![]() |
tegemoetkoming stopt
Nou kreeg ik vanmiddag een broef van de IBG.
Om kort te gaan: Mijn tegemoetkoming stopt vanaf juni omdat ik examen doe dit jaar. Mijn vraag is: Is dat bij idereen zo die examens doet en deze financiering krijgt, want ik dacht nl. dat de tegemoetkoming doorliep tot je begint aan je vervolgopleiding (per 1 september). Krijg ik dan vanaf juni studiefinanciering of gewoon helemaal niks? |
Als jij een vervolgopleiding gaat doen hierna waarbij je recht hebt op stufi, moet je zelf een overbrugging aanvragen. Als je dit doet, krijg je nog tegemoetkoming in de zomer en loopt het dus door tot je volgende opleiding.
|
Ook allemaal duidelijk te vinden op de site van de IBG trouwens.
|
Ik heb die brief ook ontvangen en vond dit nogal raar, maar volgens mij betekent het dat je dan in juli en augustus die overbrugging krijgt die je als het goed is, al hebt aangevraagd.
|
Citaat:
Deze brief staat los van de overbrugging. Ook als je helemaal stopt met school en dus geen overbrugging krijgt, ontvang je deze brief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij krijg je op je 18e studiefinanciering, maar je moet wel even bellen met de IBG om erachteraan te gaan. Anders stopt het inderdaad gewoon.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er achteraan gaan dus, want ze betalen ook niet met terugwerkende kracht, te laat zijn is geld laten liggen. |
Ik heb toen ik me aanmelde voor de uni ingevuld dat ik zo'n overbrugging wilde. Maar daar stond niks over in de brief.. hoe weet ik nou of ik die centen wel krijg.
|
Als het goed is krijg je het als je het aanvraagt, maar anders bel je voor de zekerheid even met de IBG.
@ TID dat zei ik ook dat je er zelf achteraan moet. |
Ik doelde op op je 18e studiefinanciering krijgen. Dat komt dus niet automatisch, of het nu voor de universiteit of nog voor de middelbare is omdat je bent blijven zitten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je krijgt gewoon tegemoetkoming.
ik kreeg die brief zaterdag, gelijk een mail gestuurd of ik dat ook kreeg in juli en augustus en dat is gewoon zo |
Citaat:
IB-groep telefonisten hebben de ballen verstand van hun eigen werk. |
Citaat:
|
het wordt dus woensdag want vrijdag zijn ze dicht
|
maar je moet gewoon dit even lezen en doen wat er staat : http://www.ib-groep.nl/particulier/I...erbrugging.asp
|
Nou vandaag ben ik dus bij de IBG geweest en volgens mevrouwtje daar was alles in orde. Ik krijg dus gewoon die studiefinanciering in de zomer (overbrugging).
Ze waren zo slim geweest om iedereen (die ook al de overbrugging hadden aangevraagd) ff een brief te sturen :s |
Citaat:
|
Krijg je dan elke maand tegemoetkoming?? ik dacht 1x in de 3 maanden. dus als je in juni nog je tegemoetkoming krijgt heb je het voor juni, juli en augustus en in september krijg je dan je studiefinanciering (als je dan op een andere school zit).
|
Citaat:
voor juni, jukli ,augustus moet je overigens dus overbrugging aanvragen he |
Citaat:
ik heb in april en mei niks gehad..in maart wel..ik dacht dat het per kwartaal was...dan moet ik ib-groep maar even bellen zeker?? waar moet je dan die overbrugging aanvragen, ik kan het niet vinden op die site van de ib-groep:bloos: |
Citaat:
|
ik zie net dat ik in april wel heb gehad. mei moet zeker nog komen dan. ik ga meteen even kijken hoe ik die overbrugging moet aanvragen!
|
Citaat:
|
Ik heb de bevestiging van het forumulier aamelding en studifinanciering opgezocht. Daar staat dat ik van september tm december zoveel euro krijg. dat klopt wel. en de bevestiging van het formulier aanvraag tegemoetkoming staat dat ik van april tm augustus zoveel euro krijg. maar ik heb ook zo'n brief gekregen dat ik in juni de laatste keer tegemoetkoming krijg. heb ik nou die overbrugging dan aangevraagd of niet? er staat namelijk dus wel dat de einddatum 30 juni is maar dat ik het van april tm augustus krijg..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02. |