![]() |
zwijgende bomen
heej mensen, was ff benieuwd wat jullie van dit gedicht vonden? so make me ore breake me :P
Zwijgende bomen Mijn gedachten leiden langs wegen, bochten vol kronkels, waarop ik verdwaal. En de bomen, zij zwegen, of spraken zij soms een andere taal? Enkel de stilte om de weg te vragen, en achter elke bocht wat hoop. Om na meters lopen te vervagen, vandaar dat ik hier nog steeds loop. Maar de bomen, zij kunnen niet helpen, hun grillige takken niet reikend genoeg. Om mijn bloeden te stelpen, of komt dat doordat ik het nooit vroeg? alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren :) |
Ik vind je rijm een beetje geforceerd. Buiten dat komt (vooral) de eerste strofe een beetje cliché op me over (wegen met kronkels bewandelen enzo). De tweede strofe "Enkel de stilte om de weg te vragen" vind ik wel wat mooier, maar de laatste regel loopt niet zo lekker (ofja, er staan wel de woorden die het ritmisch laten kloppen, maar het klinkt gewoon niet fijn). Moet 'vandaag' niet 'vandaar' zijn?
Van de derde strofe snap ik niks :confused: wat heeft dit voor verband met de rest van je gedicht? |
Citaat:
maar de 1e strofe..cliché zeg je, zou kunnen, ik zou het zelf eerder herkenbaar noemen, qua de 2e strofe ben ik het wel met je eens dat de laatste regel niet super mooi loopt inderdaad, en de 3e strofe..tsjaah ik kan het niet echt uitleggen, maar het heeft zeker met de rest van het gedicht te maken, dat lijkt me vrij duidelijk eigenlijk, maar bedankt voor je reactie :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |