Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Brighton (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1420355)

appeltjepeertje 31-05-2006 16:51

Brighton

Ik ga in januari voor een half jaar (evt. langer) naar Brighton. Heeft iemand nog tips over de stad, de omgeving, hotels, de beste (en vooral goedkoopste) manier om er te komen etc?

MCH 31-05-2006 19:24

Het Grand Hotel heeft wel een geschiedenis.

spemmey 31-05-2006 21:34

Mijn vriendin heeft daar ook een paar maanden gestudeerd, toen ben ik langsgeweest. Helemaal super daar!! Best of both worlds zeg maar, je bent in not ime in London, maar je woont bijna aan het strand. Veel tips zijn er niet, je komt alles vanzelf wel tegen, vooral als je er woont. Je zal wel opkijken als je naar de supermarkt ASDA gaat, aan het einde van de boulevard: wat een ding!! Echt Amerikaanse vormen....Verder heerlijk veel starbucks :)
Vliegen via Gatwick, en dan met de trein naar Brighton voor 7 pond. Is de kortste en goedkoopste weg...als je nog specifieke vragen hebt: let me know! Geen idee wat verder te melden nl :P

appeltjepeertje 03-06-2006 19:40

Thanx! Als ik nog vragen heb pm ik je wel :)

Ieke 04-06-2006 10:30

---> Europa.

200E 04-06-2006 11:41

Ik ben een keer in Brighton geweest, en vond het wel een aardig stadje. Ben er toen zelf met de auto heen geweest, was relatief goedkoop. We praten over 2001 en ik was voor 4 personen + auto ca. 250 gulden voor een retour per boot van Calais naar Dover kwijt. Dat was met Hoverspeed, die vroeger de hovercrafts exploiteerde maar nu op snelle catamarans is overgestapt.

Vanaf Dover is het nog ca anderhalf tot 2 uur rijden naar Brighton. Mocht je gaan liften, denk er dan aan dat je aan de andere kant van de weg moet gaan staan ;)

dathomaz 11-06-2006 09:47

Citaat:

appeltjepeertje schreef op 31-05-2006 @ 17:51 :
Ik ga in januari voor een half jaar (evt. langer) naar Brighton. Heeft iemand nog tips over de stad, de omgeving, hotels, de beste (en vooral goedkoopste) manier om er te komen etc?
Hoi Appeltjepeertje,

Toevallig zeg dat jij over Brighton een onderwerp geopend hebt. Ik zit namelijk sinds afgelopen donderdag er zeer sterk overna te denken om volgend jaar jan/feb, voor 3/4 maanden stage te gaan lopen in Bringhton.

Waarvoor ga jij naar Brighton toe. Studie, werk, vakantie of iets anders?

Groeten,

DaThomaz

appeltjepeertje 14-06-2006 10:30

Ik ga voor de studie, wil eigenlijk een halfjaarbeurs maar ik krijg maar drie maanden denk ik :s maar ik ga kijken of ik aanvullende beurs kan krijgen.. Heb jij al ideeen over het hoe en wat dan?

dathomaz 14-06-2006 18:04

Citaat:

appeltjepeertje schreef op 14-06-2006 @ 11:30 :
Ik ga voor de studie, wil eigenlijk een halfjaarbeurs maar ik krijg maar drie maanden denk ik :s maar ik ga kijken of ik aanvullende beurs kan krijgen.. Heb jij al ideeen over het hoe en wat dan?
Ja, ik heb zeker al ideeën over hoe en wat. Maar eerst moet ik nog met een (stage)organisatie en iemand van school overleggen als het mogelijk is wat ik in gedachte heb.

Wat voor (aanvullende) beurs ga jij precies aanvragen?

appeltjepeertje 14-06-2006 21:50

Weet ik nog niet helemaal ben het nog aan het uitzoeken maar heb gehoord dat je voor GB extra subsidie kan krijgen omdat het zo duur is, bovenop de beurs die ik van de uni krijg

dathomaz 18-06-2006 17:59

Citaat:

appeltjepeertje schreef op 31-05-2006 @ 17:51 :
Om welke reden(en) heb jij voor Brighton gekozen en niet voor bijvoorbeeld Londen, Manchester, Liverpool etc.?

appeltjepeertje 19-06-2006 10:56

Ik had vanuit mn studie en de uitwisselingssteden van de universiteit maar een paar mogelijkheden. Ik had 3 keuzes opgegeven: Aberdeen, Glasgow en Brighton en ik het is brighton geworden.

dathomaz 21-06-2006 15:48

Citaat:

appeltjepeertje schreef op 14-06-2006 @ 11:30 :
Ga je stage lopen of studeren in Bringhton?

appeltjepeertje 26-06-2006 12:57

Studeren :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.