zo lekker in de mond ;)
|
Ik heb daar geen problemen mee. Wel heb ik echt een tyfushekel aan mensen die gaan kankeren zodra je dat woord gebruikt. Maak je toch eens druk om wezenlijke dingen, mensen.
|
Ik bewaar het voor extreme situaties. Verder geen problemen mee, maar ik zeg het niet in het bijzijn van mijn kenissen die er familieleden aan hebben verloren.
|
Ik lig er niet wakker van. Ik zeg sneller 'kut-' dan 'kanker', dat wel.
Maar ik leg sowieso niet echt een link tussen kanker als krachtterm en kanker als ziekte. |
Het is gewoon ordi.
|
Citaat:
Schelden met ziektes slaat nergens op en is gewoon volkomen debiel. Tis nu eenmaal gewoonte geworden van de meeste mensen, maar zover ik weet is Nederland het enige land waar met ziektes gescholden wordt. |
Citaat:
Citaat:
|
We zijn gewoon creatief met woorden :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Poep! Neuk! :D |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Klootzak! Stuk stront! Niet veel anders dacht ik zo. Kanker gebruiken als scheldwoord is ontzettend dom, jammer genoeg gebruik ik hem ook regelmatig. |
Citaat:
|
Ja, maar Mephostophilis, jij bent ook niet echt een gevoelensmens dacht ik zo. Denk niet dat veel mensen jouw kijk hierin delen.
|
Ik gebruik het nooit, heb het andere mensen ook nooit horen gebruiken en daar ben ik blij toe ook:)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47. |