![]() |
Scheikunde Examen - hoe ging het?
Ik vond hem redelijk te doen, was wel lang, en zag pas het laatste kwartier dat er nog een achterkant aan vast zat :mad: maar dat is dan weer mijn eigen domme fout , zaten ook wat biologie opgave in, volgens mij hebben ze een aantal biologie en scheikunde vragen in de verkeerde examens gedaan, moet een 5,6 halen, dus word nog spannend.
p.s. bijna geen zuren en basen, vond ik wel jammer had ik nog zo op geoefend. |
Citaat:
|
Ik vond hem wel te doen. :) Waren inderdaad weer enkele biochemie vragen, maar ook zonder biologie was deze te maken. Heb niet veel mensen horen klagen, dus zal de normering wel niet al te hoog zijn...
|
nouja, onder biochemie vind ik dan meer vetten eiwitten en vetharding vallen, maar goed
|
57 puntjes !!!!!!!!!
|
Ok, eigenlijk vond ik hem helemaal niet moeilijk :)
|
Stomme fouten gemaakt zie ik nu..maar ben wel tevreden met 44/47 punten. Was opzich heel goed te doen.
|
Net gecontroleerd en heb zeker 39 punten (heel streng nagekeken...) Dus dat komt wel goed :)!! Moest een 4.6 halen, dat is dus zeker wel gelukt!!!
|
Ik heb sowieso 35 punten...
|
Scheikunde1 viel mij erg mee.
|
Scheikunde 1 was poep makkelijk vergeleken met 1,2
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hee, er zat redox in he. en dat zou niet zo zijn
dus als iedereen daar nou ff bij laks over klaagt helpt dat mss voor de norm ! |
Waar kon je ook alweer je puntenaantal invullen en dat dan je minimale en maximale cijfer eruit kwam?
|
deel gewoon door 69
Doe dan maal 9 Dat is je laagste punt Deel door 69 Maal 9 +2 Dit is je hoogste punt.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat voor norm kunnen we verwachten?
|
Vast weer iets onder de 1, 0.8 schat ik.
|
Sk 2: opdracht 9 en 13 waren moeilijk... De rest was wel te doen geloof ik, wist natuurlijk niet alles, maar dat licht meer aan mij ;)
|
Ik gok dat de norm rond de 0.7 ligt... ik heb niet veel mensen horen klagen... de norm van vorig jaar lag op de 1.0, maar zelf vond ik die ook wat lastiger... de norm van 2004 lag op de 0.5 dus sjah...
(normen gelden voor Sk1-examens) |
Citaat:
meestal is hij 1,3 maar in 2004 was het heel makkelijk en toen was hij 0,5 |
Sk1,2 gehad.. ik vond het wel meevallen. :)
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 6.3 en 8.3. En als ik niet zo streng tel tussen 7.3 en 9.2 dus ik ben wel tevreden. :) |
Citaat:
|
bij mij sk 2 zat er geen redox in :confused: Of ik heb er over heen gekeken :D Maar ik heb ong 53 punten, en das niet eens opperstreng gerekend, want ik wist niet altijd pcies meer wat ik had ingevuld. Maar ik heb echt een 7,7 nodig, en dat gaat nog moeilijk worden :|
|
Ik vond hem wel fijn :D!
Als ik heel streng reken heb ik 63 punten en anders misschien wel 65... :rolleyes: Dat ligt dus tussen de 8.4 en 9.7 :D:D en ik moest een 8.4 halen om een 8.5 (dus 9) te staan :D joepie :D Ik ben blij :D:D |
rond de 35 punten en kep 5,6 nodig voor een 6 :(
|
Citaat:
Citaat:
|
48 van de 69 punten.. Best netjes dus..:)
Vond hem overigens ook wel goed te doen! Was zelfs een kwartier voor tijd al helemaal klaar.. ;) |
het examen was van een goede kwaliteit zonder redox :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
|
het examen was van een hoge moeilijkheidsgraad zonder enige zuur-base-sommen / redox ..... ja was een 'echt' scheikunde examen :rolleyes: :s :| :o :(
--> vraagt zich waarom eigenlijk zuur-base-evenwichten/buffers/redox (onderhand de fundamenten van de scheikunde) nog wordt behandeld :confused: |
wel jammer dat er idd geen zuur/base of evenwicht in zat, koolstofchemie vind ik wat minder :\ maarja, had normaal gerekend toch 46 punten! dus ben wel heel tevreden :)
en ja ik negeer verder de inhoud van de post boven mij :) |
Citaat:
Het grootste deel van mijn klas heeft het liever anderzom, en dus waren zij erg blij met dit examen. Denk ook wel dat er hoog gescoord is --> dus zware normering. :( |
KLOTE
Was moeilijker (scheikunde 1,2) dan ik gedacht had... Ik denk dat ik toch iets van 35 punten heb ofzo... |
Scheikunde 1: tussen de 54 en 63 punten (van de 69) _O_
|
Waar zat er redox in?
Ik heb helemaal geen redox behandeld in de klas en ik heb ook niet het gevoel gehad bij een opgave van Oh, dit heb ik nooit gehad, dat moet wel redox zijn. dus ik ben wel benieuwd wat dan redox zou zijn. |
Citaat:
ik vond het ook wel jammer dat er geen zuur/base in zat :( haddik nog speciaal geoefend omdat ik er niet zo goed en was, ennu snapte ik het helemaal :( een dikke :rolleyes: kunnen ze krijgen! |
Citaat:
er zat wel zuur base in, alleen heel weinig die drie reacties bij de ammoniakmonitor, dat was zuur base. edit: en dat hele kleine vraagje over het oplossen van SO2 ook |
Maar dat was wel heel simpel, je hoefde geen berekening uit te voeren, gewoon overschrijven uit binas. :)
Nee inplaats daarvan gaan ze vragen waarom ammoniak bijdraagd aan de verzuring. Dat is echt zo'n weetje van biologie en heeft vrij weinig met scheikunde te maken. (n) |
Citaat:
|
Ik heb een 4.1 nodig, en heb denk ik iniedergeval wel 32 punten, dus denk dat ik die 4.1 nog wel ga halen. Toch vond ik hem (scheikunde 1,2 gaat het hier over) wel lastig, baal ervan. Hopelijk gaat wiskunde goed, dan dit maar herkansen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |