![]() |
Typex
Ik kwam er gisteren pas achter dat je eigenlijk geen typex mag gebruiken op je examens.
Ik heb dus bij 3 examens af en toe wel kleine dingetjes met typex weggehaald en er dan soms weer iets overheen geschreven. Zullen ze hier nu een erg probleem van gaan maken? |
Citaat:
|
In losse gevallen wordt er meestal geen probleem van gemaakt. Ik ken wel het verhaal van een tweede corrector die de envelop met opgaven openmaakte en bijna flauwviel van de typex-lucht. De leraar bleek erg fanatiek zijn leerlingen te hebben verbeterd.
|
bij ons worden examens waar op getypex'd is niet nagekeken....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tkan ook best zijn dat ze alleen de vragen overslaan waarbij het gebeurd is hoor, zo goed heb ik ook niet geluisterd. Maar het is in ieder geval nadrukkelijk verboden, we moetn maar krassen!
|
je mag GEEN typex gebruiken,
geen paniek, je mag het volgend jaar overdoen :D |
Typex is echt not done!! Het mag officieel niet
maar ik weet niet wat de regels zijn als je het wel hebt gedaan, ik zou het ff navragen bij de examencoördinator ofzo... |
ik denk zolang er geen antwoord aan vast hangt (op het stukje typex dus maar gewoon een onderdeel van de zin die niet veel uitmaakt voor het antwoord) dat het dan niet veel uitmaakt en ze er geen probleem van mken. Zo wel, denk ik wel eigenlijk, mij mij op school kijken ze die vragen niet na en dus geen punten.
|
Waarom zou je ook typex gebruiken je hebt er geen moer aan. Nerdies.
|
Ik vind het gebruik van typex ook nogal onzinnig, alleen maar extra werk.
|
Citaat:
|
Regels zijn regels............ :D
|
Citaat:
Citaat:
|
Ga eens een gesprek aan met je leerjaarcoördinator, die kan je beter vertellen hoe de school ermee omgaat.
En probeer dan ook de reden van die regel even aan te snijden: leraren mogen hun leerlingen niet verbeteren om de scores te verhogen. Op jouw examens zal te zien zijn dat overal hetzelfde handschrift is gebruikt. Misschien willen ze eens met hun hand over hun hart strijken. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb af en toe een woordje weggehaald, en daar iets anders voor in de plaats geschreven. Maar iedereen kan toch inderdaad ook zien dat het gewoon mijn handschrift is. Ik hoop maar dat ze er geen probleem van maken!! |
je moet ook geen typex gebruiken, enkel bij scheikunde proeven.
het valt mij altijd weer op dat het vaak de dames zijn die met typex verbeteren enzo. Net als 100 kleurenpen gebruiken enzo...typisch ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
typex is echt kutspul, ik kras t gewoon weg, maar vraag op school of er gevolgen aanzitten ofzo :p
|
Citaat:
|
ben ik even blij dat ik gewoon lekker heb zitten krassen :P
|
Ik wist dat ook niet, maar ik gebruik nooit typex.
|
Ik wist het en ik zou ook nooit typex gebruiken. Stom spul, kras het gewoon door. Moet je gaan wachten tot het droog is om je blaadje netjes te houden :s. Het gaat om goede antwoorden niet om netjes
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij mij op school is er niets gezegd over typex. Ik gebruik het dan wel vrijwel nooit, maar haast heel mijn klas typex-ed er vrolijk op los.
Als het echt streng verboden zou zijn, zou het toch in het examenregels staan die de school je heeft gegeven? Maargoed, ze hebben er ook niks over gezegd tegen die mensen, en volgends mij worden ze bij ons op school wel gewoon nagekeken. :rolleyes: |
weetje hoe duur typ-ex is
nergens voor nodig dus :o |
Citaat:
|
Ach.. je betaald immers schoolgeld dervoor he... dus lekker veel krassen.. lekker veel papier gebruiken...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij wordt het gebruik van typp-ex bestraft met een 1..
Daar wordt dan ook al 3 jaar wekelijks voor gewaarschuwd door elke leraar. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
bij ons is typex bij een normale toets (voortgang of dossier maakt niet uit) eigenlijk al verboden. dat veel mensen zich daar niks van aantrekken, geeft geloof ik niet echt problemen, maar in principe zou het dus verboden moeten zijn (bij onze toetsen iig).
|
Hoe is het eigenlijk afgelopen?
|
nou volgens mij is er niks mee gedaan want tegen mij is iig niks gezegd ..
|
Wat is er eigenlijk de reden van dat het niet mag?
Bij ons (in België) mag het wel gewoon. En als je met een pen schrijft, mag je dan wel tintenkiller gebruiken? |
Een tintenkiller!? :confused:
|
Een inktwisser? :s
|
|
Citaat:
|
Citaat:
En mag je dat wel gebruiken tijdens examens of ook niet? |
Citaat:
|
Citaat: