![]() |
Rekening
Ik ben een jaar en 2 maanden geleden bij de oogarts geweest. En vandaag 1 jaar en 2 maanden later krijg ik de rekening.
Is er een mogelijkheid om die niet te betalen? Ik vind het geen stijl. Ik wil het wel betalen, maar die rekening komt meer dan een jaar te laat binnen. En dan verwachten ze van mij dat ik binnen een kort termijn betaal. Als je nou die rekening gewoon een jaar geleden had opgestuurd, dan had ik het gelijk met alle plezier voor je willen betalen. Maar na zo lang? |
Opsturen naar het CZ, en anders eens even langs gaan, dat dit niks is, en/of rondbellen met de helpdesk van het CZ of je ziekenfonds maatschappij.
|
Dat is vrij laat, maar de vervaltijden voor tegoeden zijn ook aardig lang. Je kunt in ieder geval klagen bij het ziekenhuis zelf dat hun actie bewijs is dat ze een enorme chaos van hun administratie hebben gemaakt.
|
Het gaat strikt genomen om verjaringstermijnen. :)
|
En je kunt er gevoeglijk van uitgaan dat dat hier niet aan de orde is. 'Geen stijl' is geen grond voor enige actie.
|
ik zou zeggen: wacht een jaar en 2 maanden met betalen :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
En hoezo zijn die verjaringstermijnen niet aan de orde? |
Citaat:
Om dat de verjaringstermijn 5 jaar is. |
Dat de factuur niet klopt? Dat is hooguit aanleiding om de hoogte van het daarop vermelde bedrag aan te vechten, maar natuurlijk niet om te zeggen: voor straf betaal ik lekker niks. :)
Maar wat gezegd is, is helaas voor jou, LG, waar. Bovendien, als je dat voor je administratie oid prettiger had gevonden, had je natuurlijk ook zelf kunnen informeren, waar die rekening bleef. En eigenlijk hebben ze je gematst: al die tijd heb je het geld in je handje kunnen houden en er leuke dingen mee kunnen doen. In feite heb je gratis geld geleend. :D |
De nota is gestuurd door een apart factureringsbedrijf, dus niet direct door de oogarts zelf. Verder is gewoon asociaal dat je pas na meer dan een jaar de rekening krijgt.
|
Ja, een incassobedrijf. Aan dat bedrijf zullen de te innen vorderingen ook wel overgedragen zijn, dus in feite ben je dat bedrag nu aan dat bedrijf verschuldigd.
Maar goed, ik snap de verontwaardiging niet zo. :o |
Het declaratiesysteem is gewoon een puinhoop vanwege alle wijzigingen. Ben het met je eens dat het laat is, maar ik kan het aan de andere kant ook niet extreem raar vinden gezien alle problemen die er zijn. Maar goed, zoals gezegd, je kan hem niet niet betalen.
|
Citaat:
scheelt een hoop geld komt alleen nooit een deurwaarder ofzow als je t weet hoef je niet te betalen:P:P en volges mij heb je niks meer aan de verzekering van vorig jaar |
Citaat:
Zo niet, dan merk je het vanzelf, want als verzekeraars ergens goed in zijn dan is het uitvogelen wat ze niet hoeven te vergoeden. |
Oh, dat heb ik ook, kreeg gisteren een rekening van 426 euro voor het trekken van mijn verstandskiezen, is nu een jaar en een maand geleden. Ik betaal gewoon. Oh, valt overigens gewoon onder oude verzekering.
|
Dat hangt van de polis af. Meestal zal gekozen zijn voor een systeem waar bepalend is het tijdstip waarop de schuld is ontstaan, dus als je nu anderhalf jaar later een rekening krijgt moet je die verhalen op de oude verzekeraar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38. |