![]() |
Kleine hoeveelheid meenemen naar Duitsland?
Ok, hier nog maar een keer dan:
In juli gaan een vriend van me en ik een paar dagen naar Berlijn, met het vliegtuig. Ik zit er aan te denken om een klein brokje hasj (een grammetje of zo) onder in de handbagage te stoppen, uiteraard uitsluitend voor eigen gebruik. Natuurlijk is dat niet verstandig, maar hoe groot is het risico dat we gepakt worden (in Nederland of in Duitsland)? Iemand ervaring? Ik neem aan dat er geen drugshonden staan bij de Duitsche douane.. toch? |
kan je niet een paar dagen zonder?
|
in berlijn kan je echt makkelijk wiet/hasj kopen, dus doe geen moeite.
|
Citaat:
|
volgend mij lukt dat makkelijk ik heb n keer een paar gram mee naar engeland genomen en lukte goed die controleren ook niet streng
|
Alsof die honden dat ruiken. En ze doorzoeken je zakken ook niet. Dus geen probleem zou ik zeggen (lijkt me ook makkelijker dan daar weer gaan rondvragen).
|
Alsof daar honden rondlopen.. :)
|
Citaat:
|
Is het niet zo dat omdat je binnen de EU reist je helemaal niet door de douane hoeft?
|
Citaat:
|
en de duiste politie is absoluut niet relaxed tegenover nederlanders met drugs.
|
Citaat:
|
Het probleem is, dat je bijvoorbeeld bij het boarden gecontroleerd wordt door nederlandse douaniers.
Met hondjes. Op de uitvoer van zelfs minimale hoeveelheden softdrugs staan zware straffen en kan je gelijk je tripje naar berlijn vergeten. Op www.politie.nl en www.ministerievanjustitie.nl staan de links en de lange teksten. Kortom; NOOIT doen. Voor de rest is er in Duitsland een iets strenger gedoogbeleid dan hier. |
Ok, duidelijk :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43. |