![]() |
waarom eten?
Hej
Ik vroeg me af waarom jullie meestal eten? (tuurlijk, het is gezond en nodig om te leven ;)) Maar eten jullie altijd alleen bij honger, of ook uit gewoonte, of voor het lekker? Met volgen van eetlijst is het vaak zo dat ik geen honger heb en dat er toch een tussendoortje zoals een koekje staat...is een tussendoortje meer voor het lekker? Of eten jullie echt omdat jullie honger hebben? (mijn hongergevoel klopt ook niet meer...) Dus waarom eten jullie: 1 omdat ik honger heb 2 uit gewoonte 3 omdat het lekker is, maar ik niet echt honger heb Ik eet nu meestal omdat het "moet", omdat het volgens de lijst weer tijd is voor wat te eten... :o |
Ik eet omdat ik wanneer ik niet eet honger krijg.
En wanneer ik honger heb ik me nogal futloos voel. Verder eet ik uit gewoonte drie keer per dag en omdat ik het lekker vind. |
Meestal een combinatie van trek/honger en omdat het lekker is.
Soms ook alleen omdat ik honger heb. Maar als het kan, neem ik dan ook meteen iets dat ik lekker vind. Soms ook alleen omdat het lekker is. Maar bijna nooit als ik al echt vol zit. |
Citaat:
|
Maaltijden eet ik omdat ik honger heb of omdat ik verwacht dat ik binnenkort honger zal krijgen of uit gewoonte. Dat wisselt een beetje. Maar ik neem liever wel maaltijden die ik ook nog lekker vind, natuurlijk ;).
Tussendoortjes eet ik soms omdat ik honger heb maar vaak ook omdat ze lekker zijn. fysiologisch gezien zou honger moeten bepalen wanneer en hoeveel je eet, en trek bepaalt dan wat je eet. Maar dat is in de praktijk niet handig omdat je niet altijd overal uit kunt kiezen en omdat je niet zomaar op elk moment kúnt eten. Bovendien kunnen mensen door gewenning te vaak honger hebben of juist, zoals jij, niet vaak genoeg; en omdat honger ook deels een hormonale aangelegenheid is en niet iedereen even veel van dat hormoon aanmaakt, hebben sommige mensen 'van nature' te veel of te weinig honger. |
Maaltijden eet ik omdat ik honger heb (of omdat ik weet dat ik snel honger ga krijgen).
Tussendoortjes eet ik omdat ik ze lekker vind :) |
Omdat het moet, anders krijg ik naar verloop van tijd krampen en pijnen en nog meer jolige dingen zoals haaruitval :):)
|
ik eet omdat mensen zeiken dat ik moet eten anders vergeet ik t serieus
|
Omdat het lekker is en ik honger heb.
|
Mijn "vaste maaltijden" (lunch en avondeten) eet ik vooral omdat ik dan honger krijg. En ook omdat het ook wel lekker is hoor. ;) Ontbijten doe ik niet uitgebreid, maar voordat ik naar school ga wil ik altijd wel wat in de maag hebben, dus het ontbijt is voor mij vooral voor wat meer energie te hebben aan het begin van de dag (de eerste uren op een dag ben ik vaak echt duf :bloos: ). Tussendoortjes... tja vooral omdat het lekker is... maar soms wil ik nog wel eens laat mijn avondeten eten, dus dat is meer om de honger voor het avondeten uit te stellen.
|
Omdat iedereen het doet.
|
Citaat:
|
om dezelfde reden als jij. omdat het moet. je moet dagelijks gewoon bepaalde producten binnenkrijgen. dus eet ik enkel en alleen die producten.
|
Citaat:
|
ik eet als ik niet van tafel gestuurt word en als het echt moet dus alleen savonds als k niet van tafel gestuurt ben dan:P
|
ik eet uit gewoonte drie keer per dag: als ik wakker word, om 12 uur een 'lunch' (op school dan wanneer het uit komt) en om half 6 warm eten...hoe standaard he?
verder eet ik eigenlijk ook omdat ik trek heb en het dus lekker is. ik houd van koekjes met chocola en ook wel gewoon chocola, maar dat is misschien inmiddels ook wel een gewoonte :o |
Vooral omdat ik het lekker vind, maar bij trek natuurlijk daarom:)
En tussendoortjes uit 'gewoonte' en omdat ik iets wil eten. |
Ik eet omdat ik anders dood ga. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb nooit echt behoefte aan eten.
|
Ik eet als ik honger of trek heb.
|
Alledrie. Omdat mijn lichaam en geest er behoefte aan hebben, omdat ik het lekker vind, uit gewoonte/verslaving.
Het hongergevoel heb ik weinig last van. Gewoonte/verslaving is soms lastiger aan te pakken maar ik merk dat ik mij beter voel wanneer ik minder eet terwijl datgeen dat ik eet gezond voor mij is. |
Omdat ik anders dood ga.
|
als je niet wilt hoef je niet te eten hoor... veel mensen zouden daar veel mooier van worden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben al 20 kilo afgevallen toen ik leefde op 1 á 2 boterhammen en wat avondeten...en dat houd je echt niet heel lang voor hoor |
Als je dingen drinkt zoals volle (soja)melk, drinkyoghurt en veel verschillende soorten vers fruit- en groentensap, en daarmee genoeg energie binnenkrijgt, dan kun je op zich uitstekend overleven op drinken. Maar dat is niet erg realistisch.
|
en je hebt natuurlijk ook nog die nutridrink :P dat kreeg mn opa toen hij terminaal was en heel zwak. daar zit wel heel veel in. dus opzich zou je daar op kunnen overleven :D maja dat komt op een gegeven moment natuurlijk ook je strot uit
|
Maar je moet ook gewoon kauwen. Dat is goed voor je tanden.
|
die heb je toch niet meer nodig als je alleen maar drinkt :o :p
nouja, om er acceptabel uit te zien wel, natuurlijk |
Citaat:
(Ik hoorde een keer dat iemand vloeibaar biefstuk dronk, met een beetje peper en zout :s ) |
ik eet als ik zin heb...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je niet eet ga je dood. Daarom moet je eten. Maar daar denk je nooit aan. Ik eet omdat het lekker is.
|
Ik eet alleen als ik honger heb (onregelmatig dus) maar voel me er prima bij.
|
Citaat:
Dat ze haar van tafel sturen is belachelijk, zeker als ze weten dat ze een eetstoornis heeft/had. :s |
Citaat:
|
Citaat:
blah ik bedoel door groente en fruit tot drankjes om te voeren spirituele training :rolleyes: |
|
omdat het nodig is..
>_> <_< |
Ik eet vaak omdat ik een emotie eter ben. Wanneer ik me verveel, last van stress heb, ergens van baal etc dan ben ik erg geneigd 'slecht' voedsel te verorberen. Een appel geeft nu eenmaal geen voldoening, chips en chocola wel. Op zich zou meer structuur in mn maaltijden ook al helpen. Daarbij moet ik af en toe op mezelf RET toepassen als ik wil emotie eten ;)
|
's ochtends omdat het van mezelf moet (maar vaak heb ik dan ook honger)
Verder eet ik eigenlijk alleen als ik honger heb. Als er iets lekkers voor me neus staat en ik heb nie echt honger wil ik het meestal ook wel pakken, dus dan is het meer voor de lekker ;) En soms ook wel es als iemand gekookt heeft maar als ik nie echt honger heb eet ik toch wat uit beleefdheid |
Ik eet omdat ik het moet, niet omdat ik het zo graag wil. Alleen maar eigenlijk om overeind te blijven.
En als ik me slecht voel, alleen dan zijn het meestal ongezonde dingen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24. |