![]() |
[Tennis] Roland Garros 2006
Aanstaande zondag start het tweede Grand slam toernooi van het jaar, Roland Garros. Titelverdedigers zijn Rafael Nadal en Justine Henin-Hardenne.
Wat verwacht je er van? Wie zijn je favorieten voor de titel? Hoe denk je dat de Nederlanders het gaan doen? Bij de mannen zijn natuurlijk Rafael Nadal en Roger Federer de grote favorieten (Nadal is al 53 wedstrijden ongeslagen op gravel). Heel ver daarachter komen de mannen als Nalbandian, Davydenko, Ljubicic, Gonzalez en Robredo. Maar het lijkt erop dat we hier de eerste Grand Slam finale tussen Federer en Nadal zullen gaan krijgen. Bij de vrouwen zijn er iets meer kanshebbers voor de eindzege. De vrouwen die het meeste kans lijken te maken zijn Henin, Petrova en Kuznetsova. Mauresmo heeft na dat geweldige begin van het jaar nu toch een wat mindere periode. Andere kanshebsters zijn onder andere Hingis en Clijsters. Davenport heeft afgezegd en ook Sharapova is nog twijfelachtig. En de Nederlanders, tja.... We hebben alleen Krajicek en Sluiter in het hoofdtoernooi. In het kwalificatietoernooi zitten geloof ik 5 Nederlanders. Bij de mannen verwacht ik er eerlijkgezegd niks van en kunnen we al blij zijn als er eentje de 2de ronde haalt. Krajicek zou bij de vrouwen natuurlijk met een gunstige loting ver kunnen komen. 3e of 4e ronde zou knap zijn. Maar gravel is haar minste ondergrond dus van haar moeten we waarschijnlijk ook niet teveel verwachten. |
Kwalificatie heren, 1e ronde:
MELLE VAN GEMERDEN (6) - Konstantinos Economidis (Gri) 6/3 6/2 JOHN VAN LOTTUM - Ricardo Mello (Bra, 26) 3/6 6/3 10/8 Sergio Roitman (Arg, 10) - PETER WESSELS 7/6 6/3 |
Federer kan Nadal nu al bijna aan op gravel en hij speelt een stuk zuiniger. Federer zal de fitste zijn in de finale en winnen.
Bij de vrouwen wint Mauresmo. Zij maakt op mij gewoon de sterkste indruk. Van de Nederlanders hoeven we niet veel te verwachten. Als Verkerk speelt verliest hij toch in eerste ronde. Onze enige hoop is Wassen in de dubbel. |
Verkerk heeft vandaag afgezegd (n)
|
Is Ferrero geblesseerd ofzo?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij de mannen is de finale dus al bekend, maar toch denk ik dat Federer Nadal nu eens kan verslaan, hij is er helemaal op gefocust alle grand slams dit jaar te winnen.
Bij de vrouwen gok ik op de finale petrova tegen henin, waarbij petrova gaat winnen, omdat de belgische wel weer tegen een blesure zal aanlopen aan het eind van het toernooi. |
Citaat:
|
Ik gun het Rafael en Roger.
Bij de vrouwen Martina. |
Citaat:
|
van Lottum en Tamaela zijn uitgeschakelt in het kwalificatietoernooi. Alleen Melle van Gemerden kan zich dus nog voor de hoofdtabel plaatsen. Melle is in vorm, dus het zou moeten lukken.
|
De loting is ondertussen al geweest
http://www.rolandgarros.com/en_FR/sc.../ms/index.html Krajicek speelt dus tegen Patty Schnyder in de eerste ronde, waar ze eerder dit jaar al door is afgedroogd. Niet echt een goeie loting dus, maar mocht ze winnen dan kan ze ver komen :o En van Sluiter weet ik niet wat ik moet denken, lijkt me sterk dat hij de eerste ronde overleeft. |
Stiekem hoop ik dat Hingis haar Grand-slam als nog compleet kan maken.
|
Belgisch dames hebben een "gemakkelijk" begin....
|
Ik dacht dat Henin niet mee zou doen?:O die won vorig jaar toch:)
|
Misa Krajicek speelt morgen haar partij om 11:00 op het centre court. Dus het zal live te zien op ned 2. (y)
Tot nu toe nog geen verrassingen vandaag, alhoewel Federer toch nog wel een lastige tegenstander had :o |
en dan ben ik net op school
anders had ik die wedstrijd wel gekeken.. |
De Belangrijkste uitslagen van vandaag:
Roger Federer (1) d. Diego Hartfield 7/5 7/6(2) 6/2 Tommy Robredo (7) d. Tomas Zib 6/4 6/2 6/2 David Nalbandian (4) d. Stanislas Wawrinka 6/2 7/6(5) 6/4 Amelie Mauresmo (1) d. Meghann Shaughnessy 6/4 6/4 Dinara Safina (14) d. Vera Zvonareva 6/3 7/5 Maria Sharapova (4) d. Mashona Washington 6/2 5/7 7/5 Wat een partij die van Sharapova, 3 wedstrijdpunten overleeft :o |
Arme Stanislas. Wat een loting. (n)
|
Die schnyder is echt om gek van te worden. Met die topspin forehand drijft ze je ver achter de baseline, om vervolgens met een dropshot toe te slaan. :(
|
Tegen Schnyder was gewoon niks te beginnen vandaag. En zeker in de lange rallies maakt Krajicek totaal geen kans tegen haar. Laten we hopen dat ze op Wimbledon meer geluk heeft met de loting, want daar kan ze zeker ver gaan komen.
Het is wel pijnlijk dat ze tegen toppers telkens weer helemaal weggeveegd wordt. Ze heeft nu al een aantal keer tegen een top 10 speelster gestaan, en het wordt nu toch echt langzaam tijd dat ze het de topspeelsters af en toe wat lastiger weet te maken, want dat is zeer belangrijk op deze leeftijd. Voorlopig is ze nog lang niet zo ver als andere talenten zoals Ivanovic, Vaidisova en Golovin. Maargoed, laten we niet vergeten dat ze toch de op 1 na jongste speelster uit de top 100 is. De komende tijd wordt iig erg belangrijk. Ze kan veel punten gaan pakken, omdat ze vorig jaar na Rosmalen een aantal maanden eruitlag. Als ze nu fit blijft moet de top 30 zeker haalbaar zijn dit jaar. |
Raemon Sluiter is verrassend goed bezig, eerste 2 sets gewonnen (6-2 en 7-6) (y) tegen Jarkko Nieminen, die toch als 16e geplaatst is.
Zou een mooie opsteker zijn voor Sluiter na een moeilijke periode. |
Citaat:
|
Hoera, Nieminen was geplaatst dus dat betekent een makkelijke tegenstander in de volgende ronde.
|
Nicolas Lapentti in de volgende ronde, was ooit een top 10 speler. maar moet gewoon te pakken zijn. Grosjean-Sluiter zou een mooie partij zijn in de 3e ronde. Dom trouwens dat Sport1 Sluiter niet uitzond terwijl er op baan 6 gewoon een camera staat :confused:
Uitslagen van vandaag: Raemon Sluiter d. Jarkko Nieminen (16) 6/2 7/6(6) 2/1 ret. Jose Acasuso (26) d. Fabrice Santoro 6/3 6/1 3/6 1/6 11/9 Rafael Nadal (2) d. Robin Soderling 6/2 7/5 6/1 Gaston Gaudio (10) d. Roko Karanusic 6/2 6/2 6/2 James Blake (8) d. Paradorn Srichaphan 6/0 6/4 7/6(3) Nikolay Davydenko (6) d. Vincent Spadea 7/5 6/4 6/4 Nicolas Massu (32) d. Xavier Malisse 6/1 7/5 1/6 4/6 9/7 Patty Schnyder (7) d. Michaella Krajicek 6/1 6/2 Kim Clijsters (2) d. Virginie Razzano 6/0 7/6(4) Nicole Vaidisova (16) d. Marta Domachowska 6/1 6/3 |
van gemerden ook van de baan geslaan...
|
Citaat:
|
van Van Gemerden was het wel te verwachten :o
Bij de vrouwen Petrova er al uit. Al weken ongeslagen en hier verliest ze in de eerste ronde :eek: |
De belangrijkste uitslagen:
Juan Monaco d. Melle van Gemerden 6/3 6/2 6/4 Gael Monfils (25) d. Andy Murray 6/4 6/7(2) 1/6 6/2 6/1 Fernando Gonzalez d. Marat Safin 6/3 1/6 6/2 6/1 Alberto Martin d. Andy Roddick (5) 6/4 7/5 1/0 ret. Tommy Haas (23) d. Rainer Schuettler 6/4 6/3 6/3 Marcos Baghdatis (19) d. Alberto Portas 6/4 6/4 6/7(5) 6/1 Ivan Ljubicic (4) d. Carlos Berlocq 6/2 6/0 6/3 Christophe Rochus d. Thomas Johansson (18) 3/6 5/7 6/4 6/4 6/2 Martina Hingis (12) d. Lisa Raymond 6/2 6/2 Justine Henin-Hardenne (5) d. Maret Ani 6/3 6/0 Anastasia Myskina (10) d. Sania Mirza 6/4 6/1 Jie Zheng d. Tatiana Golovin (23) 6/3 7/6(5) Ana Ivanovic (19) d. Samantha Stosur 6/0 6/3 Akiko Morigami d. Nadia Petrova 6/2 6/2 Nog niet echt schokkende resultaten gehad in de 1e ronde op de uitschakeling van Petrova na. Roddick vond ik ook niet echt verrassend, die is heel het jaar al aan het prutsen. |
Damn! Gemist :( Helemaal vergeten gewoon :confused: Doen er nog NL'ers mee btw?
|
Gael Monfils (25) d. Andy Murray 6/4 6/7(2) 1/6 6/2 6/1
Vond ik een leuke partij (y) (wat ik heb gezien dan) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sluiter verslaat Lapentti met 6-1 6-4 6-1 :eek: (y) Zou hij dan eindelijk z'n oude vorm weer te pakken hebben.
Nu speelt hij waarschijnlijk tegen Grosjean, dat is toch een maatje te groot denk ik. Maar je weet nooit. Uitslagen: Raemon Sluiter d. Nicolas Lapentti 6/1 6/4 6/1 Carlos Moya (30) d. Mikhail Youzhny 6/3 6/4 6/2 David Nalbandian (3) d. Richard Gasquet 6/2 3/6 7/5 6/0 Roger Federer (1) d. Alejandro Falla 6/1 6/4 6/3 Nikolay Davydenko (6) Flavio Saretta 6/2 4/1 ret. Juan Carlos Ferrero (24) d. Philipp Kohlschreiber 6/2 6/4 6/2 Nicolas Kiefer d. Marc Gicquel 6/0 6/1 5/7 3/6 11/9 Gaston Gaudio (10) d. Evgeny Korolev 6/3 6/7(5) 6/4 3/6 6/4 Maria Sharapova (4) d. Iveta Benesova 6/4 6/1 Amelie Mauresmo (1) d. Vera Dushevina 6/1 7/6(5) Svetlana Kuznetsova (10) d. Mara Santangelo 7/5 6/2 Dinara Safina (14) d. Hana Sromova 6/0 6/2 Na Li d. Anna Chakvetadze (27) 7/5 6/3 Nicole Vaidisova (16) d. Tiantian Sun 6/3 6/1 Venus Williams (11) d. Emma Laine 7/6(2) 6/2 |
Hoe laat wordt Sluiter - Grosjean(of iemand anders) uitgezonden, en waar?
|
Citaat:
|
|
Oeh, Rochus veegde daarnet de Tsjech Vanek van de baan :cool:
setstanden: 6-2, 6-0 en 6-2. |
Citaat:
Grosjean heeft trouwens nog verloren. Gisteravond stond hij nog met 2-1 in sets voor maar hij heeft alsnog weten te verliezen van Vassallo Arguello. De nummer 181 van de wereld :eek: |
Hahaha, kan Sluiter zomaar in de vierde ronde komen. :eek:
|
:eek:
Met die extra rustdag moet de 4de ronde er dan gewoon in zitten :cool: |
naja, die kerel staat natuurlijk ook niet voor niets in de 3e ronde :o
|
pff ik zag het eerste stukje van hewitt montcourt en die montcourt stond op het punt de eerste set te pakken toen moest ik weg
kwam ik terug had ie verloren :( :( |
Zojuist de partij van Henin gezien.
Zo, wat kwam zij goed weg in de 2e set. 4-5 en 0-40 achter op de service van Yaskimova, pakt ze de volgende 8 of 9 punten, waarna ze met 7-5 de set wint. Maar de forehand van Henin moet verbeteren de komende dagen, anders wordt ze daarop zwaar afgestraft. |
Citaat:
|
Lleyton Hewitt (14) d. Mathieu Montcourt 7/5 6/3 6/3
Paul-Henri Mathieu d. Florent Serra 6/0 7/6(5) 7/6(6) Martin Vassallo Arguello d. Sebastien Grosjean (21) 1/6 6/4 4/6 7/5 6/2 Gael Monfils (25) d. Dick Norman 4/6 6/3 6/7(4) 6/0 7/5 Julien Benneteau d. Marcos Baghdatis (19) 3/6 6/4 6/3 6/7(1) 6/4 Ivan Ljubicic (4) d. Oscar Hernandez 6/3 6/7(7) 6/1 6/2 Tommy Haas (23) d. Alexander Waske 6/4 7/5 6/7(6) 6/4 Olivier Rochus (27 d. Jiri Vanek 6/2 6/0 6/2 Novak Djokovic d. Fernando Gonzalez (9) 6/4 6/1 3/6 4/6 6/1 :eek: Justine Henin-Hardenne (5) d. Anastasiya Yakimova 6/2 7/5 Ana Ivanovic (19) d. Emilie Loit 6/1 6/1 Anastasia Myskina (10) d. Melinda Czink 6/2 6/4 Maria Kirilenko (20) d. Mathilde Johansson 6/0 6/2 Sluiter speelt zijn partij morgen na 2 vrouwenpartijen op baan 7. Hij zal dus denk ik (als het droog blijft) rond 15:00 de baan opkomen. Maar het kan zijn dat er nog een wedstrijd voorkomt omdat er vandaag aardig wat partijen gestaakt zijn. |
|
dat is nadal niet
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |