![]() |
is een gibson het waard
Yo gasten!
Ik wil misschien een gibson les paul cherry sunburst kopen, maar die dingen zijn wel zo duur als de t*ring! (€1900 bij feedback :s ) Dus mijn vraag is... Is een gibson het waard kwa kwaliteit om zo'n gigantisch bedrag eraan uit te geven? :confused: |
Nee. Ze zijn overpriced voor wat je heden ten dage krijgt. Sowieso is nieuwkoop duurkoop.
|
NOu aan je leeftijd te zien zali k het nog niet doen of je moet heel goed zijn. De kwaliteit van gibson merk je meestal pas als je heel lang speelt, natuurlijk is het geluid superieur aan goedkopere gitaren, maar de gehele 'feel' van een dergelijke gitaar die je er nog niet uithaalt als je nog niet lang speelt mis je dan. Je koopt hem als het ware voor niks, ofwel een gibson is het geld waard als je weet waar je het over hebt. Ik waag me er de komende 10 jaar ook nog niet aan.
|
Zou fijn zijn als gibson niet meer gezien zou worden als de superieure gitaar. Nieuwe Les Paul standards zijn dat gewoon niet voor dat geld. Je kunt veel beter krijgen voor dat soort geld.
In eerste instantie een oudere LP bijvoorbeeld of zelfs japanse law-suit les pauls(Burny, Ibanez, Tokai's). MIJ Tokai loverock's(lp model) en Heritage LP's zijn ook een optie. Doen echt niet onder voor een nieuwe LP standard. Ik durf met m'n 70's Ibanez Artist de pepsi challenge aan met nieuwe les paul's. Let wel: Het zijn natuurlijk goede gitaren maar mijns inziens is de prijs niet gerechtvaardigd. |
Als je een degelijke LP wil, voor een relatief zachte prijs, zou je ook een naar een Burny of een Edwards kunnen kijken. Verder zie Deadnation.
|
Citaat:
|
Ligt eraan wat je er precies mee gaat doen en hoe lang je al speelt.. maar het is het zeker waard. Maar dat is mijn mening. Maar ga eerst duizend verschillende gitaren uitproberen voordat je zo'n dure gitaar koopt.
|
Nonsens. Zelfs een leek HOORT en merkt dus op dat er in de meeste gevallen een aanzienlijk klankverschil is tussen duurdere en goedkopere gitaren. Immers zijn de gebruikte houtsoorten en elektronica, naast vingers, nogal bepalend voor je klank van de gitaar.
Of het nodig is, is een tweede. |
HOORT ja, maar qua feel en speelgevoeligheid maakt het als je pas een jaar of 2 speelt echt geen flikker uit of je op een yamaha pacifica speelt of op een gibson. Een gibson moet je kopen als je wilt optreden en wil pimpen met je rijkdom en ook nog een vet geluid wilt.
|
Beter koop je gewoon een Epiphone Les Paul. Prima prijs/kwaliteitsverhouding imo.
|
Je moet m kopen als je er een wilt hebben.
Vraag me af wat voor amp de topicstarter heeft, want da's natuurlijk ook zeer belangrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
mensen moeten eens verder dan hun neus lang is kijken ipv 'gewoon een epiphone zodat je zeker weet dat je goed zit'. Het kan altijd beter voor hetzelfde geld, of minder. |
Citaat:
|
Goedkopere gitaren zijn tegenwoordig ook van zo'n hoge kwaliteit dat het prijsverschillen van bijna meer dan 1000 euro niet rechtvaardigt.
Edit: formulering aangepast. :o |
Heel simpel: als het geluid van een Gibson jouw geluid is en je hebt het geld er voor over: ja! kopen.
Ik speel in een rockband waar we tot voor kort een gitarist hadden met een Fender strat en eentje met een Gibson. Lekkere combi hoor :) Maar sound is persoonlijk. |
Wat voor amp heeft TS?
|
Welke merk raden jullie mij dan aan?? :confused:
|
Ga een gitaarwinkel in (Musik Produktiv of wacht tot Vriese Music Palace in Doetinchem haar deuren opent) en speel op IEDERE gitaar die je kunt betalen. De beste klank icm een hogere prijs wint. De prijs-kwaliteit verhouding klopt meestal gewoon.
|
Lagere prijs? :confused:
Of wil je gewoon veel uitgeven? |
Heb je et over mijn reply? Ik denk dat als je de duurste, voor jou betaalbare, gitaar met de sound die je het meest aanspreekt, koopt, je de beste koop doet: je hebt namelijk geen goedkoop prutsgitaartje (ja tuurlijk, et draait om sound, maar voor €200 moet je geen wonderen verwachten). Als je alleen maar rond gaat kijken op prijs, loop je het risico dat je een dure, kwalitatief goede gitaar koopt, zonder dat het geluid je aanstaat. Geluid staat nog altijd op 1 als het gaat om doorslaggevende factoren.
|
1900 euro is ook geen garantie voor wonderen ;)
|
Citaat:
|
Bij Gibson is het een beetje zoeken soms, niet elke LP is het geld waard. Je kan ook eens naar een mooie tweedehands kijken, dan ligt de prijs/kwaliteitsverhouding al een stuk beter. Bij een Gibson hoort de Gibsonfeel, en hoewel er uit Japan hele goede kopieen gekomen zijn, het is niet the real thing. Tis natuurlijk alleen wel de vraag of je 1500+ kan en wil uitgeven, maar met een beetje speuren kan je voor dat geld ook gewoon een ramgoeie Gibson hebben en kijk je nooit meer naar die Aziatische kopieen om:-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelf ook een basgitaar gekocht van ongeveer 250 euro die een super geluid heeft. Dat vind ik nou een mooie deal. (Y). Je moet het wel in perspectief houden. Ontopic: Nee, geen gibson halen. Koop liever een gitaar die minder zwaar is. Dat is beter voor je rug. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat het feit echte gibson of niet meer een soort geestelijke meerwaarde is die aan het instrument word gegeven ipv dat die het ook echt waard is. Als ik de topicstarter was zou ik gewoon opzoek gaan naar een goede gitaar tussen de 600-900 euro en van dat andere geld nog wat andere apparatuur kopen of iets anders leuks doen ipv nog een extra kapitaal uit te geven voor een echte waarbij het verschil toch nauwelijks merkbaar zal zijn. Of opzoek gaan naar een leuke tweedehandse. Vooral als je 15 bent lijken mij 1900 euro toch echt veel geld waar je veel betere dingen mee kunt doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. |