Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   MP3-Speler kapot (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1413005)

vincentmartens. 19-05-2006 13:31

MP3-Speler kapot
 
Hallo,

Mijn mp3-speler is kapot en lig nu een beetje met de fabrikant over de garantie in de clinch.
Nou heb ik wel gehoord dat er rechtenstudenten, of iets soortgelijks, die gratis hulp hierbij verlenen, omdat ze toch moeten oefenen voor school en van zulk soort situaties alleen maar leren.
Weet iemand waar dit kan etc.etc?

Veel dank,

ik weet niet of het hier goed staat, sorry hiervoor....

wr_faya 19-05-2006 13:51

*Roept Femic* :p :cool:

Dukko 19-05-2006 15:07

Ik zal je even een handje helpen

--> Werk, Geld & Recht.

thegoodlife 19-05-2006 15:28

Simpele uitleg, ik heb niet veel achtergrondinformatie over het defect..

Binnen Nederland is altijd een standaard garantietermijn van 1 jaar geweest, nu Nederland bij de EU hoort is dat 2 jaar geworden (verplicht).

Buiten die termijn kan je nog proberen het erop proberen te gooien dat men een deugdelijk apparaat dient te leveren, maar ik acht de kans vrij klein dat ze hier in trappen.

vincentmartens. 19-05-2006 15:43

Citaat:

thegoodlife schreef op 19-05-2006 @ 16:28 :
Simpele uitleg, ik heb niet veel achtergrondinformatie over het defect..

Binnen Nederland is altijd een standaard garantietermijn van 1 jaar geweest, nu Nederland bij de EU hoort is dat 2 jaar geworden (verplicht).

Buiten die termijn kan je nog proberen het erop proberen te gooien dat men een deugdelijk apparaat dient te leveren, maar ik acht de kans vrij klein dat ze hier in trappen.

Ik zit nog binnen een jaar. Orderdatum: 2005-10-05.
Ze zeggen dat er te veel beschadigingen zitten op me mp3-speler.
Daardoor nemen ze hem niet aan.
Maar dit is helemaal het werkelijke probleem niet. Het probleem is namelijk dat hij niet meer aan wil, ook niet als de mp3-speler volledig is opgeladen. Dus dat lijkt mij dan niks met de buitenkant te maken te hebben, alhoewel ik niet zo heel veel verstand heb van electronica.
Maar ik zit binnen het jaar en heb dan standaard het recht op garantie? Dat zou heel fijn zijn.

Kali 19-05-2006 15:50

garantie is niet als je het toestel hebt laten vallen en dergelijke, dus het kan zijn dat de verkopen zegt dat volgens hem door de beschadigingen aan de buitenkant je geen garantie hebt doordat ze denken dat hij gevallen is?

en ja je hebt 2 jaar garantie normaal

vincentmartens. 19-05-2006 15:56

Citaat:

Kali schreef op 19-05-2006 @ 16:50 :
garantie is niet als je het toestel hebt laten vallen en dergelijke, dus het kan zijn dat de verkopen zegt dat volgens hem door de beschadigingen aan de buitenkant je geen garantie hebt doordat ze denken dat hij gevallen is?

en ja je hebt 2 jaar garantie normaal

Dat weet ik maar de krassen aan de buitenkant zijn bij mij echct minimaal.
En je gebruikt een mp3speler ook vrij intensief dus is het toch ook wel logisch dat er een paar kleine krasjes opzitten? Je gaat er mee wandelen, doet hem in je tas voor je school, werk etc.etc.

Niet dat ik jou nu aanval of iets dergelijks :D

T_ID 19-05-2006 18:05

Stuur maar op met het verzoek of ze aan willen tonen dat die krassen op de buitenkant de oorzaak zijn dat het ding niet meer werkt zou ik zeggen. :)

Vaak zijn dit soort kwesties een zaak van niet over je laten lopen, als verkopers/fabrikanten door hebben dat je je niet zomaar laat afschepen en je niks onredelijkes vraagt dan gaan ze vaak al overstag.

Schrijf gewoon een rustige brief dat je begrijpt dat ze willen voorkomen dat ze apparaten die kapot gaan door ruwe behandeling niet willen vervangen, maar dat je van mening bent dat een miniem krasje op het plastic onmogelijk de oorzaak kan zijn van het niet werken van het ding.

starslayer 20-05-2006 15:20

Citaat:

T_ID schreef op 19-05-2006 @ 19:05 :
Stuur maar op met het verzoek of ze aan willen tonen dat die krassen op de buitenkant de oorzaak zijn dat het ding niet meer werkt zou ik zeggen. :)

Vaak zijn dit soort kwesties een zaak van niet over je laten lopen, als verkopers/fabrikanten door hebben dat je je niet zomaar laat afschepen en je niks onredelijkes vraagt dan gaan ze vaak al overstag.

Schrijf gewoon een rustige brief dat je begrijpt dat ze willen voorkomen dat ze apparaten die kapot gaan door ruwe behandeling niet willen vervangen, maar dat je van mening bent dat een miniem krasje op het plastic onmogelijk de oorzaak kan zijn van het niet werken van het ding.

Vraag ook foto materiaal van de schade die volgens hun door val schade is gekomen. En geef duidelijk aan dat je de MP3 speler nooit heb laten vallen. De fabrikant dient de bewijzen dat de schade oorzaak is van het niet functioneren, kunnen ze dit niet dan moeten ze de machine repareren.

MickeyV 20-05-2006 15:27

Eh, met die fabrikant heb jij in eerste instantie niks te maken. Fijn dat ie garantie verstrekt (onder welke beperkingen dan ook), maar primair heb je met jouw retailer te maken. Als het ding niet deugt, is dat het probleem van die retailer.

T_ID 20-05-2006 22:56

Citaat:

MickeyV schreef op 20-05-2006 @ 16:27 :
Eh, met die fabrikant heb jij in eerste instantie niks te maken. Fijn dat ie garantie verstrekt (onder welke beperkingen dan ook), maar primair heb je met jouw retailer te maken. Als het ding niet deugt, is dat het probleem van die retailer.
Dat ook natuurlijk. Je kunt een winkelier makkelijker ter verantwoording roepen dan een fabrikant op afstand.


Ik heb eens een ruzie van vier maanden gehad met alternate.nl over een kapot moederbord. Ze meenden dat een krasje op het metaal van een van de slots de oorzaak was dat het hele ding niet meer werkte.

Correspondentie en bellen werkte niet. Ik ben in de auto gesprongen naar fokking Ridderkerk (waar hun enige filiaal zit) en heb ze het ding daar onder de neus gewreven en hoppa, geregeld. :|

MickeyV 21-05-2006 11:02

Zo pak je dat aan, T. De assertieve consument! (y) :D

nare man 21-05-2006 12:06

Citaat:

MickeyV schreef op 20-05-2006 @ 16:27 :
Eh, met die fabrikant heb jij in eerste instantie niks te maken. Fijn dat ie garantie verstrekt (onder welke beperkingen dan ook), maar primair heb je met jouw retailer te maken. Als het ding niet deugt, is dat het probleem van die retailer.
Een leuke is ook altijd nog wel even aan de fabrikant of de Nederlandse distributeur laten weten dat hun, op zich zeer hoogwaardige apparatuur waar je zeer tevreden over bent, verkocht wordt door een incompetente, niet servicegerichte en de boel flessende kleinverkoper die het produkt een bijzonder slechte naam geeft.

MickeyV 21-05-2006 13:58

Lolol :D (y)

nare man 21-05-2006 14:11

Lollers!

MickeyV 21-05-2006 15:27

:o


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.