![]() |
Verkondig je muzikale dogma's hier
Gehoord in de oefenruimte van suvorov:
'Postrockbands hebben geen zangers en fadeouts'. en U? |
Metal uber alles!!11!!1!!
Top 40 muziek is geen muziek!!1!!!1!!!september 11!!!!!!1! |
Als je fast fourier transformatie toepast op resp. een verzameling van alle black- en een tweede verzameling van alle death metal zul je verschillen vinden tussen de karakteristieke uitschieters in het frequentiedomein, vertelde een uitgelaten Frans Bauer april jl. in een interview met professor Teuvo Kohonen voor de evangelische omroep.
|
'gitaarsolo's zijn overbodig'
deze is overigens niet van mij en ik ben het er dan ook niet mee eens |
Dood aan fade-outs. Brei een fatsoenlijk eind aan je nummer.
|
Citaat:
|
Inderdaad. Zelfs Menno heeft een hekel aan fade-outs.
|
alleen de beach boys mogen fade-outs gebruiken.
|
Vestdijk: muziekwerken moeten niet als geheel of concept tot 'kunst' gerekend worden, maar er bestaan kleine muzikale eenheden die we onderbewust als plezierig ervaren. Goede muziek is muziek die van die 'cellen' gebruikmaakt.
Een ander dogma: tekst vervult een secundaire rol binnen muziek en is overbodig. Equivalent: poëzie is ondergeschikt aan muziek. |
Ik schud ze zo uit m'n mouw: muziek is niet de leer van noten maar van tonen.
Voor solisten: de beste solo's die ik speelde bevatten alleen stilte. |
Een band moet uit een zanger, 2 gitaristen, een bassist, een drummer en een clown bestaan.
|
je kan niet die muziek componeren op die tekst (y)
|
BLACK METAL IST KRIEG!
Euhm, tja. |
Citaat:
|
"Music is aesthetisized frequency." Klaus Schulze
"Alleen een echte vent heeft een Eminent." Fuse (Eminent = merk orgel) "When you talk about such things as Leonard Meyer's theories of musical affect, you are really talking about order and disorder in the most broad and general sense: A person becomes more disturbed when the number of possibilities increase; disorder increases and you build tension, and then resolutions come when one arrives at more organized, more static situations. This is what causes the ebb and flow of drama in a piece." Lejaren Hiller "50 cent is actually one enormous MSP patch written in a basement in Dusseldorf." |
Negers kunnen beter muziek maken dan blanken, vooral als ze een directe verbinding met Jah hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Net zo goed 'de Nachtwacht is veredelde optica' of 'Slaughterhouse Five is knap koolstofatomen op papier zetten'.
|
Citaat:
vrij naar maarten 't hart 'hedendaagse popmuziek is een ellende voor de oren' |
‘Muziek is geordend geluid.’ Louis Andriessen
|
"After silence, that which comes nearest to expressing the inexpressible is music." ~Aldous Huxley
|
Citaat:
|
Miles Davis: Waarom zou je zoveel mogelijk noten willen spelen als je alleen de mooie noten moet spelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik wel bewonder is zijn encylopedische kennis van de (wereld)literatuur. Misschien dat daar een boeiend gesprek over gehouden kan worden. Voor de rest lijkt het me ook niet boeiend. |
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |