![]() |
Problemen met Antillianen
Naar aanleiding van ongoing discussie over problemen met Antilliaanse jongeren.
Ik ken aantal mensen die problemen hadden met Antialliaanse medebewoners. En daar werd je niet vrolijk van. Hun macho cultuur is enorme belemmering voor constructieve communicatie. Elke hint, elke opmerkig wordt als aanval gezien. Die natuurlijk vergeld moet worden! Heel erg houding van: ik bepaal zelf wat ik doe, ik hou met niemand rekening. En ook heel erg: asymmetrische houding als het gaat om rechtvaardigheid. Ik maak troep, veroorzaak overlast, ruim niet op.... maar als JIJ daar wat van zegt: waar bemoei je je mee! Ik denk dat we in Nederland grote problemen te gemoet gaan (nee al hebben) met Antiallianen en andere leden van een macho-cultuur. Om het heel flauw te zeggen: poldermodel werkt niet zo met actoren die niet-constructief handelen. Zeg ik hiermee dat alle Antillianen slecht zijn (whatever that might be)? Nee, maar wel dat hun cultuur en de onze... flink botsen! |
Je hebt het over een klein groepje.
Van elk ras zijn er mensen fout en mensen die het beste met iedereen voorhebben. Of je nu in Nederland, Duitsland of Turkije woont overal zijn de mensen verschillend. Laat ze dan links liggen en bemoei je er niet mee, want tegen ze in gaan is niet zo verstandig. Doe gewoon je ding en laat je niet zo beinvloeden! |
Citaat:
Hoe moet je je daar dan niet mee bemoeien? Als je keuken, koelkasten, fornuizen, telefoon, gang, postbus, e.d. deelt... |
Ze begroeten met een box voordat je gaat klagen ;)
|
Ja, ze zeggen *BOX* en dan aaiighht! Relaxt toch? :D
En Hendrik, maak je nou niet zoveel zorgen. :( |
Citaat:
|
Nou, neem een grote hond mee, daar zijn ze vaak doodsbang voor. ;)
|
Citaat:
En dan noemen ze mij de moraalridder! :confused: |
|
Citaat:
Negeren of aanspreken. |
Citaat:
Situatie is denk ik te vergelijken met woonwagenbewoners. Daar gaat groep ook boven 'maatschappelijke normen'. Natuurlijk mogen en zullen we dat in onze samenleving gebaseerd om moderniteit NOOIT accepteren! |
Citaat:
Waar gaat het heen met de samenleving. :| Wat is btw je vraag? |
Ik weet (en anders: mag hopen) dat Firdaus grapje maakte. Politiek-incorrect, dat wel.
Vragen: Is er culturele component bij problemen met jongeren van Antillen? Hoe pakken we dit aan? |
Dit gaat niet alleen op voor antilianen hoor, voor eigen elke bevolkingsgroep gaat het wel op, hoewel het wel opvallend is dat antilianen en marrokanen veel sneller agressie gebruiken (en vooral dat rechtvaardig vinden) dan turken of nederlanders.
Hopen dat ze ooit volwassen worden, meer kan je niet doen, want elke maatregel is weer discriminatie of strookt weer neit met de mensenrechten of whatever. |
Citaat:
Om Pim Fortuyn te citeren: als u Nederland nou zo'n verschrikkelijk land vindt, ga dan weg! Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De politie durft niet op te treden, en heeft eigenlijk ook geen reden om op te treden aangezien rondhangen met je groeppie gewoon mag (samenscholingsverbod wordt eigenlijk nooit nageleefd). Eruitgooien is geen optie, doe je het wel, krijg je de linkse meute weer over je heen ala, ja maar dat zijn nederlanders. Wat antilianen eigenlijk ook zijn (hopen dat venezuela eens opschiet met die annexatie). Citaat:
Helaas is nederland geen politiestaat denk ik soms weleens. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overheid wentelt eigen falen af op burgers. Ik vond ooit bij ouders een heel, heel oud tijdschrift. Uit 1980... Titel van artikel: migrantenkinderen, een tijdbom De overheid heeft dus al ongeveer 25 jaar de tijd gehad om actie te ondernemen! |
Ik stel voor: een strafkolonie op schiermonnikoog na oud frans model. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Duivelseiland)
Of we proppen het zooitje allemaal op bootcamp want iets anders helpt toch niet |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wtf heeft die loser van een rutte er nou weer mee te maken? Zowiezo, al zou die wat zeggen, zoals bijvoorbeeld: "nou, dan bezet je hun hangplek toch eens als je actie wilt?" Dan zou hij het de volgende dag glashard ontkennen en zeker je niet steunen erin. Citaat:
Citaat:
Daarom, zoals ik al zei, een politiestaat voor een aantal jaar zou nederland erg veel goed doen. |
Citaat:
|
Maar ik ben Nederlander, en een buitenlander niet. Dus als die het neit bevalt: leave, if you want.
Tja, Antillianen zijn idd Nederlanders! |
Citaat:
MAW: afkomst boeit niks, het gaat om het papiertje. We noemen eht ookwel multiculturele samenleving en we lachen ons nog steeds kapot om die humoristische gedachte van de linkse politiek :) Maargoed. Je hebt dr maar mee te leven. |
Ik doelde expliciet op mensen die geen Nederlands paspoort hebben.
Maar wat ik ecth niet snap, Antillianen hebben zoveel te winnen bij de moderniteit (rechtvaardigheid, zelfontplooing) en hebben er heel veel aan te danken (Nederlandse voorzieningen). En als 'dank': gedragen ze zich anti-modern: tribaal, loyaal aan eigen groep, moreel asymmetrisch.... HOE KAN DAT NOU! DAT SNAP IK ECHT NIET!! :( :confused: |
Citaat:
Het midden oosten zou een stuk beter af zijn als ze elkaar gewoon eens de hand zouden schudden en het verleden eens zouden vergeten. Ja. Dus? In nederland zijn het allang neit meer de asielzoekers of de illegalen die voor de grote problemen zorgen. Dat zijn de nederlandse van andere afkomst wel, maar het blijven nederlanders en hoe je t ook wendt of keert, daar kom je niet onderuit.. |
Maar juist Antillianen zuoden toch.... ik herhaal me - zoveel kunnen winnen bij omhelzen van ons systeem.
En je vergelijking met Sudan gaat niet op, naar mijn mening. Daar acteren alle partijen anti-modern. Hier zegt Nederland: we willen je dit en dit geven, geven je mogelijkheiden. Maar gedraag je dan volgens moderniteit. En wat doen ze: bedankt voor dingen die Nederland wil geven. Maar we gedragen ons niet. Tja, hoe lang moeten wij dat nog pikken! |
Citaat:
Citaat:
|
Kakker kaaskopjes, Jullie moeten uzelf niet zo gaan onderscheiden ...
en zeker niet ..MENSEN GAAN ONDERSCHEIDEN IN GROEPEN.. kakker hallandse PRUTTELPOT moet maar eens een inburgering CURSUS volgen jongen SWA |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ga jezelf rekken ofzoo :o |
De eerste FB+ er die jouw postgeschiedenis erop naslaat bant je direct, dat heb je al wel door?
|
Citaat:
En laat die mensen die je noemde dat dan doen. Iedereen wordt er toch beter van. Zijzelf ook! Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bijvoorbeeld in amsterdam noord, de gemeentelijke reiniging die gewoon niet meer durft schoon te maken wegens constant lastig gevallen worden. Tja, wat wil je eraan doen zonder ons systeem drastisch te veranderen? Het kan (bijna?) niet. Citaat:
|
Ik vind het nu beter dan dat iedereen Hendriks normen en waarden overneemt en ook zo tyfusveel gaat zeiken over vanalles en nogwat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die mensen, over wie dit topig ging konden toch gewoon: 1. Niet meer 'bellen en niet betalen'. En schuld terugbetalen. 2. Gewoon met een persoon op kamer gaan zitten. 3. Niet meer illegaal kamer verhuren. 4. Minder troep maken en meer opruimen. 5. Stoppen met tribale loyaliteit. En zich opstellen als 'een van de bewoners van studentenhuis' ipv 'een van de Antillianen'. |
Trouwens, als het over illegaal kamer verhuur gaat kan je gewoon aangifte doen hoor.
Maar ik merk dat het nogal over jouw eigen situatie gaat inplaats van over een algemeen geldende situatie in nederland. Er mag dus een slotje op dit topic komen. |
Citaat:
Maar kom allemaal met julie visie hierop. Hoe zorgen we ervoor dat Nederland leefbaar (excusez le mot) blijft? En hoe incorpereren we culturele minderheden in onze moderne samenleving? |
Ik denk dat je dan beter een nieuw topic kan maken waarin t niet alleen over antillianen gaat.
|
Citaat:
Joh, als mensen eenmaal 'valsspelen', wat moet je dan als anderen die wel eerlijk opereren? :( |
Citaat:
|
Omg, de termen alleen al die hier gebruikt worden. Migrantenkinderen, buitenlanders, medelanders, allochtonen. Ja, zo werk je die ongewenste (?) tweedeling alleen maar in de hand.
Tuurlijk gaan ze zich zo nooit 'thuis' voelen. Zo blijven ze hangen in hun eigen cultuur. Lijkt me een logisch gevolg. En niet meteen dom roepen dat als het je hier niet bevalt, je wel mag opdonderen. De meesten bevalt het hier wel kennelijk anders waren ze allang vertrokken. Dus ophouden met kortzichtig geblaat en die mensen gewoon Nederlanders noemen, immers de meesten hebben ook gewoon een Nederlands paspoort en zolang WIJ ze zien als migranten, buitenlanders, medelanders etc kunnen ze ook niet goed integreren. We hebben het deels dus zelf in de hand. En nee, ik ben ook niet voor getroetel, maar gewoon elk individu aanspreken op zijn/haar eigen fout(en). |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Niet te vergeten praten antillianen niet altijd evengoed nederlands en dat komt omdat "papiamento" meer op het spaans/portugees lijkt. Zinstructuren en grammatica zijn significant anders. Curacao is al jaren onderdeel van Nederland en eigenlijk pas de laatste jaren komen antillianen meer negatief in het nieuws, dat heeft puur te maken met de problematiek op de Antillen zelf. |
Citaat:
Maar: letterlijk vanaf dag een stelden ze zich op als aparte groep. In dit geval (!) lag het echt aan die Antillianen.... (hate to say this). Citaat:
En het bevalt ze hier? Nou, gedraag je er dan ook zo naar. Een van die mensen van de Antillen zijn ooit tegen me: ja, het is toch Nederland die toestaat dat we deze dingen kunnen doen. Nou, dan moeten ze niet zeuren dat wij ze doen. Onze maatschappij biedt vele mogelijkheden. Maar om die maatschappij te laten werken moet je ook zelf er aan mee werken. Er aan bijdragen. En niet alleen de dingen die de maatchappij JOU geeft pakken. Lever zelf bijdrage. Voel je Nederlander. En gedraag je zo! En ga niet liegen om een mede-Antiliaan te dekken. BAH!!! |
Citaat:
En ik was benieuwd naar mening en ervaringen van anderen?!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |