![]() |
Wiskunde B1 - welke onderwerpen?
Kan iemand mij vertellen welke examenonderwerpen ongeveer welk percentage zullen innemen van het examen? Iemand die bijvoorbeeld naar Leiden is geweest voor examencursus? Rijen en reeksen bijvoorbeeld, is het de moeite op die kennis weer op te halen of niet?
|
Rijen en reeksen is iig de moeite niet (<1%)
Heb toevallig aantekeningen hier: simpele functies: 40% exponenten/logaritmen: 15% gonio/ parameterkrommen/lissajous: 15% kansberekening: 30% Meetkunde is trouwens de moeite ook niet (<1%) |
Citaat:
|
Ja maar dat is dan toch meestal icm met continue dynamische modellen enzo. Had ik het idee.
|
Ik weet het ook niet, maar meetkunde kun je sowieso ook vrij weinig aan leren..
|
Ja, dat is alleen maar een beetje cos en sin regel en pythagorassen. En dat staat allemaal in je formuleboekje.
|
Moet continue dynamische modellen nou niet of wel?
|
"Voor het centraal examen vervalt het domein Cb, Continue dynamische modellen. Dit domein komt wel aan de orde in het schoolexamen."
|
Bedankt!
|
Ik heb 0 gedaan aan wiskunde dit jaar (een 2 en 2.2 gehaald), en ben er zoiezo al slecht in. Is het denk je haalbaar om een 6.3 te halen in mijn geval?
|
Ach, als je afgeleides kunt bepalen en kansberekening een keer doorneemt lukt het misschien nog. Staat op deze site trouwens een programma voor de GR om afgeleiden exact te bepalen!
Had ik maar zo'n stekkertje :( |
Het is misschien een beetje een domme vraag, maar wanneer is iets een tweedegraadsfunctie en wanneer een derdegraads?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
derdegraadsfunctie: in de vorm van y= ax^3+bx^2+cx+d |
x^3 is ook al derdegraads
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lijkt me onwijs handig! Heb alleen een Casio..:(
en ik kan toch wel redelijk goed differentieren..maar goed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dus die getallenrijen ( somformule, recusieve en directe voor rekenkundige en meetkundige) komen bijna niet voor.
chill want dat heb ik net gedaan en ik vond het echt k*t |
Vraagje:
Hoe spiegel je een grafiek in de lijn y=x? Volgens mij was het heel simpel alleen ik ben het eventjes vergeten :rolleyes: |
volgens mij is het dat
f(x) = x^2 Gespiegeld f(x) = wortel x wordt. (dus 1 gedeeld door de functie) |
Citaat:
f(x) --> spiegelen in y=x --> 1/f(x) Ok bedankt. (y) |
Je moet eerst de "x" vrijmaken, en daarna kan je de "y" verwisselen met de "x"...
(als je het niet snapt, geef ik je later nog wel een voorbeeld) ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat maar.. Al gevonden! Was inderdaad een beetje dom, moet natuurlijk met je GR! :rolleyes: |
Normalcdf(15,9999999,10,4) * 12 lijkt me.
|
En, zijn jullie klaar voor wiskunde B1 morgen? Ik hoop écht dat er morgen geen parametervoorstellingen in zitten... :|
|
Ik ben eigenlijk nog helemaal niet klaar, ik kan nog absoluut geen lissajous-figuren en 'rijen en reeksen' is helemaal chinees voor me. Maar ondertussen zit ik hier nou al een uur.
Ik gok maar op een hoop kansrekening en differentieren. |
Ik hoop ook op kansrekening, veeeeel kansrekening :)
Rijen&reeksen komen btw niet vaak voor hoor (ik probeer mezelf maar voor de gek te houden dat dat morgen dus ook niet gevraagd wordt)... Als er morgen zo'n opgave komt als "rechthoek om driehoek" net zoals vorig jaar, dan maak ik mezelf van kant :| |
Hoe groot is de kans dat er van die dingen inzitten van P = 3cos ( 3/11t) en 3 sin(3/11t-pi) ofzo? weet iemand dat..want ik snap dat echt niet
|
Ik hoop op veel normale verdelingen. Ik baal van die simpson formules en al die andere formules dus die mogen eruit blijven.
|
Citaat:
De normeringen verschillen bij wiskunde B1 van jaar tot jaar... de hoogste was die van 2003 (nl. 1.6)... maar daar zat dan ook veel gonio in... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik maak me inderdaad ter plekke van kant met een pen ofzo indien er rechthoek om driehoek vergelijkbare sommen inkomen. Als ik me tenminste niet om één uur uit voorstress niet al verhangen heb aan de deurpost ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En gewoon alles opschrijven wat je weet, als je soms een integraal opschrijft heb je al de helft van de punten, zonder dat je nog maar geprimitiveerd hebt of zo..
|
Citaat:
(meestal zit daar ook een bewijssommetje bij die je moet afleiden met behulp van de formules op de formulekaart) |
Citaat:
|
moeilijker maken zou ik zeggen, tering.
toch nog 44 pnt dus dat is top |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24. |