![]() |
Buik blijft bol
Ik fitness nu ongeveer 2 jaar.. En train sinds een jaar ongeveer m'n buikspieren heel intensief..
Als ik mn buik aanspan voel ik buikspieren. Maar als ik omhoog kom met een sit up dan komt mn buik helemaal naar buiten, en heb ik toch nog vetrollen. Het voelt ook als vet. Hoe train ik dit weg? Ik doe er echt alles aan! Heel veel cardio zei m'n trainer, maar dat helpt niet meer.. Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben :| Wat moet ik doen? Wat is de remedie? Helpt een buikafslankgel ofzo? |
Gebruik de zoekfunctie, daar valt heel veel te vinden.
En verder wil een schaar ook nog wel helpen. |
Koop alles wat tellsell aan bied! Helpt het? Nee maar je hebt ook geen geld meer om eten te kopen = resultaat.
|
Waarom van die ontzettend rare reacties, dit is toch een hele gewone en serieuze vraag? Met duidelijke uitleg, uitgebreide beschrijving in de post. Ik vind dat het wel wat vriendelijker mag. :)
Dit is een nieuw lid, leuke manier van welkom heten.. :nono: |
Plaatselijk vet wegwerken gaat niet. Je zal dus algeheel af moeten vallen, en dus is cardio een goed idee omdat dat goede lichaamsbeweging is. Maar sommige mensen hebben ook gewoon een wat meer 'blubberige' buik dan anderen, zorg dat je een normaal gewicht hebt. Is je buik dan nog niet mooi genoeg? Dan zal je nooit zo'n buik krijgen.
|
Wat andijvie zegt.
Het kan je bouw zijn dat daar je vet op komt. Zolang je voldoende sport, gezond eet en op een gezond gewicht bent is er niks aan de hand volgens mij. Alleen dat je het zelf graag anders gezien had. Maar goed als het je aanleg is zal je het moeten accepteren. Wel kan je er natuurlijk voor zorgen (door middel van sporten) dat het niet erger wordt. Ik zou je er niet teveel zorgen over maken! |
Citaat:
|
Pfffffffffffff
Gaan we de vrouw uithangen? gaan wij de man uithangen! Man die betejhu vet kan geen kwaad :L |
:D Dit soort topics zijn inderdaad al duizend keer geopend, maar oke. (Y)(Y)
Wat je trainer al zei, veel cardio helpt meer dan dat je heel intensief je buikspieren traint. Stel je hebt een oefening voor je buikspieren dat je iedere dag doet, dan helpt het gewoon niet meer. Je moet je oefeningen aanpassen op wat je buikspieren net niet aankunnen,ze zeg maar steeds iets zwaarder voor jezelf maken. En niet iedere dag trainen voor je buik, dat helpt namelijk helemaal niet. Probeer kracht en cardio gewoon veel met elkaar te combineren. Wat ik zou zeggen: zwemmen helpt ook nog heel veel. |
Kan ook gewoon aan je maaginhoud liggen... Ik heb als ik bulk ook een opgezette buik, dit is geen vet maar gewoon inhoud...
Als het wel vet is je voeding aanpassen+cardio doen. |
Let je ook op wat je eet enzo?
|
Ja, ik let goed op.. Ik drink veel water en eet vaste maaltijden, als tussendoortjes probeer ik ook gezond te blijven zoals fruit enzo. Ik kan niet zeggen dat ik nooit zondig, maar ik ben ook helemaaal niet dik.. Ik heb nergens overtollig vet, behalve op mn buik. (onderbuik)
Ik ren sinds een paar weken erg veel op de loopband in de sportschool, en ik ga ook 4 keer per week. Ik fitness al wel 2 jaar.. maar nooit erg intensief, het is vast ook een kwestie van tijd. |
Het kan zijn dat je te snel bent afgevallen. Ik weet niet of je voor je sportstreak flink wat buikbillen had. Zo ja, dan is het mogelijk dat je zo snel bent afgevallen dat je huid zich niet snel genoeg heeft kunnen aanpassen.
Overigens vind ik het niet verantwoordelijk om iemand van 17 (indien die leeftijd ook jouw echte is) vier keer per week intensief te laten fitnessen. |
is dat niet goed? Wat is er niet goed aan dan? Ik doe niet intensief krachttraining, meer cardio..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb gezocht, maar mijn vraag stond er niet bij. |
Het is niet alleen een kwestie van bewegen, maar ook van voedsel en rust. Die drie moeten in evenwicht zijn.
|
Je moet je niet alleen storten op het trainen, je moet natuurlijk ook je eetgewoonte aanpassen. Als je eerst keihard traint en daarna een vette hap nuttigt, heeft het natuurlijk weinig zin.
|
Citaat:
Dat komt omdat het je lichaam het minste energie kost om extra gewicht op je romp mee te sjouwen. Vergelijk: intensief bewegen met in elke hand 10 kilo kost veel meer energie dan intensief bewegen met 20 kilo om je buik... Je lichaam zal dus het overtollige gewicht van ledematen het eerste opheffen/verbranden/weghalen... daar kost het namelijk meer energie om mee te "zeulen". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15. |