![]() |
Achtentwintig - vijf.
Achtentwintig - vijf.
Om en om krulden wij nagels in warme huiden, knelden wij benen om elkanders middel en slepen tongen af. Ademingen stroomden af en aan de klanken van liefde vergrepen wij ons vaker. Er was geen leegte meer om woorden tegen te spreken – om mijn nagels langs te breken in het verlengde van jouw adem. Ook lippen zwijgen vaker dan voorheen. Zoals de laatste trein verdween in het zicht van morgen – later. Azalea. |
Indrukwekkend. Zowel bij de 1e lezing als bij de volgende. Jammer dat je twee keer af gebruikt zo dicht bij elkaar.
Leuk hoe je je regels afbreekt. 't Is een heel sterk gedicht. Vooral "slepen tongen af. Ademingen stroomden af en aan de klanken van liefde vergrepen wij ons vaker." en "Er was geen leegte meer om woorden tegen te spreken" vind ik erg mooi. Zeer beeldend, met weinig woorden veel zeggen. Alleen begrijp wel de plaats van je streepjes niet echt goed. (Oh, is er geen klein typfoutje ingeslopen zichT?) |
Dank je voor het commentaar.
De streepjes gaan vooral op gevoel; ik schrijf vaak gedichten op de manier zoals ik ze voordraag, en naar mijn idee komt dat zo goed uit. (Het zou wellicht beter zijn als ik de streepjes juist plaats, volgens de Nederlandse grammatica) Verder heb je gelijk, bedankt. Hier kan ik wat mee. :) |
Mooi, ik vind het heel beeldend en vooral: je dwaalt niet af. Het boeit me heel erg en toch heb ik het gevoel dat je bij één en hetzelfde onderwerp blijft. Knap gedaan.
Je gebruikt inderdaad twee maal 'af', dat valt eerst niet op maar als je het nog eens doorleest wel. Het stoort een beetje. Maar dat is dan ook het enige wat ik op je gedicht kan aanmerken. :) |
Twee keer 'af', waar dan?
Ohh, kijk nou... Nee, viel me eigenlijk niet heel erg op, en zwaar storend vind ik het ook niet eigenlijk. Je gedicht vind ik trouwens heerlijk: treffend, scherp en en en geniaal gewoon. Vooral die eindzin, zo simpel maar toch zo subtiel geweldig. Ik kan eigenlijk gewoon geen fouten of ondingetjes erin vinden. Ja, ik ben best wel erg enthousiast ja. alleen begrijp ik de titel niet, dus zou je die ajb uit willen leggen? :) |
De titel slaat op de datum van vandaag.
Dit gedicht heb ik vandaag in de trein naar huis geschreven en laat een beetje mijn gevoel zien over de afgelopen dagen, bovenal. (Rita, aan jou heb ik nog een PrivéBericht gestuurd) En zoals je ziet ben ik geloof ik nog niet helemaal 'down-to-earth' aangezien er natuurlijk 'achtentwintig - vijf' moet staan. |
ik wilde even zeggen dat ik dit een mooi gedicht vond , het loopt als een trein (y) en ik sluit me aan bij het voorgaande :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27. |