Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   wie kan mij helpen.... met illusion (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=141612)

solidheart 27-06-2002 11:39

wie kan mij helpen.... met illusion

wie kan mij helpen....wij hebben op school een weddeschap.
Onze meester heeft de gene die het w8woord van illusion kan kraken of deze op een andere manier kan verwijderen of wijzigen zodat deze niet meer werkt....

Als dat lukt dan krijg ik een kratje bier... woon je in de buurt dan mag je ook een biertje meedrinken :D ...

degene die mij helpt mag meezuipen dus help!!!!!!!

Koen 27-06-2002 11:50

Ofterwijl: Je hebt een weddenschap afgesloten zonder dat je enig idee hebt hoe je 't aan moet pakken, dus vraag je 't hier. Subtiel, maar ik denk niet dat iemand je ermee helpen kan ;)

solidheart 27-06-2002 13:17

nee we proberen het al lang maar hij zeg tje krijgt een kratje bier als het lukt ;)

Koen 27-06-2002 14:04

Citaat:

solidheart schreef:
nee we proberen het al lang maar hij zeg tje krijgt een kratje bier als het lukt ;)
Waarom denk je dat die vent een kratje bier inzet? Dan is ie hoogstwaarschijnlijk vrij zeker van z'n gelijk, en ik denk dat dat vrij terecht is ;)

solidheart 27-06-2002 15:08

denk het ook wel maar het is iemandt een keertje gelukt deze persoon wilt niet zeggen hoe..hij gaf een hind het is simpler dan het lijkt....

eddie 27-06-2002 15:42

wie/wat is illusion?

Chimera 27-06-2002 17:00

Citaat:

eddie schreef:
wie/wat is illusion?
Inderdaad.

solidheart 28-06-2002 17:45

nou dat zal ik vertellen... ilussion is een programma dat de instellingen van je pc zodanig onthoud dat als je reboot je alles wat je opgeslagen heb/veranders heb/gedowload heb/ingesteld heb kwijt ben.....dit houd ook in dat deze geen cookies opslaat...en ook geen temp. bestanden op kan slaan... dat betekend dus ook dat msn niet opgeslagen kan worden en aangezien msn op onze school verboden is is dat juist de kick...

als iemandt me kan helpen graag .........

Wasp 28-06-2002 17:50

Ik weet alleen het standaard wachtwoord..
En dat is ILLUSION, met hoofdletters dus..

Lethalis 28-06-2002 17:58

In het geval van Windows 9x:
Voer een dependency check op Illusion uit en vermink via een DOS-floppy (vaak niet eens nodig btw) unshared DLL's of nulleer de programma-header.

Wedden dat 'ie het dan niet meer doet? ;)

NT / 2K / XP:
Hier heb je als standaard gebruiker meestal geen rechten om te neuken met het systeem en de geinstalleerde programma's.

1 ding is wel: geef mij de mogelijkheid te booten van CD en ik kan echt *alles* doen met de betreffende computer. Inclusief NTFS2 drives mounten en programma's lowlevel manipuleren.

Het wachtwoord kraken lijkt me echter haast onmogelijk.

Lethalis 28-06-2002 18:03

Citaat:

solidheart schreef:
denk het ook wel maar het is iemandt een keertje gelukt deze persoon wilt niet zeggen hoe..hij gaf een hind het is simpler dan het lijkt....
Even standaard checklist:

- Is de BIOS beveiligd van de PC?
- Welk OS draait erop?
- In het geval van NT afgeleiden: welke rechten heb je op het systeem?
- Is Illusion een user of system programma?

Het feit dat het al iemand gelukt is alleen al :D

solidheart 28-06-2002 18:27

bios - ja
OP - 98
illusion - system

en idd het is vette lol :D

Lethalis 28-06-2002 19:25

Citaat:

solidheart schreef:
OP - 98
Zorg ervoor dat het programma niet meer start?

Rename eens de executable, wat gebeurt er dan? Of als je in de registry de:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run

Key opzoekt en hem (dus niet de key, maar als Illusion erbij staat) eruit flikkert?

solidheart 28-06-2002 21:38

ook geprobeerd maar hij zet hem gewoon terug
hebben het icoontje verwijderd
in ctrl alt del illusion verwijderd
software verwijderd
en HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run ook gedaan maar hij zet alles terug

damm heeft iemadt meer sugesties????

RAARRAAR 29-06-2002 00:46

hadden op school ook zoon progie draaien kan je letterlijk alles doen met die bak maakt niet uit wat werkt zelfs in de dos mode zelfs format haald niks uit.Ook wij hadden ook zoon soort weddenschap gesloten met de netwerkbeheerder.wij waren tot de conclusie gekomen dat je er vrij weinig aan kan doen tot we op het idee kwamen om er een ghost over heen te gooien voor de geen die geen PC nurd is soort van totale copy van een ander systeem en ik moet zeggen met Northon Ghost krijg je alles weg.Is wel een vrij harde maatregel maar het werkte dus dat is een optie.

Succes er mee en zorg er voor dat je dat kratje krijgt ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.