![]() |
Vis doet gek.
Mijn vijvervisjes doen een beetje gek. Het zijn van die Japanse mini-nep-koi, Subunkin ofzo.
Ze drijven iedere keer bewegingsloos net onder het oppervlakte en gaan pas weer bewegen als ik ze aanraak. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? |
Hee, dat heeft mijn goudvis ook een tijd gedaan.
|
Citaat:
|
Ja ja dat probleem ken ik ook. Je vissen tonen het zogenaamde pirana effect.
Ze spelen alsof ze dood zijn maar als je te dicht bij komt bespringen ze je en bijten je nek door. Het beste in dit geval is om ze te laten afschieten door de plaatselijke jager. |
Kan geloof ook aan temperatuur liggen.
|
Citaat:
De visjes zitten in een grote vijver (diameter ongeveer 1.5 meter) met niet heel veel plantjes. Daarnaast zou ik van vijvervisjes toch wel verwachten dat ze de uiterst schappelijke temperatuur van mei wel aan kunnen. |
Citaat:
(y) Goed gedaan |
Geen zuurstofgebrek ofzo? Of happen ze dan meer naar lucht? (aangezien je zei dat er niet al teveel planten in zaten)
|
Het kan heel goed aan de temperatuur liggen
Als het te koud is gaat hun lichaam langzamer werken waardoor ze minder bewegen. Je maag ze dan ook geen eten geven. Maar meestal gaan ze dan op de bodem liggen Het kan ook zijn dat ze aan het jagen zijn en stil op hun prooi wachten of ze waren gewoon aan het zwemmen zagen jou en dacht dat jij hun op wilde eten en gaan stil liggen om niet op te vallen. Maar het kan ook zo veel anders zijn. |
Citaat:
Ik wens je veel succes toen. PS: pas op voor het piranja effect. |
Alsof een mens nooit gek doet, laat het beestje toch eens mal doen :)
|
Twee van de vijf visjes zijn dood. Het was een ziekte die witte stip of zo heet. Ik heb een goedje gehaald voor door het water, dus dan zou het nu in principe afgelopen moeten zijn.
Zuurstofgebrek had het sowieso niet kunnen zijn, aangezien het water dat in de vijver zat zo vers was en zo veel dat die visjes zelfs zonder plantjes het wel twee weken hadden kunnen trekken. Ik heb een onderwaterschommeltje gekocht bij de bouwmarkt en vissen-monopoly bij de sigarenboer zodat mijn visjes zich nu nooit meer hoeven vervelen. Iig bedankt voor het meedenken. |
Citaat:
|
Ja, en een onderwaterschommel. Nou maar hopen dat de ene vis die andere wil duwen, want dan is schommelen wel leuker ;)
|
Citaat:
|
mijn vissen hadden ook witte stip, ik had 4 sluierstaartvisjes in een grote kom. Eentje heeft het overleefd. Later weer 3 vriendjes gekocht en nu gaat het goed.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56. |