![]() |
Bromfiets
Moet je met een bromfiets die 45 km/u gaat op het fietspad rijden?
|
Oeps verkeerd forum :o
|
Dat ligt aan het fietspad, toch?
>> VV. |
Buiten de bebouwde kom moet je op het fietspad, binnen de bebouwde kom op de weg.
|
Citaat:
|
--> Verkeer en Vervoer.
|
Citaat:
Op normale fietspaden mag niet eens. |
Citaat:
Tenzij er wegbewijzering staat die anders aangeeft... |
Je mag binnen de bebouwde kom niet op het fietspad rijden, tenzij anders aangegeven.
Buiten de bebouwde kom is het (bijna) altijd op het (brom)fietspad, tenzij anders aangegeven of er geen (brom)fietspad is. In het laatste geval zou je even na moeten gaan of je er uberhaupt mag rijden (verbodsbord, e.d.). |
ik rijd gewoon altijd over de weg :P binnen bebouwde kom dan. Tenzij ik sneller ben via het (brom)fietspad
|
das nou waar brommertheorie handig voor is ;)
en verder gewoon de bordjes in de gaten houden |
Bedankt iedereen ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar een bromfiets gaat automatisch 45. |
Hij gaat 'automatisch' 45? lol.
|
Citaat:
|
Citaat:
Met andere woorden; je zegt het dubbel als je zegt een bromfiets die 45 gaat. |
Citaat:
|
Het is niet 'automatisch' zo hoor. De nederlandse bromfietsen en scooters zijn keihard begrensd. Het is niet zo dat je 'automatisch' 45 gaat. Mijn brommer zou eigenlijk maar 45 mogen maar als je alleen de begrenzingen (dus geen grotere cilinder, snelle uitlaat) er uit haalt gaat 'ie 80-90.
|
Citaat:
Citaat:
In Nederland lijkt het me dan overbodig om te zeggen een bromfiets die 45 gaat. Het gaat immers niet om de snelheid maar om of een bromfiets op een fietspad mag rijden of niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het vrij interessant dat iemand kan stellen dat een bromfiets automatisch 45 km/h gaat.
Wat jij zegt dat het dubbelop is, is al helemaal onzin. Een groot deel van de nu afgeleverde bromfietsen hoort 45 km/h te gaan, maar de meesten zitten daar wel boven hoor. Dan heb ik het nog niets eens over de opgevoerde brommers. |
Ik dacht altijd dat het zo was: je hebt een bromfiets en een snorfiets. De bromfiets mag 40 km/u en de snorfiets 25 km/u.
Ik vond het dubbel gezegd als je zegt mag een bromfiets die 40 gaat... Een bromfiets gaat ook 40, of sneller. Blijkbaar geldt dat in België niet. |
Wie heeft het over België? Tuurlijk, een bromfiets mag officieel maar maximaal 45 km/h kunnen en maximaal 40 km/h rijden. Maar dit betekent niet dat een bromfiets 'automatisch 45 km/h' gaat zoals jij het zo mooi stelt.
|
Citaat:
|
Ben je echt zo slecht in lezen of lijkt het maar zo. Het was een reactie op jouw post.
Verder applaus voor je fantastische gaves om conclusies uit niets te trekken. Het begint ook wel zeer irritant te worden dat jij met elke post totaal over iets anders begint te brabbelen en m'n punt nog steeds niet begrijpt. |
Citaat:
Ik zeg alleen dat ze het een beetje dubbel op zegt. Een bromfiets is gemaakt voor 45 en een snorfiets voor 30. Haar vraag is of ze met een bromfiets(die 45 gaat) op een fietspad mag. Ik vind dat 45 erbij overbodig. Ook al rijd je met een bromfiets 20, dan mag je nog niet op een fietspad, tenzij anders aangegeven. Met dat 'automatisch' wil ik dus zeggen dat officieel bromfietsen 45 gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:) Verder is het dus - in België - niet dubbelop om te spreken over een bromfiets die 45 gaat. Dit is ook iets wat ik nu pas leer hoor. Mijn posts gingen verder op jouw post van het 'automatisch' en mijn eigen posts. Ik heb hierbij dus het topic een beetje 'losgelaten'. |
Het slaat ook helemaal nergens op:)
Het enige dat ik eerst wilde zeggen is dat een bromfiets (die dus 'fabrieksgemaakt' 45 kan en het dus ovebodig is om te zeggen een bromfiets die 45 gaat) niet op het gewone fietspad mag. Ongeacht hoe snel hij gaat. Ik heb dat automatisch dan verkeerd gebruikt. |
Citaat:
Met een bromfiets klasse B mag je binnen de bebouwde kom niet op het fietspad (tenzij anders aangegeven), erbuiten mag je kiezen (op het fietspad of de rijbaan), tenzij dat anders aangegeven staat, dus dat het verplicht/verboden is op het fietspad te rijden. |
Heel veel verschillend zijn de regels niet hoor. Lees mijn eerste post in dit topic maar. De daarin genoemde regels gelden voor Nederland.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |