![]() |
wel of niet verliefd??
Ik heb dus sinds 2 weken een vriendje, en ik kan nou niet zeggen dat ik echt helemaal smoor op hem ben...Hij is echt super lief, grappig en dat alles, maar ik ben soms wel en soms niet verliefd op hem!Kijk afgelopen zaterdag waren we uit en toen zat ik er al mee dat k niet echt verliefd op hem was!tenminste zo voelde dat..k heb er toen met hem over gepraat en hy vond dat echt heel erg!en toen zijn we gaan praten en toen was het eigelijk weer ''aan''...nou ging t goed tot gisteravond toen hy weg was!k had echt zoiets van ik ben helemaal nie verliefd wil hem alleen als goede vriend houden...Maar omdat ik dus afgelopen zaterdag heb gezegd eerst dat k het niet meer wou en niet verliefd was en na het praten was het weer aan en hy denkt nu dat het dus helemaal verliefd zijn by my is...Ik weet het ook niet meer hoor!Ik wil hem niet kwetsen en weet niet eens wat ik zelf eigelijk graag wil...en ik ga over 1,5 week op vakantie! :(
kissssssssss |
Verliefdheid is GEEEEEEEEEEN basis voor een relatie
|
nou ik zal hem toch eerst wel meer dan leuk moeten vinden of niet soms????
|
Citaat:
ik heb precies hetzelfde gehad als jij. ik was er altijd mee bezig en er heel onzeker over. ik heb het uiteindelijk na veel praten en al meerdere pogingen gedaan het uitgemaakt. ik kon niet meer tegen de onzekerheid en vond het niet eerlijk tegenover hem. alleen was het bij ons al 8,5 maand aan. ik zou het gewoon nog ff aankijken, maar als je dr onzeker over blijft kun je het beter uitmaken niet de leukste oplossing maar wel de beste veel succes en sterkte |
Citaat:
|
Citaat:
Tamsie: Zoiets had ik ook, alleen duurde het iets langer om erachter te komen. Tja, ik heb het toch uitgemaakt uiteindelijk, ik had het gevoel dat ik iedereen voor de gek liep te houden, inclusief mijzelf, en dat was kut... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest ben ik het met je eens. Een relatie moet niet gebasseerd zijn op verliefdheid. Verliefdheid helpt het hele zaakje op gang, maar is niet de basis, of hoort het iig niet te zijn :) |
Citaat:
|
Citaat:
Naja dat maakt ook niet uit :) Wat je probeerde te vertellen klopt iig naar mijn mening :) |
Citaat:
Blub. |
Citaat:
Als ik niet verliefd ben, *wil* ik niet eens een relatie met iemand. |
Citaat:
|
Ik begrijp het niet. Sommige mensen praten over verliefdheid alsof het een knopje is die je even om moet zetten.
:confused: Er zit een groot verschil tussen verliefd zijn en "iemand aardig vinden". Je kunt iemand nog zo leuk, lief en knap vinden, als je niet verliefd bent op die persoon is het gewoon niet verstandig om een relatie te beginnen! Verliefdheid overkomt je gewoon! Of het overkomt je niet. Maar ga jezelf niet "verliefd maken" (Oh, wat klinkt dit achterlijk :rolleyes: ), want dan loop het gegarandeerd fout! |
Citaat:
Mh, ik snap dat je het wilt en zo, dat heb ik ook wel nou, maar het is niet genoeg. Ik heb het geprobeerd en het werkt niet, het wordt ontzettend beklemmend. Als je verliefd bent is er gewoon niets wat je liever wil dan bij hem zijn, en dat ben ik blijkbaar nodig om een fatsoenlijke relatie te hebben... Als ik niet per se bij hem wil zijn, waarom zou ik dan verkering met hem willen? |
Citaat:
2)Er zit idd een groot verschil tussen verliefd zijn en iemand aardig vinden, dat is dat verliefd zijn maar tijdelijk is. Maar als je iemand aardig vind wil je net zo goed veel met die persoon omgaan. 3) Ik denk dat het verstandiger is dan als je een relatie baseerd op verliefd zijn. Verliefdheid maakt blind. Je ziet niet iemand slechte kanten. Als die verliefdheid over is, moet je wel nog met iemand kunnen opschieten. Als je goede vrienden bent, kan je goed met iemand opschieten, en is je beoordelingsvermogen gewoon goed, als je verliefd bent niet. Als je het dus rationeel kunt bekijken, kun je dus veel beter oordelen over of de relatie gaat werken. Verliefdheid komt wel, groeit, en anders wat dan nog, verliefdheid is maar tijdelijk, je kan ook gewoon van iemand houden. 4) Waarom loopt het fout als je iemand uitkiest met wie je kunt praten, goed kunt opschieten? Want een relatie begint pas als de verliefdheid over is... |
Citaat:
|
Citaat:
Het moet speciaal zijn, ik ben het met Morgan eens: Als ik niet per se bij hem wil zijn, waarom dan een relatie? |
Citaat:
het hoeft niet, maar het kán wel. |
Citaat:
Jawel, maar je hoeft weer niet met elke jongen die je leuk vindt een relatie te beginnen. |
Citaat:
helemaal mee eens :) |
't klinkt misschien raar maar je bent niet altijd evenveel verliefd. soms vind ik m'n vriend de grootste klootzak op deze aardbol en kan ik 'm wel schieten en de volgende dag kan ik niet eten van de zenuwen omdat we samen iets gaan doen. Love is a funny thing
|
Citaat:
Dat gevoel dat je iemand hebt die van jou is en zo, dat is wel leuk, maar voor even. Als je het niet echt zo voelt kun je jezelf niet zo lang voor de gek houden... Ik wil gewoon geloven in echte liefde... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31. |