![]() |
Sushi
Hoe bestel jij sushi?
Probeer je die moeilijke naam of gewoon, sushirol met zalm ofzo? En welke vind je het lekkerst? doel van dit topic: geen :) |
Bestel het nooit, maak het liever zelf, veel lekkerder en goedkoper en verser :)
|
Ik bestel het nooit.
|
Ik heb nog nooit sushi gegeten :o
Ik wil het wel een keer proberen maar daarvoor moet ik wel de goede bui hebben. Ik heb niet elke dag zin in rauwe vis :p |
Citaat:
Ik bestel het zoals het op de kaart staan. De meeste namen ken je na verloop van tijd toch uit je hoofd. In een goede bui lees ik de kana en herken ik sommige karakters zelfs. De lekkerste soort? Teveel van één soort is niet lekker, dus ik hou me aan de 'routine': sashimi, tamago of zo, uiteindelijk de duurdere vis en pittiger dingen. Misosoep is lekker als voortje. Ik heb een paar keer (in het buitenland) bij echte sushibars/restaurants gegeten, in Nederland is de kwaliteit meestal vrij droef; all-you-can-eat-Indiërs met een lauw sushi-buffet of gewone tenten met sushi als voortjes zijn niet erg feestelijk. Ik zou alleen *nooit* fugu eten. |
Ik heb Japans gestudeerd (en doe het nu nog in m'n vrije tijd) dus ik mag hopen dat ik het netjes kan bestellen :P
Maar ik heb maar een keer echt lekkere sushi gehad in een Japans restaurant in Nederland. Een paar keer smaakloze troep met taaie vis. Als je het ooit eens wil proeven, maar niet meteen teveel wil, dan raad ik je aan een bakje bij de Albert Heijn te kopen (je hebt kleine bakje, middel en grote). Die vind ik altijd erg lekker en niet duur :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10. |