Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Bedrijfseconomie aan de Hogeschool Rotterdam of HAN Arnhem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1414389)

nati 21-05-2006 23:07

Bedrijfseconomie aan de Hogeschool Rotterdam of HAN Arnhem

Hey

Ik wil volgend jaar bedrijfseconomie gaan studeren.

Aan de Hogeschool Rotterdam of the HAN Arnhem.

Zijn er mensen van die scholen aanwezig die me wat kunnen vertellen over het klimaat van de school, de opleiding, de structuur (streng, (on)georganiseerd e.d.).

Thanks!!

nati

nati 24-05-2006 21:35

Niemand? :(

Daantje_0705 24-05-2006 23:25

Ik zit op de Hogeschool (locatie academieplein) en ik studeer er biologie en medisch laboratoriumonderzoek, wel iets heel anders dus. Ik ben er erg over te spreken. Mijn aanmelding verliep vlot (terwijl ik me eind augustus pas inschreef), tentamens zijn snel nagekeken (vaak binnen een week maar dit verschilt erg per cluster), personeel vriendelijk en behulpzaam en ook vind ik mijn studie inhoudelijk wel okee. Na alle horrorverhalen over HBO's was ik erg blij dat dat hier dus reuze mee valt. Een nadeel vind ik dat sommige studies erg kleinschalig zijn (wat soms ook fijn is) maar je ziet dus echt hele dagen alleen mar dezelfde mensen. Wel fijn daaraan is dat je echt een persoon bent en geen nummer.

Ik zou dus voor de Hogeschool Rotterdam gaan :)

Juturna 27-05-2006 12:38

Ik zit op de HAN. Over het algemeen gezien is het een goede school. Goed bereikbaar met bus en trein. Het personeel is behulpzaam. Inschrijving is voor mij ook goed verlopen, kreeg begin van de vakantie alle informatie al en ook het schoolpasje. Ik vind het klimaat van de school ook prima. We zitten op een pleintje met de PABO en de autotechniek en dat gaat goed samen. In de zomer is het altijd erg gezellig.

Inschrijving voor de tentamens is altijd wat chaotisch omdat er standaard een storing is in het systeem de eerste paar dagen, maar de termijn wordt wel gewoon naar achter geschoven dus dat is verder geen probleem.

Ik studeer trouwens HBO-rechten.

:)

Meow 28-05-2006 20:16

ik wil ook gaan studeren op het HAN, en ook hbo rechten :D

nati 31-05-2006 21:16

Dank jullie wel allemaal die de moeite hebben genomen om een stukje te schrijven.. ik hoop dat ik nog in contact kan komen met een B.E'er :).

Leonoor 31-05-2006 21:26

Ik zit ook op de HR (locatie Museumpark) en ik ben best tevreden over de school. De organisatie is wisselend, maar over het algemeen vrij redelijk, maar dat ligt ook wel erg aan de mensen van de opleiding die je volgt en de mensen van het cluster waarin die opleiding valt. Het klimaat vind ik vrij goed, maar dat is iets wat erg per opleiding/cluster verschilt. Mijn opleiding is niet echt kleinschalig en ik heb ook (één van) de grootste opleiding(en) gevolgd op de HR (PABO), maar ook dan zie je vrijwel altijd dezelfde mensen: je klasgenoten en ook het aantal docenten dat je hebt is vaak vrij beperkt (dat is iig mijn ervaring). Door de school heen zie je natuurlijk wel heel veel mensen rondlopen, maar daarmee heb je verder amper/geen contact. Ook bij de grotere opleidingen ben je een mens en geen nummer (als mensen een gesprek met je voeren dan tenminste ;)), dat vind ik wel fijn. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.