![]() |
salaris verzoring verpleeghuis
Ik ga in een verpleeghuis als assistent verzorging oid werken (wassen en aankleden bejaarden ed). Nu heb ik gezocht op internet naar wat ik per uur zal gaan verdienen, maar ik kan het niet vinden...
Ik moet namelijk nog een gesprek over m'n salaris, maar dan moet ik wel weten wat het minimale is, zodat ik evt. kan onderhandelen... werkt er iemand hier ook in de zorg en hoeveel verdien je per uur netto? Of is er iemand die dat wel kan vinden :o? |
Citaat:
Stijgt b.v. het bruto salaris in de CAO zal dit worden aangepast omdat jij een netto salaris hebt afgesproken zal de kans kleiner zijn dat dit bij jou ook gebeurd. Hoe het precies zit dat het word afgeraden weet ik niet maar beter is om een bruto salaris af te spreken |
Ik werk in een verpleegtehuis in de voeding, en voor zover ik weet verdiend de zorg evenveel als de voeding in de vakantie.
Een 18 jarige krijgt 5.85 , een 20 jarige rond de 7 euro geloof ik. Plus dan nog de ORT toeslagen<3. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je je heffingskorting toepast zal je zo'n 6,70 over houden |
Citaat:
|
Ik werk wel in de zorg en ik verdien 6.34 per uur, ben 18 jaar.
|
Citaat:
Ik werk wel in een verpleeg-/verzorgingshuis, maar niet in de verzorging en ik ben vier jaar ouder en ik heb geen idee wat ik als 20-jarige zou verdienen daar, dus aan mij heb je niets. :o :D |
Citaat:
@ Chloe Siere Ik weet het niet precies hoor, maar het lijkt me een aardige indicatie. Ik ben wel rechtstreeks met mensen bezig namelijk. Natuurlijk haal ik niemand uit bed of zet ik niemand op het toilet, maar ik geef mensen wel eten. De zorg zit misschien een schaal of wel 2 schalen hoger. Dan zal het zo'n 50 cent tot een euro meer zijn per uur gok ik. |
Ik werk in een studententeam in Dijkzigt en ik verdien 9 euro nog wat. Maar ik denk dat je in een verpleeghuis wel minder verdient. Ik moet ook veel handelingen doen die je in een verpleeghuis niet hoeft te doen. En de studententeams staat bekend om het riante salaris ;)
Waar ga je werken, in het st. Franciscus? Dan kan ik wel bij een vriend navragen wat hij verdient. |
In het St. Franciscus verdien je tussen de 8 en 9 euro per uur als 21-jarige medisch student.
|
Citaat:
Ik kreeg nu een brief van het uitzendbureau voor een ander verpleeghuis en daar zou ik een uurloon van 8,35 excl toeslagen verdienen... Dus ik ga maar zeggen dat ik toch wel hoop dat ik tussen de 8-10 euro overhoudt... neem die brief wel mee voor het absolute minimum. |
Ik verdien in erasmus mc 9,05 per uur (en dan komt er nog van alles bij, van reiskosten vergoeding tot ORT). Het enige wat ik hoef te doen is eten en drinken uit te delen en koffie en thee zetten voor de verpleging. Erg leuk om te doen (y). Ik vindt alleen dat we echt teveel betaald krijgen :o. Wat betreft de vrijstelling ook met een baantje in een studententeam waar je alleen het werk als voedingsassistente doet kan je vrijstelling krijgen, maar idd de vraag is groter dan het aanbod. Ik heb ook geen vrijstelling gehad aangezien ik eind maart ben aangenomen en toen mij zorgstage al had gehad :p (die overigens helemaal niet vervelend was, ik heb niemand hoefen wassen enzo).
|
Citaat:
|
in Groningen konden mensen die in verpleeg/verzorgingtehuizen of de thuiszorg werkten wél vrijstelling krijgen voor hun zorgstage, overleg gewoon even met ehm, het stagebureau ofzo.
Ik kreeg vorig jaar iets meer dan 7 euro/uur in een verzorgingstehuis, ook als zorgassistente. |
Je wast nooit mensen voor niets.
Ik werk ook in het EMC in een studententeam, maar ik moet gewoon alles doen wat de verpleging ook doet, met uitzondering van sommige handelingen, die ik echt niet mag. O.a. mensen wassen, verzorgen, eten en drinken delen, sondevoeding geven, medicijnen (ook injecties) geven, artsen en familie bellen, nieuwe mensen opnemen en de anamnese afnemen, vragen beantwoorden van het bezoek en de patienten, assisteren bij bloedafnames (ook een keer zelf mogen doen), hechtigen of nietjes verwijderen (ook onder begeleiding mogen doen), assisteren bij lumbaalpuncties, catheteriseren, op hol geslagen infusen weer laten lopen, en kleine klusjes zoals buisjes bloed wegbrengen, spullen lenen/bietsen bij andere afdelingen, etc. Soms mag ik ook meelopen bij de artsen-visite. Ook is er de mogelijkheid om naar de artsenkamer te gaan en, als het rustig is, de CT- of X- foto's te bekijken van de patienten. Lijkt me toch wat interessanter dan alleen eten en drinken delen ;) |
Werk ook in een overheidsinstelling (verpleeghuis), ben 19 en krijg 7,20 en dan t weekend en 's avonds toeslagen.
|
Citaat:
|
We zoeken nog twee 2ejaars..... ;);)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45. |