![]() |
Wie moet premier worden?
Wie zou jij graag willen zien als premier?
|
<----
doh :) |
Het liefst geen van alle. Maar mijn stem is duidelijk.
|
Anders. Ik zie Cohen graag als president.
Verder: discussiewaarde van dit topic? En is dit actueel? |
Citaat:
OT: Tja moeilijk. Ik heb anders gestemd. Maar dat komt door het feit dat ik op dit moment niemand in de politiek vind zitten waarvan ik zeg: JA! die moet er zitten. Dus ik stem anders omdat ik die 4 andere helemaal niet zie zitten. |
Anders, namelijk: ik.
Als dat niet gaat dan is een surrogaat ook wel goed denk ik. Bos zou het goed doen, smoelwerk van de regering, weinig precieze taken te doen, een beetje lullen in de algemeenheid, zal ie wel goed in zijn. Verdonk zou ook best melig zijn, al was het maar om te zien of ze haar strategie van over opponenten heen walsen ook in onderhandelingen in het buitenland toe zou passen, maar ik ben dan ook wel weer zo realistisch om te zien dat de VVD niet zo snel de grootste partij zal worden bij de volgende verkiezingen. Over verkiezingen: mochten die anders uitvallen, pulleeze niet Rutte. |
Citaat:
|
Waarom staan Rutte en Verdonk er in?
Verder: Ik wil geen van bovenstaande mensen als mijn premier. Het zijn allemaal kinderen met plakkerige vingers en een grote en vooral domme mond. |
Bos. Hij heeft uitstraling, kan goed praten en ligt inhoudelijk ook wel goed bij mij.
|
Als ik uit de bovenstaande moest kiezen dan had Ik Balkenende gekozen. Je wil toch niet dat een persoon als Verdonk premier wordt?
En die VVD bal van een Rutte helemaal niet, en Bos is helemaal uit den boze. Eigenlijk heeft Nederland helemaal geen goed leidingevende personen meer in de politieke top zitten. Kijk naar landen zoals Frankrijk , Engeland of Duitsland die hebben dat wel. Het volk moet weer aan de macht. |
Citaat:
Wil je echt dat 'het volk' aan de macht komt? Het volk is heel dom en schaapachtig. Allemaal blaten, gras eten en achter elkaar aanlopen (zie het spreekwoord over schapen en de dam). |
als je uit dat rijtje moet kiezen ga ik nog het liefste voor Verdonk.
|
De andere Europese premiers beter? Blair staat op het punt naar huis gestuurd te worden en De Villepin heeft zijn krediet met dat Clearstream/Sarkozy-schandaal verspeeld. Frau Merkel is te laf om over naar huis te schrijven.
|
Een allochtoon, bijvoorbeeld Aboutaleb, zou mooi zijn. Die heeft een vrij brede fanbase en kan de boel goed bij elkaar houden.
|
Bos. Ik ben niet helemaal weg van hem, maar ik denk dat hij (op dit moment) de beste kandidaat is. Ik vind die hetze tegen hem dan ook erg overdreven. Natuurlijk zijn er ook wel andere kandidaten, maar ik denk niet dat het waarschijnlijk is dat er een premier uit een andere partij dan PvdA/CDA komt. Bos zal het wel aardig doen, Balkenende, Rutte en Verdonk wil ik nooit meer zien...
Cohen lijkt me ook niet zo'n goede kandidaat. De meeste mensen kennen hem alleen maar als burgemeester van Amsterdam, en dan krijg je weer zoiets als bij Balkenende, dat de mensen zoiets hebben van "wie is dat nu weer". Verder zou Marijnissen het ook wel aardig doen, maar de SP zal denk ik nooit zo groot worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jan Marijnissen
|
Citaat:
Ik wil geen premier omdat hij/zij/het een vrouw/man/allochtoon/autotochtoon/homo/hetero is, maar omdat hij/zij/het een goede premier zou kunnen zijn. |
Citaat:
|
Bos, gewoon op een plaats waar hij alleen hoeft te praten en inhoudelijk weinig hoeft te doen :)
|
Citaat:
|
Henk Gemser.
|
Van de bovenstaanden Wouter Bos, maar ik heb natuurlijk 'anders...' gestemd.
|
|
Anders, namelijk Femke Halsema.
|
Citaat:
OT: Geen idee. |
Bos. De perfecte politicus bestaat toch niet, zeker niet een met kans om MP te worden.
|
Citaat:
|
Alleen maar leuk lachen? Als MP moet je je kabinet onder de plak houden, anders krijg je gezeik (de affaire-Magan of de ruzie tussen Economische Zaken en Financiën een half jaar terug).
|
Citaat:
kun je dat ook onderbouwen? |
Citaat:
|
Ik natuurlijk. Maar ja, het zou me verbazen als het uiteindelijk iemand anders dan Bos wordt.
|
Citaat:
|
Mjah, ik ga er van uit dat het Bos gaat worden. Al zie ik (als VVD'er) liever Verdonk premier worden. Mjah, zoals die bezig is word het ook de Koningin van de Armoede. Ik heb sinds Fortuyn geen enkele politicus gezien die ik graag als premier zie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben al blij als het geen linkse rakker wordt.
Maar ik hoop toch wel op Wilders en anders Verdonk :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat er een aantal geschikte kandidaten zijn, van zowel binnen de politieke stromingen waar ik mezelf mee kan identificeren als in de tegenovergestelde richtingen.
Binnen mijn stromingen; - Job Cohen - Jan Marijnissen Met Wouter Bos zou ik ook niet zoveel problemen hebben Daarbuiten - Rutte of Verdonk - Zalm |
Balkenende. Bos is zo´n enorme draaikont. Maar aan de andere kant, laat het hem eens proberen. Men zal zien dat ook Bos ineens toch minder leuk is dan hij oogt (bij Balkenende is dat dan weer omgekeerd :)).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bos :). Ik weet zeker dat als hij eenmaal premier is, zijn populariteit hard achteruit zal hollen.
|
Niks premiers, volkscomissarissen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |