![]() |
mag je zelf nog kijken of je examens goed zijn nagekeken?
als je denkt dat een cijfer niet klopt... of gewoon sowieso
|
Zou ik ook graag willen weten ja..
|
Ga er maar vanuit dat het klopt zou ik denken... ik bedoel: er kijken 2 'profs' naar.. :o
|
2 is niet echt veel hoor.. de kans is best groot dat ze allebei dezelfde fouten maken (dat de tweede de fout niet ziet)
|
Ja leraren maken soms al superveel fouten bij pta's :s
Maarja ik weet het niet, zal wel een heel ingewikkelde procedure zijn. |
klopt het dat de meeste tweede correctors bijna alleen maar in je nadeel nakijken?
|
Je mag het gewoon bekijken hoor, dat recht heb je. Maar het word wel een stukje ingewikkelder als je vind dat ze een fout hebben gemaakt. Je moet dan namelijk allebei de correctoren overtuigen dat het fout is. En als ze het daar niet mee eens zijn kan je in beroep gaan bij een of andere comissie (binnen een half jaar) maar die schijnen leerlingen nooit gelijk te geven.
|
nou...waarom zou je dat doen? de leraren willen juist heel graag dat je slaagt, dus ze kijken het echt wel heel goed na en proberen er zoveel mogelijk puntjes voor je uit te trekken.
|
Citaat:
|
hm nou ik geloof het wel, ik heb dat vertrouwen er wel in dat het goed zit....ik zou allang blij zijn als 'k geslaagd was...
|
ik ken een meisje welke in eerste instantie gezakt zou zijn voor haar vwo. Ze heeft toen afgedwongen dat ze de examens in mocht zien en ontdekte dingen die fout zijn gerekend welke goed waren. toen had ze voor dat examen genoeg punten voor een voldoende en kon ze voor een herexamen gaan. Met het herexamen is ze uiteindelijk toch nog geslaagd!
dus... misschien valt het af te dwingen als je gezakt bent? xxx |
Urban legend ftw :p
|
wauw dat is echt debiel dat je het moet afdwingen... ik bedoel, als het recht om je eigen werk in te zien er niet bestaat kunnen 2 leraren gewoon je hele toekomst voor je verknallen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor zover ik weet krijg je in een normaal geval je examens niet meer in te zien.
|
het mag gewoon!
http://laks.roadside.nl/index.php?pageId=19 Kijk maar op de site van LAKS, je hebt recht om het in te zien. |
mijn Engels leraar zei dat er ook tweede correctoren zijn die het niet eens nakijken maar gewoon terug sturen.
|
Nou als iemand onze leraren als tweede conrector heeft hebben ze mooi pech...
één van onze leraren mag officieel niet eens VWO lesgeven, laat staan bovenbouw! En de anderen vertelden dat ze de eerste nog even nakijken, één examen ergens uit het midden en de laatste; en als die goed zijn dan vinden ze het wel best! Denk niet dat de tweede persoon alles weer nakijkt, volgens mij kijkt die er gewoon een beetje overheen... |
als een examen van mij lager uitvalt dan ik had verwacht (lees: berekent) dan wil ik hem wel graag inzien misschien is er idd een fout gemaakt en kan ik (je) met deze manier alsnog je cijfer ophogen (legaal)
|
Ik wilde vorig jaar ook graag mijn examens nog inzien, maar dat kon volgens de school niet omdat je dan een motie van wantrouwen (of zoiets) moest indienen tegen de school. Maar dat is dus blijkbaar niet waar.
Een meisje uit het jaar voor mij was gezakt op een paar tiende punt bij Duits. Dat heeft ze toen zelf bekeken en toen bleek dat er een meerkeuzevraag (!) verkeerd was nagekeken. Toen was ze alsnog geslaagd. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06. |