![]() |
geen internet verbinding te krijgen
ik weet niet of dit op hardware of software hoort, omdat ik een ontzettende computer n00b ben. dus antwoorden graag ook in makkelijke taal :o
ik heb vanmiddag een laptop gekocht, een hp compaq ofzo. en alles leuk een aardig, maar ik kom niet op internet. wij hebben thuis een Onbeveiligd draadloos netwerk. de hele buurt kan er dus op behalve ik :s de signaalsterkte is uitstekend, en de snelheil 54.0 Mbps (whatever that means). de WLAN is ook aan zegt ie. maar als ik dan op netwerkverbinding herstellen druk, dan zegt ie dat hij dat niet kan doen omdat het netwerk hem geen nieuw IP adres wil toewijzen. en bij verbindingstatus staat er ´u hebt mogelijk geen toegang tot internet of tot sommige netwerkbronnen. dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.´ wat moet ik nu doen :( ohja: de 2 andere computers thuis kunnen wel gewoon op internet, en ik heb de router al gereset (nouja, mn vader heeft dat gedaan) |
Sowieso erg dom om een onbeveiligd draadloos netwerk te hebben, echt om te schamen.
Maar ik kan je wel dingen uit gaan leggen, maar denk dat je er even een handige neef naar moet laten kijken voor 2 tientjes ofzo. |
ja het is een principe kwestie ofzo. mn vaders werklaptop kon niet op ons netwerk (omdat ik een onhandige familie heb)
en zn werk wilde hem niet helpen, en toen zei hij: nou dan doe ik het onbeveiligd. en ik woon toch in een boerengehucht. maar het vervelende is dat ik dus geen (handige) neven heb, en geen handige vrienden! maar anders moet ik morgenochtend maar de HP helpdesk bellen ofzo. |
Dat heet geen principe kwestie maar gemakzucht, lees het boekje anders voor de lol eens. Als je al niks van je netwerk weet wordt het voor ons lastig.
|
ach ik had daar toen niks mee te maken, woonde toen niet thuis. maar uh ja nee oke dan bel ik hp morgen wel. die zullen vast wel vaker onnozele wichten zoals ik aan de telefoon krijgen
|
en als ik jou was zal ik ook gelijk je netwerk beveiligen, dit is voor zover ik weet zelfs bij de wet verplicht...
|
nou ik denk dat we even iemand moeten vinden die dat allemaal voor ons gaat fixen. want na een uur gezellig te hebben gebabbeld met de hp jongen kan ik nog steeds niet op internet (n)
|
Start>uitvoeren>cmd>ipconfig /renew
Probeer dat eens. :) |
Citaat:
|
welke provider heb je? als je @home hebt, heb je zon cc nog wat code, die moet je invoeren bij je computernaam, dan zou je in principe op het internet kunnen (bij ons dan tenminste)
|
Oh, zorg dat zowel router als alle pc's in een netwerk óf statische IP's of dynamische IP's gebruiken. Het leverde mij een hoop rotzooi toen de een zichzelf automatisch wilde toewijzen en de ander vond dat hij een statisch IP had.
|
Citaat:
@T_ID: ze wijzen allemaal automatisch toe. en toen had ik van de 1 een statisch adres gemaakt (nouja, iemand die er verstand van had ;) ) en toen had ik zogenaamd wel verbinding, maar kon ik nog steeds niet online ofzo :s (n) zaterdag komt de planet meneer |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39. |