![]() |
Wiskunde Vraagje
Hallo, zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe opdracht 3 van examen 2004 tijdvak 2 Wiskunde A1,A2 Moet doen?? Ik ben even totaal vergeten hoe dit moet en kan het zo gauw nergens vinden of vragen:S
http://downloads.kennisnet.nl/oefene...2_2004_2_o.pdf Alvast heel erg bedankt! |
gaat heen, en leer :p
|
eqn:0=normalcdf(-10^99,?,645,43)-.85
Met je solve kom je dan op 689,56.. En dat is het juiste antwoord ;) |
Zou je het misschien iets duidelijker kunnen uitleggen, ik kom er nog niet helemaal uit. Ik maak trouwens gebruik van een Ti en geen Casio
|
Citaat:
|
hej,
J doet gewoon normalcdf ( linkergrens, rechtergrens, gemiddelde, standaarddeviatie.) -0.15 Dus hierzo, begint eerst bij solver, dan type je daar in normalcdf ( X 1e99 645 43) -0.15 Dan druk je op enter en dan solve.. dan gaat ie het voor je uitrekenen als t goed is krijg je de x dan op 689.57 afgerond 690... Hoop dat j er wat aan hebt! XX. |
|
Sorry dat ik zo lastig ben, maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit, ik heb hem dus bij grafiek ingevult, maar kom nu niet echt verder:S
|
Je moet hem niet invullen bij je grafiek..
Alleen bij solver... daar kom je via ( MATH 0 ) |
Ik heb het op jouw manier gedaan en heb voor G een getal in gevult wat het dus ongeveer kan zijn, ik had 600 en drukte dan op alpha + enter, Nu staat er bij mij bij X=1740.51904 :S
|
Citaat:
Kijk even of je het helemaal goed overgetypt hebt.. |
|
X=300? :s
|
Maar volgens mij was er altijd ook een andere manier om dit soot dingen op te lossen, want heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van solve functies enzo:S
|
Citaat:
|
JAJAJAJA !
ik ben een ramp in wiskunde, maar deze weet ik wel. althans, ik weet hoe het moet, maar waarom snap ik nog niet echt, *lekker slim*, maar daar gaat het niet om. ik weet in ieder geval welke manier je hierbij moet toepassen. bij een ti-83 ga je via vars, dus distr naar optie 3 .. invNorm ( dan voer je in .. linkergrens wordt 0.85, omdat de eigenaar wil dat maar 15% van de borden zwaarder is dan het gewicht wat de weegschaal eraf trekt, vervolgens vul je het gemiddelde in, in dit geval .. 645, en daarna nog de standaardafwijking van 43. dus je krijgt dit : invNorm ( 0.85 , 645, 43 ) het antwoord dat hieruit komt is 690 (afgerond) CONCLUSIE: de weegschaal moet dus 690 gram als "gewicht" voor de borden. Ik hoop dat je het nu snapt, ik namelijk niet, maar ik weet lekker wel hoe het moet straks op mijn examen, hahaha .. :D |
Kijkk hier heb ik dus wat aan :D :D Heel erg bedankt. Trouwens is er nergens een site of iets waar nog eens alle functies die je moet kennen voor examen worden uitgelegd waaronder deze optie en zoals bijv. vergelijkingen etc. oplossen
|
een site ?! niet dat ik IK weet in ieder geval. ik snap(te) er zelf ook maar weinig van, dat wiskunde, mede doordat ik 5 jaar lang hier geen drol voor gedaan heb hoor, laten we wel wezen, maar door heel de week elke dag 1, of 2 hele examens te maken snap ik het nu veel en veel beter. maarja, dat is nu in ieder geval wel te laat voor jou, want we hebben het dinsdag al, en je moet natuurlijk ook geschiedenis en nederlands leren, en dat van mij is natuurlijk ook weer te veel van het goeie. ;)
anyway, ik kan je dus niet helpen met een eventuele site.. wel met het oplossen van vergelijkingen. je gaat gewoon een grafiek plotten, met als y1 het antwoord wat er uit moet komen, dus bijvoorbeeld, 48, of 789 of weetikveelwat.. ik verzin nu even iets ter plaatse, en als y2 je formule.. dan kies je een geschikt window, en gebruik je intersect om het antwoord op de vergelijking te weten te komen. simple as that, gewoon je rekenmachine het denkwerk voor je laten doen. naja, hoop dat je dit ook begrijpt, en zo niet, dan hoor ik het wel. ook voor eventuele verdere vragen. succes ! |
en ohja, vergeten.. stel je dat je dus een vergelijking met twee formules moet oplossen, kan dit op dezelfde manier. gewoon y1, y2 gebruiken en dan intersect voor het antwoord.
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18. |