Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   ER, Grey's Anatomy en Strong Medicine (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1416324)

EXBO 24-05-2006 21:28

ER, Grey's Anatomy en Strong Medicine

Er worden nu drie ziekenhuisseries op NET 5 uitgezonden, maar welke is de leukste? ER, Grey's Anatomy of Strong Medicine? Stem en geef je motivatie!

ook hallo 24-05-2006 22:07

ER duidelijk

GA is nu wel heel grappig enzo, maar ik vind die serie iets te kortzichtig en onrealistisch, misschien dat hij in de toekomst nog ooit ER kan overtreffen, maar ik vind ER toch nog steeds beter

En Strong Medicine is wel leuk om af en toe te zien, maar vind ik niet echt geweldig

jet 24-05-2006 22:15

ER, maar dat is ook omdat het nostalgie is

en ER draait al weet ik veel hoeveel seizoenen mee en is nog steeds goed, terwijl GA nog maar is moet bewijzen een goed tweede seizoen te kunnen maken

en george clooney, daar kan geen mcdreamy overheen :o

Pebbles 24-05-2006 22:20

Hmm.. Ik twijfel tussen ER en Grey's Anatomy.

Toen ER helemaal hip was enzo, had ik er eigenlijk niks mee. Ondertussen heb ik alle afleveringen wel gezien, en nu vind ik het echt zo'n herhalings-serie.
GA is helemaal nieuw en spannend en ik weet niet wat er gaat gebeuren, dus dat maakt het wel leuker dan ER.

Dus ik stem op GA, omdat ik daar op dit moment gewoon liever naar kijk dan naar ER :)

Angel on Earth 24-05-2006 22:54

Citaat:

Pebbles schreef op 24-05-2006 @ 23:20 :

Toen ER helemaal hip was enzo, had ik er eigenlijk niks mee. Ondertussen heb ik alle afleveringen wel gezien, en nu vind ik het echt zo'n herhalings-serie.
GA is helemaal nieuw en spannend en ik weet niet wat er gaat gebeuren, dus dat maakt het wel leuker dan ER.

Dus ik stem op GA, omdat ik daar op dit moment gewoon liever naar kijk dan naar ER :)

dat dus...
ik ga zeker weer ER kijken als ze nieuwe afleveringen hebben maar nu zijn ze toch echt te vaak op tv geweest.. en GA is gewoon zo'n leuke serie :)

innogen 25-05-2006 00:23

Citaat:

Pebbles schreef op 24-05-2006 @ 23:20 :

Plus (oppervlakkig he?) de mensen van GA zijn leuker :o

Dexter_M 25-05-2006 02:17

ER.

Blijft gewoon erg goed, en vooral George Clooney was natuurlijk lekker (y)

Jolt 25-05-2006 09:11

Grey's, izzy is een chick!

Nebula 25-05-2006 10:33

Overduidelijk ER (even afgezien van het feit dat ik er momenteel een beetje flauw van ben omdat er alleen oude afleveringen voor de zoveelste keer worden herhaald.)

Severus 25-05-2006 10:41

"ER" is duidelijk beter qua realiteit en verhaallijnen, maar ik vind "Grey's Anatomy" veel frisser, afwisselender en minder zwaar op de hand liggend. Dus heb ik op de laatste gestemd. :)

~SmG~ 25-05-2006 10:43

Ik ben de eerste die op strong medicine stemt :|
Ik vind grey's anatomy echt heel leuk, maar ik kijk strong medicine ook al vanaf het begin. Het blijft gewoon leuk om het steeds weer te zien. Ik vind de personages allemaal leuk!
Dat vind ik bij ER helemaal niet en bij Grey's Anatomy kan ik meredith en dr. shepherd ( man ) niet uitstaan! Wat een irritante mensen! Maar ik vind George, Christina, Izzie, Burke, shepherd ( vrouw ) en de nazi wel allemaal heel leuk!
Maar toch... strong medicine heeft iets speciaals.

Lieveheersbeest 25-05-2006 11:23

Ik heb ER gestemd. Die serie is zo sterk! Zit goed in elkaar en blijft boeien na zoveel seizoenen.

GA vind ik ook erg leuk, maar minder om het ziekenhuisgebeuren, meer om de personages.

Strong Medicine heb ik nog nooit gezien, de voorstukjes vond ik nooit echt boeiend.

