![]() |
Economiee
Heeyy ... hoe gaan jullie economie leren? (totaalvak) het is soveeel :eek:
|
Citaat:
Je hebt natuurlijk alles al behandeld dus veel is blijven hangen. Dingen die ik uiteindelijk echt niet in me hoofd krijg, gooi ik in me rekenmachine. Ook kijk ik naar dingen wat mij erg belangrijk lijkt en daar geef ik extra aandacht aan. En oude examens maken natuurlijk! |
Ik heb een examenbundel (van school kregen we er niet een) en zo'n bundel 'samengevat' gekocht. Dus eerst de samenvatting doorlezen en dan indd wat examens maken.
Op examen.nl kun je samenvattingen door docenten gemaakt downloaden maar weet niet of dat wat is. Op scholieren.com staan ook wel een paar handige samenvattingen met puur de hoofdlijnen (maar niet van elk onderwerp). Zo moet echt wel een voldoende te halen zijn (Y). |
Citaat:
wilde je al die lesbrieven doornemen ? :eek: |
Citaat:
|
Ik heb dus ook Eco totaal vak en mijn docent zei dat het dus echt helemaal geen zin had om nog eens al die lesbrieven door te nemen. Het beste is gewoon om veel opdrachten uit examenbundel te maken en nog een aantal oefen examens, en als je dan moeilijke begrippen of dergelijke tegenkomt het terug zoeken in boekje samengevat.
Via de site www.lweo.nl kan je ook alle begrippen terug vinden en per lesbrief samenvatting etc. lezen. |
Is er ook een % in het examen van vragen waar reken vragen in mogen zitten?
|
hee even wat over die examens oefenen... is het wel elk jaar hetzelfde wat je moet kennen? of verschilt dat ook nog per jaar??(behalve dat je steeds iets niet hoeft te leren)
En snapt iemand wat prexies de NIET- CE stof inhoudt dit jaar? JE hoeft een aantal dingen van de nederlandse bank niet te weten, maar moet je wel wat weten ervan??:s |
Ik weet toevallig dat Bankwezen ( geld scheppende ) banken niet moet kennen...
er was nog een onderwerp.. maar welke weet ik niet meer |
Economie 1, 2
onderwerpen A Vaardigheden en werkwijzen B Arbeidsmarkt C Internationale arbeidsverdeling D Nederlandse betalingsbalans E Wisselkoersen G Geldwezen H Consumeren en welvaart I Produceren en welvaart J Goederenmarkt K Inkomensvorming L Inkomensverdeling M Economische kringloop N Markt, overheid en economische orde P Sociale zekerheid Q Europese integratie uitgesloten Domein F Bankwezen (24-26) Domein O Onderontwikkeling (75-82) opmerkingen Met ingang van 2004 is voor economie 1,2 de grafische rekenmachine toegestaan, maar niet nodig om het examen te kunnen maken. |
maar wat houdt onderontwikkeling in.. :s.. ik vind het allemaal maar lastig om dan uit te zoeken wat niet nodig is, aangezien ons boek (en ook het boekje samengevat) heel anders ingedeeld is toch??
|
ja klopt ik vind het ook vrij onduidelijk omdat niet dezelfde titels, namen worden gebruikt maar ik maak toch alleen oude examens dus komt wel goed voor mij (denk ik)
|
ik had voor het examen van 2005 I een 7...
nu maar hopen dat ik dat ook op het examen haal... maar bij dat examen van 2005 zaten weinig somen en meer inzicht vragen... nu maar hopen dat we nu ook aleen maar inzichtvragen krijgen |
idd.. geen rekenvragen :s khad ze vanmiddag allemaal fout zowat bij t oefenen..
maare weet iemand wat bij onderontwikkeling hoort?.. bankwezen heb k nu wel n btj uitgezocht |
Citaat:
|
neej klopt, daarom juist weet k daar nu wel van wat niet moet zo ongeveer,
maar dat snapte ik nog niet van de onderontwikkeling ;) |
Hallo,
even een vraagje over de toegvoegde waarde, zijn dat de waardev die je eigenlijk te veel betaald? Dus bakker koopt spullen in voor 100 euro en al zijn brood verkoopt hij voor 150 euro. Hij moest wel wat kosten maken en grondstoffen kopen voor 20 euro. Zijn de toegevoegde waarde dan: 150-100-20=30?? |
Citaat:
|
En wat moet je bij Economie 1 dan kennen....
ik heb bijna alles geleerd :) |
Citaat:
is wel easy met die belasting dinge... tenminste 1 ding wat ik cker niet ga verklote |
dringende vraag! hoe heet die lijn in de lorenzcurve?
|
kan iemand me alsjeblieft uitleggen wat de betalingsbalans inhoud en wat er aan de linker en de rechterkant moet.. ik snap der vrij weinig van.. alvast bedankt..
|
ik snap er mss iets van maar ik zie morgen wel
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13. |