![]() |
Festival Tips
Aangezien veel mensen deze zomer naar een muziekfestival gaan (misschien wel voor het eerst), leek het me handig elkaar tips te geven; bijvoorbeeld in wat je zeker moet meenemen, of wat je thuis kunt laten.
Ik heb zelf al even 2 (onoriginele :p) tips: - neem zelf wc-papier mee (want: gore wc's) - neem vuilniszakken mee (voor als het gaat regenen, paraplu's zijn op een festival niet handig) Ik ben benieuwd naar jullie tips ;). |
Pfffff.
Schijten is voor mietjes! |
Schijten doe je op een festival gewoon in het open veld (y)
|
Citaat:
|
Heet.
Nog serieuze antwoorden? |
|
ow mijn tips:
- neem geen wc papier mee. dat heeft iemand anders wel. - neem geen vuilniszakken mee. dat heeft iemand anders wel. - als alles wat je mee neemt (op slaapzak/tent/luchtbed/bier/eten na) niet in een normale rugzak past dan doe je iets fout. Dus geen 6 paar sokken, 3 broeken, 2 truien etc. Als het droog blijft dan heb je niet eens een reden om je om te kleden. - Ik vind het zelf altijd wel fijn om goed te kunnen slapen. Het hoeft niet veel te zijn (hoe lammer je bent hoe sneller je in slaap valt (Y) ) maar persoonlijk neem ik altijd een kussen mee. En mijn knuffelbeertje. En mn nappie. - Wat grote flessen om water in te doen. Scheelt je in de rij staan sochtends/savonds bij de wasbakken. |
ik denk niet dat er hier nog veel mensen zijn die tips nodig hebben middels dit topic
maar wie ben ik, als er nog meer mensen zulke goede tips als carn geven gaat dit hartstikke nuttig worden ! |
Citaat:
|
Zet de hoge drukreiniger op je kliko en je hebt een handige grote koffer.
Pak een winkelwagentje, sloop het onderstel eraf en je hebt een bbq. |
:) eerlijk is eerlijk
|
Neem een nepkip aan een touwtje mee en vraag aan iedereen of ze je kip willen neuken, willen ze dat niet vraag je "mij dan?"
Gegarandeerd een dronken 16 jarige alto om je piemel. |
gedraag je
|
Regel een tent waarbij je de binnen en buiten tent niet los van elkaar hoeft op te zetten maar waarin de binnentent in de buitentent vastzit. Scheelt je een flinke berg tijd met opzetten. (vooral als t regent behoorlijk fijn).
En vrouwen: zorg verdomme eens dat je een tent kan opzetten. Mocht er een beekje in de buurt zijn: Bier in vuilniszak aan touwtje t water in, koud bier (Y) |
-condooms zijn niet alleen handig om mee te neuken, maar je kunt ze ook gebruiken om kleine kledingstukken in te doen zoals sokken en een t-shirt. als het dan regent als was sugar lee hooper op je hoofd aan het piesen, dan heb je in elk geval lekker droge sokken(Y) je moet natuurlijk wel een ongebruikte condoom gebruiken.
- neem twee festivalkrantjes indien aanwezig: eentje voor het programma, de andere om je reet mee af te vegen als het wc papier op is. - foto van je moeder als je denkt dat de apocalyps naderbij is door eventuele modderstromen. - een fles aanmaaklimonade, kun je een paar dagen lekker van drinken als je van de dokter geen bier mag drinken - voor de meisjes: nuvaring ahahahaha I<3 nuvaring. - glow in the dark verf voor op je tentje, kun je hem in het donker goed terugvinden en je bent natuurlijk fkkng hip en kvlt en metal en grim. tegelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
agregaat voor als je niet naar een benelux festival gaat (Y)
|
Citaat:
En voor diy/free festivals idd een agregaat en een dikke system om de camping wakker te houden. |
Citaat:
Alleen is hij eigenlijk niet van mij. En hij is helemaal rond als ie in de tas zit en dan is ie best onhandig. Maar wel gaaf. |
Citaat:
Wel ben ik een voorstander van plastuiten. Op lowlands heb je natuurlijk niks te klagen wat betreft de wcs. Maar op sziget vond ik het toch erg fijn dat ik met mn plastuit in de urinoir aan de zijkant kon in plaats van de dixi deksel open te doen/erin te kijken/erboven te hangen etc. |
Citaat:
|
ik hoopte op een topic met andere festivals dan lowlands,pukkelpop en sziget, maar niet dus :(
|
Citaat:
mijn tips: - zaklampje - zakmes - vuilniszakken (waarom moeten mensen toch altijd zoveel rommel maken) - genoeg bier - genoeg drugs - en laat je geweten thuis! |
Citaat:
|
koop een camper.
|
Citaat:
|
oeh nog een tip: spuitbus wc verfrisser meenemen, maakt eventueel toiletgebruik ietwat draaglijker en als je tent meurt kun je hem tenminste naar citroen laten meuren.
|
- een tas die je schouders niet sloopt na 6 uur in de rij staan voordat je eindelijk binnen bent *spreekt uit ervaring*
- een honcho :D blijf je lekker droog als het regent, en als het droog blijft willen mensen hem overkopen voor 40 eurie :D |
Citaat:
Wel handig: waterdichte shit (doosje, bakje whatever) voor al je geestverruimende middelen. |
als je een meisje bent niet.
|
Stinken doet iedereen toch op een festival, dus is het zaak om het niet te vergeren met spuitbussen en allerhande smeerseltjes.
|
maar ik houd zo van mijn wcverfrisser :bloos:
|
Tering zeg, ben ik nou serieus de enige die dagelijks gaat douchen op festivals als er een douche aanwezig is?
Meuren is niet ok! Hoewel je dat zowiezo gaat doen, maar het proberen te voorkomen is toch wel t minste wat je kan doen lijkt me.. |
nee, als er een redelijke douche aanwezig is doe ik dat ook hoor. maar helaas is die niet altijd aanwezig(N)
|
Maareh, welk festival heeft er geen douches eigenlijk dan?
Zelfs sziget heeft douches! |
Citaat:
Als die douche zelf nog smeriger is dan ik, dan spuit ik wel wat deo op of ga half onder een kraan hangen oid. Om later op de middag weer te stinken maar dat terzijde. Op een festival stinkt iedereen :)/:( |
Citaat:
|
Tent, slaapzak, bier, vreten. De rest is overrated.
Kussens zijn sowiezo voor homeaux, drie nachten zonder matras redt je ook wel, en schone kleren worden toch weer vies. Oh ja, peuken. |
wat asperientjes kunnen misschien ook geen kwaad.
Verder wat gezonde voeding. Cashewnoten, zuurdezem brood. Lekker en goed eten is echt wel een must. En over douchen. Ik douche alleen op een festival, omdat douchen relaxed is als je wazig bent. Maar op een festival heb ik eigenlijk altijd wel wat beters te doen |
Citaat:
|
als je festivals associeert met hygiënisch, gezond, comfortabel en nuchter doe je gewoon iets goed fout.
4 dagen lang niet douchen, shoarma, spierpijn en hasj for teh win |
je wilt eigenlijk alleen maar heel veel geld meenemen.
de rest koop je wel op het festival. |
Citaat:
Voor de rest ben ik het wel met je eens |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
haha herkenbaar. Maar ik lag idd ook elke dag een paar uur bij het zwembad.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18. |