Daantje_0705 26-05-2006 20:31

ER (y)

Ik houd van de medische verhalen en die zitten meer in ER dan in Grey's Anatomy of Strong Medicine :)

EXBO 26-05-2006 21:20

Citaat:

jet schreef op 24-05-2006 @ 23:15 :

en george clooney, daar kan geen mcdreamy overheen :o

She's right :D

EXBO 26-05-2006 21:28

Ik heb op Grey's Anatomy gestemd. Ik zat nog te twijfelen tussen GA en ER maar vooral omdat ER echt gewoon een betere ziekenhuis serie is, het is veel realistiser. Als je bij GA alle liefde en relaties weghaalt blijft er vrijwel niets over! Maar ik kijk toch elke week uit naar GA en eigenlijk vindt ik het ook een leukere serie..bovendien Patrick Dempsey is dan wel geen George Clooney maar...

http://i81.photobucket.com/albums/j2...my_dempsey.jpg

<3

Chick Rock 27-05-2006 14:16

ER is duidelijk de beste, maar op dit moment is GA leuker.. Strong Medicine haalt het bij beide lang niet, wat een slechte serie is dat zeg (n)

Oke, ik stem op GA..

Pla 27-05-2006 15:51

Grey's Anatomy,

Tis grappig, van deze tijd, drama.. gewoon goed (y)

Van de andere twee series heb ik denk ik ook niet meer dan 3 afleveringen vangezien.. :o

MadameMinke 27-05-2006 16:11

ER natuurlijk.

ook hallo 27-05-2006 16:33

Citaat:

Pla schreef op 27-05-2006 @ 16:51 :

Van de andere twee series heb ik denk ik ook niet meer dan 3 afleveringen vangezien.. :o

Ja dan kan je het eigenlijk niet beoordelen :nono:

CoalChamber 27-05-2006 16:40

Citaat:

Chick Rock schreef op 27-05-2006 @ 15:16 :
ER is duidelijk de beste, maar op dit moment is GA leuker.. Strong Medicine haalt het bij beide lang niet, wat een slechte serie is dat zeg (n)

Oke, ik stem op GA..

Ieke 27-05-2006 16:54

ER, maar ze moeten wel gewoon weer nieuwe seizoenen gaan uitzenden.

Andijvie 27-05-2006 17:19

ER is duidelijk de beste, GA is gewoon leuk en grappig om te kijken maar niet zo goed als ER, en SM... mja, dat vind ik soms wel leuk, maar het is absoluut géén ER :)

EXBO 27-05-2006 17:42

Citaat:

Ieke schreef op 27-05-2006 @ 17:54 :
ER, maar ze moeten wel gewoon weer nieuwe seizoenen gaan uitzenden.
je hebt helemaal gelijk. Ik heb deze serie al gezien en ik weet al precies wat er de volgende 2 series gaat gebeuren! Ik heb een keer gekeken naar de afleveringen van een van de laatste series en ik kende nog maar 3 (!!) mensen die erin zaten! Dat waren Carter, Abby en Kerry

DanielC 27-05-2006 17:43

Goh, de ziekenhuis series zijn niet echt populair bij de mannen.

Ik ga dus ook voor het laatste. :)

ook hallo 27-05-2006 18:09

Citaat:

EXBO schreef op 27-05-2006 @ 18:42 :
je hebt helemaal gelijk. Ik heb deze serie al gezien en ik weet al precies wat er de volgende 2 series gaat gebeuren! Ik heb een keer gekeken naar de afleveringen van een van de laatste series en ik kende nog maar 3 (!!) mensen die erin zaten! Dat waren Carter, Abby en Kerry
Als je het helemaal heb gevolgd ken je die mensen vanzelf wel

Love_Fulfilled 27-05-2006 19:38

Strong Medicine :) (y) .

PV 27-05-2006 23:02

ER (y)
Maar Grey's Anatomy is een goede 2e en Strong Medicine geen slechte 3e.

nadiia 28-05-2006 11:55

Grey's Anatomy! Vooral omdat het een moderne versie is van ER,(ER is nogal oud, vind ik.) de personages zijn leuker en grappiger en de liefdesscenes zijn ook erg leuk!:P

Roos 28-05-2006 13:04

ER omdat ik gek ben op de medische verhaallijnen.

GA is ook geweldig alleen ik vind die medische verhalen irritant, omdat ze zo ongeloofwaardig zijn. Verder is het wel mooier en grappiger dan ER.

Aurora 28-05-2006 13:49

Citaat:

MadameMinke schreef op 27-05-2006 @ 17:11 :
ER natuurlijk.

Lamako 29-05-2006 18:22

Definitely ER (y)
Ik vind Strong Medicine ook erg leuk, Maar ER heeft toch de beste personage's en verhaallijnen. Jammer dat ze op net5 nog niet verder kunnen gaan met seizoen 8 (avro moet eerst alles uitgezonden + herhaald hebben voordat ze de uitzendrechten kunnen doorverkopen, ze gaan binnenkort verder met herhalen van seizoen 8) Ik heb seizoen 12 van ER gezien en dat is echt een van de beste seizoenen tot nu toe, geen dubbele verhaallijnen en een spectaculair eind :eek: Ik kan niet wachten tot seizoen 13 in september (in amerika) start. :D

Martiño 29-05-2006 23:34

ER
Waarom? ER is sowieso al een van de langstlopende (ziekenhuis)series, en ik vind dat ER op meerdere vlakken uitstekend scoort.
Hoewel ik Strong Medicine af en toe wel aardig vind, mist het toch iets. Gray's Anatomy heb ik een of twee keer gezien, en ik vind het een beetje cliche en het heeft me ook niet echt kunnen boeien.
ER is in mijn ogen een uitstekende serie. De producenten zijn absoluut niet bang om te experimenteren met filmstijlen en gebruiken regelmatig geslaagde filmmethodes, zoals bijvoorbeeld de live opgenomen aflevering in docu vorm in seizoen 4, en het volgen van een dag uit het oogpunt van een personage (zoals in night meets day in seizoen 9). De makers weten dit altijd op een zeer geslaagde manier te brengen. De aflevering waarin Lucy Knight stierf was bijvoorbeeld rakend en erg goed gemaakt.
Verder vind ik ER een realistischer beeld van de maatschappij en personages brengen. Zo schromen ze niet om maatschappelijke problemen te laten zien (onverzekerden, daklozen, illegalen, discriminatie, soa/tienerzwangerschap etc. etc.), die je in de Amerikaanse maatschappij echt tegenkomt, terwijl je in de andere series alleen maar de prive-ziekenhuizen ziet. Daarbij vind ik de personages realistischer met ethische dillemma's omgaan. Daarbij worden sommige afleveringen prachtig gebracht.
Als laatste wil ik natuurlijk zeggen dat ER een hoop fantastische acteurs heeft/had, die veel personages heel goed en realistisch hebben neergezet.
Zo :) dat was mijn pleidooi voor ER :P

EXBO 30-05-2006 15:36

Citaat:

Martino87 schreef op 30-05-2006 @ 00:34 :
ER
Waarom? ER is sowieso al een van de langstlopende (ziekenhuis)series, en ik vind dat ER op meerdere vlakken uitstekend scoort.
Hoewel ik Strong Medicine af en toe wel aardig vind, mist het toch iets. Gray's Anatomy heb ik een of twee keer gezien, en ik vind het een beetje cliche en het heeft me ook niet echt kunnen boeien.
ER is in mijn ogen een uitstekende serie. De producenten zijn absoluut niet bang om te experimenteren met filmstijlen en gebruiken regelmatig geslaagde filmmethodes, zoals bijvoorbeeld de live opgenomen aflevering in docu vorm in seizoen 4, en het volgen van een dag uit het oogpunt van een personage (zoals in night meets day in seizoen 9). De makers weten dit altijd op een zeer geslaagde manier te brengen. De aflevering waarin Lucy Knight stierf was bijvoorbeeld rakend en erg goed gemaakt.
Verder vind ik ER een realistischer beeld van de maatschappij en personages brengen. Zo schromen ze niet om maatschappelijke problemen te laten zien (onverzekerden, daklozen, illegalen, discriminatie, soa/tienerzwangerschap etc. etc.), die je in de Amerikaanse maatschappij echt tegenkomt, terwijl je in de andere series alleen maar de prive-ziekenhuizen ziet. Daarbij vind ik de personages realistischer met ethische dillemma's omgaan. Daarbij worden sommige afleveringen prachtig gebracht.
Als laatste wil ik natuurlijk zeggen dat ER een hoop fantastische acteurs heeft/had, die veel personages heel goed en realistisch hebben neergezet.

weet je, je hebt helemaal gelijk!! (y)

Lamako 30-05-2006 16:08

Citaat:

Martino87 schreef op 30-05-2006 @ 00:34 :
ER

Dat heb je mooi verwoord ja. Ik weet niet of er iemand is die al seizoen 12 heeft gezien. Maar het wordt er alleen maar beter op. De oude afleveringen met George Clooney en Juliana Margulies enzo waren erg goed, Maar ik vind de spelers van tegenwoordig, Goran Visnjic/Maura Tierney/Parminder Nagra echt niks minder. Het is en blijft gewoon een topserie!

Martiño 30-05-2006 17:02

Citaat:

EXBO schreef op 30-05-2006 @ 16:36 :
weet je, je hebt helemaal gelijk!! (y)
:o *bloost hevig* :o
Ik moet vaker om half een 's nachts posten :P

FrantiC 04-06-2006 13:36

ik heb strong medicine gestremd.
ER kijk ik al jaren, heb het idee dat ik inmiddels alles wel een keer gezien heb (ik kijk het wel nog steeds als ik thuis ben). GA heb ik nog nooit gezien, is op mijn sportavond!

marla 05-06-2006 13:02

Er.

Phoebe318 05-06-2006 15:59

Strong Medicine in ieder geval niet!
Dat kwam in plaats van Charmed -.-

ook hallo 05-06-2006 18:17

Citaat:

Phoebe318 schreef op 05-06-2006 @ 16:59 :
Strong Medicine in ieder geval niet!
Dat kwam in plaats van Charmed -.-

Sterk argument

~SmG~ 07-06-2006 14:18

Citaat:

Sterk argument
Ik had ook altijd een hekel aan series die ipv Buffy of Angel kwamen... :o

Morgan le Fay 15-06-2006 19:33

Martino noemt de dag waarop Lucy sterft. Het stuk waar Romano haar maar tot leven probeert te wekken en helemaal instort...ja, dan moet je hard zijn als het drooghoudt....

Desondanks heb ik op GA gestemd. Dat vind ik gewoon wat...leuker. En volgens mij gaat die serie ook nog een paar ontroerende aflevringen opleveren. GA is mss oppervlakkiger, wat Glamoureuzer heb ik 't idee. Maar ik vind het gewoon lekkerder.

Betreffende beide ER en GA (en even voor mensen die echte mensen kennen die in een ziekenhuis werken): is het normaal dat je geen leven naast een ziekenhuis hebt?:s

Martiño 15-06-2006 20:56

Citaat:

Morgan le Fay schreef op 15-06-2006 @ 20:33 :
Betreffende beide ER en GA (en even voor mensen die echte mensen kennen die in een ziekenhuis werken): is het normaal dat je geen leven naast een ziekenhuis hebt?:s
Ik werk zelf (nog) niet in een ziekenhuis, maar ik denk dat het een lastige vergelijking is, aangezien het sociale systeem in de VS heel anders in elkaar zit dan hier. Het werken in ziekenhuizen is hier heel anders, hoewel je soms toch lange uren moet maken, en stages zwaar kunnen zijn. Toch word je hier als werknemer veel beter beschermd en zijn er veel meer regels betreffende het welzijn van het personeel. In de VS kijken ze daar er toch anders tegen aan.
Het blijven dramaseries, dus moet je altijd een beetje overdrijving accepteren.

Sarah 16-06-2006 07:47

Chirurgen werken ook in Nederland vaak wel zo'n 70 uur per week. Daar valt nog wel een leven naast te hebben. Co-assistenten mogen in NL maximaal 50 uur per week. Hoe het in de VS zit weet ik niet.

Oh en ik heb op grays anatomy gestemd omdat ik me daarbij het beste kan inleven in de hoofdpersonen

Cassiopeia 16-06-2006 08:15

Na lang twijfelen toch maar op GA gestemd, omdat ik het op dit moment toch veel leuker vind dan ER. Het is nieuw, leuk, verslavend..

Rachel 16-06-2006 12:44

Er

Bloem 18-06-2006 11:51

Citaat:

MadameMinke schreef op 27-05-2006 @ 17:11 :
ER natuurlijk.

Afina 24-06-2006 21:55

Grey's Anatomy

Al meteen vanaf de eerste aflevering vond ik 't beter dan ER, terwijl ik daar een paar jaar geleden helemaal een freak van was.

Ik denk dat je Grey's Anatomy ook niet helemaal met ER kunt vergelijken, in ER heb je veel meer drama en minder humor. In Grey's net omgekeerd. 't Is dan maar net wat je belangrijker vind, humor of drama.

Azaelia 03-07-2006 13:46

ER ook. Het is gewoon geweldig. Can't explain.
Grey's Anatomy is ook leuk maar toch wint ER bij mij omdat het niet zo op 1 persoon gecentreerd is.

pino123 03-07-2006 14:25

Grey's Anatomy

owlbeer 25-07-2006 02:55

moeilijk, ik moet wel erg lachen om Grey's maar ik denk dat ik ER toch je leukere serie vind.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.