![]() |
MP3-Speler kapot
Hallo,
Mijn mp3-speler is kapot en lig nu een beetje met de fabrikant over de garantie in de clinch. Nou heb ik wel gehoord dat er rechtenstudenten, of iets soortgelijks, die gratis hulp hierbij verlenen, omdat ze toch moeten oefenen voor school en van zulk soort situaties alleen maar leren. Weet iemand waar dit kan etc.etc? Veel dank, ik weet niet of het hier goed staat, sorry hiervoor.... |
*Roept Femic* :p :cool:
|
Ik zal je even een handje helpen
--> Werk, Geld & Recht. |
Simpele uitleg, ik heb niet veel achtergrondinformatie over het defect..
Binnen Nederland is altijd een standaard garantietermijn van 1 jaar geweest, nu Nederland bij de EU hoort is dat 2 jaar geworden (verplicht). Buiten die termijn kan je nog proberen het erop proberen te gooien dat men een deugdelijk apparaat dient te leveren, maar ik acht de kans vrij klein dat ze hier in trappen. |
Citaat:
Ze zeggen dat er te veel beschadigingen zitten op me mp3-speler. Daardoor nemen ze hem niet aan. Maar dit is helemaal het werkelijke probleem niet. Het probleem is namelijk dat hij niet meer aan wil, ook niet als de mp3-speler volledig is opgeladen. Dus dat lijkt mij dan niks met de buitenkant te maken te hebben, alhoewel ik niet zo heel veel verstand heb van electronica. Maar ik zit binnen het jaar en heb dan standaard het recht op garantie? Dat zou heel fijn zijn. |
garantie is niet als je het toestel hebt laten vallen en dergelijke, dus het kan zijn dat de verkopen zegt dat volgens hem door de beschadigingen aan de buitenkant je geen garantie hebt doordat ze denken dat hij gevallen is?
en ja je hebt 2 jaar garantie normaal |
Citaat:
En je gebruikt een mp3speler ook vrij intensief dus is het toch ook wel logisch dat er een paar kleine krasjes opzitten? Je gaat er mee wandelen, doet hem in je tas voor je school, werk etc.etc. Niet dat ik jou nu aanval of iets dergelijks :D |
Stuur maar op met het verzoek of ze aan willen tonen dat die krassen op de buitenkant de oorzaak zijn dat het ding niet meer werkt zou ik zeggen. :)
Vaak zijn dit soort kwesties een zaak van niet over je laten lopen, als verkopers/fabrikanten door hebben dat je je niet zomaar laat afschepen en je niks onredelijkes vraagt dan gaan ze vaak al overstag. Schrijf gewoon een rustige brief dat je begrijpt dat ze willen voorkomen dat ze apparaten die kapot gaan door ruwe behandeling niet willen vervangen, maar dat je van mening bent dat een miniem krasje op het plastic onmogelijk de oorzaak kan zijn van het niet werken van het ding. |
Citaat:
|
Eh, met die fabrikant heb jij in eerste instantie niks te maken. Fijn dat ie garantie verstrekt (onder welke beperkingen dan ook), maar primair heb je met jouw retailer te maken. Als het ding niet deugt, is dat het probleem van die retailer.
|
Citaat:
Ik heb eens een ruzie van vier maanden gehad met alternate.nl over een kapot moederbord. Ze meenden dat een krasje op het metaal van een van de slots de oorzaak was dat het hele ding niet meer werkte. Correspondentie en bellen werkte niet. Ik ben in de auto gesprongen naar fokking Ridderkerk (waar hun enige filiaal zit) en heb ze het ding daar onder de neus gewreven en hoppa, geregeld. :| |
Zo pak je dat aan, T. De assertieve consument! (y) :D
|
Citaat:
|
Lolol :D (y)
|
Lollers!
|
:o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.