![]() |
Welk land zal ons gaan verbazen?
Overleeft Togo de eerste ronde? Speelt Angola Portugal van de mat? Zitten de Soca Warriors in juli nog in het toernooi? Of wordt Duitsland toch tegen de verwachtingen in wereldkampioen?
Kortom, welk land zal ons gaan verbazen? Brandt los. |
Australie denk ik.. en verder denk ik dat Mexico het ook wel goed zal gaan doen. Duitsland is niet echt super goed op dit moment maar je weet het maar nooit met Duitsland en al helemaal niet als het WK in Duitsland zelf is.
|
Mja, er zitten op elk groot kampioenschap wel minimaal 1 of 2 verrassingen bij de laatste 8 en in de poulefases gebeuren er ook wel soms dingen die je van tevoren niet verwacht.
Toch als ik altijd voorspellingen doe, voorspel ik meestal weinig verrassingen. Maar goed, als ik toch mag gokken denk ik dat Mexico en Zweden misschien wel eens ver kunnen komen. Oke, ze doen bijna altijd wel mee, maar tot grote favorieten worden ze nooit beschouwd. Maar een halve finale kunnen deze landen best wel eens halen. Ik denk (en hoop ook een beetje :bloos: ) ook Austrlië als positieve verrassing. Oekraïne zou ook wel eens redelijk ver kunnen komen. Ondanks dat het een debutant op een WK is hebben ze een aantal goede spelers in de selectie. In negatieve zin is ook vaak gokken... Spanje wordt altijd als groot voetballand beschouwd, maar maakt het nooit waar. Italië zou met het omkoopschandaal in het achterhoofd ook misschien niet zo heel ver kunnen komen. Engeland komt zonder Rooney ook misschien minder ver. Duitsland heeft geen sterke selectie, maja die zitten er toch wel vaak bij in de eindfases van een toernooi, onberekenbaar dus. |
Oekraine zet ik ook mijn geld op (Y) hele goede ploeg
|
Oekraine.
|
Yup, ik zie zelf Oekraine en Zweden ver komen. Oekraine heeft gewoon een goede ploeg, maar wordt toch door iedereen onderschat. Met Sheva, Milevskyi, Voronin en Vorobey heb je toch wel goede spitsen:cool:. De verdedigers zullen weer reuzen van 1.95 zijn met een berenconditie. De middenvelders zijn zeer balvaardig en goed in de omschakeling van verdediging naar aanval.
Zweden moet het gewoon hebben van de as van het elftal. Mellberg, Ljungberg, Kallstrom en daarvoor dan Zlatan en Henke Larsson. Verder hebben ze nog meer creatieve spelers zoals Wilhemsson en Anders Svensson. Het team heeft met Rosenberg, Hansson, Larsson, Zlatan, Edman, Elmander en Allback ook nog een Nederlands tintje. |
Het is dat Polen en Duitsland in een zeer makkelijke poule zitten. Maar dit zijn 2 ploegen die er in principe de eerste rond uit zouden gaan. De Poolse bondscoach selecteert de beste keeper en de topscorer niet en de ervaren verdediging van weleer is er ook niet meer. Bovendien, nadat ze dit jaar eerder verloren van de VS en Litouwen, verloren ze gister van Colombia.
|
Ghana :cool:
Amoah gaat Tsjechië en de VS dollen (y) |
Dietschland, omdat hun geweldige publiek ze naar de eindstrijd zullen schreeuwen
|
In positieve zin: Engeland :)
In negatieve zin: Nederland (sorry hoor) :p Ik hoop dat Engeland nu toch eindelijk eens naar waarde speelt op een groot tornooi. Ze hebben al een tijdje een dijk van een ploeg, maar veel resultaten komen er nooit uit. En op veel plaatsen hoor je Nederland bij de belangrijke outsiders, maar ik denk toch dat ze een stuk tekort zullen komen. 2e ronde ja, maar verder niet. |
angola ik zweer het je:D(y)
|
Nederland, in positieve zin. Brazilië in negatieve zin.
|
Ik heb ergens het idee dat Duitsland niet heel ver gaat komen.. Ze denken dat ze wel de nieuwe wereldkampioen zijn, maar ik geloof er niets van. Verder denk ik dat inderdaad Australië wel ver gaat komen.
Nederland komt denk ik niet zo ver, en dat gaat ons verbazen... |
Citaat:
|
Ik zie Australië en Oekraine nog wel verrassen. Duitsland komt denk ik tot de kwartfinale omdat ze alleen maar slechte tegenstanders tegenkomen, anders lagen ze er veel eerder uit.
|
kroatie
|
Australië gaat nog heel wat landen afbluffen met hun vechtvoetbal denk ik :)
|
Pff, ze kwamen met moeite langs Liechtenstein. Ik verwacht heeelemaal niets van Australie. Ik denk dat zij met Japan gaan uitmaken wie er 3e wordt in de poule.
Kroatie heeft meer kwaliteiten dan Australie. |
Paraguay en Oekraine...
Zweden en Paraguay kegelen Engeland eruit in de eerste ronde. Oekraine gaat de kwartfinale halen, en Sheva schiet er een stuk of 7 in. |
Ik denk dat er vrij weinig verrassingen zullen komen. Brazilië is sowieso veel te sterk. Als ik er een zou moeten noemen denk ik Oekraïne. Maar kun je dat nog een verrassing noemen als het halve forum dat al roept :)?
O ja, Australië gaat, ondanks Guus, niks worden. |
Citaat:
|
Oekraïne en Mexico. Hoewel die laatste niet echt een verrassing zou zijn kijkend naar de FIFA-ranking.
|
Nederland en Brazilië kunnen alleen maar tegenvallen. Mexico gaat mij niet, maar het grote publiek wel, verassen. Ze hebben een erg sterk team. Zo hebben ze vorige jaar nog van Brazilië gewonnen op de Confederations Cup.
|
Nederland natuurlijk.. (y)
Misschien Iran :p |
Oekraine, Mexico en Nederland. Minstens kwartfinale, en Nederland natuurlijk de finale :D .
|
Angola heeft mij al verbaast. Ze hebben verloren, soît, maar ze hielden behoorlijk stand tegen een ploeg die veel sterker werd ingeschat.
|
Duitsland.. met hoe snel ze er hopelijk uitvliegen :P
|
Citaat:
|
Ik vond Ghana de meest verassende ploeg van dit wk. Ze hebben echt een topploeg. Vooral die Asamoah Gyan. Geweldige spits! Ik hoop echt dat ze naar de achtste finale gaan. Misschien wel verder als ze het huidige niveau vasthouden.
|
Citaat:
On-topic: ik hoop Australië. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Even vraagje, welke landen kunnen zich nog plaatsen voor de 1/8 finales?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als zij jouer avec une middenveld différent alors le latste wedstrijied, France kan alsnog verrassen! Je pense que Ribery moet spelen in den plaats van Vieira. Mais Raymond Domenech est une chien laffe! C' est une tragédie.
*agite avec la tête* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tot nu toe weinig verrassingen van landen die doorzijn. Eigenlijk alleen Ecuador...
|
Citaat:
|
Vergeet Muntari niet, dat middenveld staat vol krachtpatsers, dat wordt nog wel leuk tegen brazilie :D
|
Citaat:
|
Jaa, Nederland denk..
|
Citaat:
Brazilië - Ghana wordt nog leuk denk ik. :) |
Mwah, ik denk dat het middenveld van Ghana heel wat volwassener en tactisch slimmer speelt dan het middenveld van de Ivorianen. Ze zijn wel sterker in de aanval en de verdediging, en idd, een andere poule en ze waren door.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00. |