Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   brandendevraag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1420525)

lijsterbes 31-05-2006 20:28

brandendevraag

:D heeey!
Ik zit met een ´brandende vraag.. : ''is de mens op dit moment aan het evolureren?
Ik weet dat het waar is, want de evolutie gaat immers nog steeds door. (toch?) maar ik kan echt geen voorbeeld verschillen. Ik dacht mss, de mens wordt groter doordat er meer voedsel enzow is.. maar ik weet dat dit niet echt een sterk argument is ;)
please help me! :cool:

remy476 31-05-2006 20:37

De mens wordt ouder toch? Door betere zorg/medicijnen oid

lijsterbes 31-05-2006 20:42

ja.. dat is zo! ik ben trouwens zelf oo k hier op gekomen: De kaak van de mens verander doordat we minder hard voedsel eten.. ik heb t uit --> Midas dekkers : De larf
iemand die t boek ook heeft gelezen? best goed geloof ik!!! :D

lijsterbes 31-05-2006 20:48

waaaa! ik wil antwoord ;)

Sanctus 31-05-2006 21:23

http://www.nondot.org/~kungfoomaster.../stfu_noob.jpg

Sanctus 31-05-2006 21:24

Citaat:

lijsterbes schreef op 31-05-2006 @ 21:42 :
ja.. dat is zo! ik ben trouwens zelf oo k hier op gekomen: De kaak van de mens verander doordat we minder hard voedsel eten.. ik heb t uit --> Midas dekkers : De larf
iemand die t boek ook heeft gelezen? best goed geloof ik!!! :D

Je bent zelf op een idee gekomen door het uit een boek te halen? :o

Kazet Nagorra 31-05-2006 22:26

Citaat:

remy476 schreef op 31-05-2006 @ 21:37 :
De mens wordt ouder toch? Door betere zorg/medicijnen oid
Heeft niks met evolutie te maken.

Kazet Nagorra 31-05-2006 22:28

Citaat:

lijsterbes schreef op 31-05-2006 @ 21:28 :
Ik dacht mss, de mens wordt groter doordat er meer voedsel enzow is.. maar ik weet dat dit niet echt een sterk argument is ;)
please help me! :cool:

Dit heeft ook niks met evolutie te maken.

De mens evolueert wel degelijk, maar door de 'onnatuurlijk' hoge overlevingskansen van mensen tegenwoordig, verloopt die evolutie min of meer willekeurig. Ik neem aan dat je op een gegeven moment wel selectie zult krijgen op HIV-resistentie en dergelijke. Ik weet verder niet of er nou een specifieke karaktertrek is van mensen die zich tegenwoordig nog voortplanten (want daar draait evolutie om).

Supersuri 01-06-2006 10:26

Ik vraag me af of mensen nog echt evolueren. Vroeger was het dat alleen de sterkste zich voortplanten en het ras daardoor sterker werd. Nu is het zo dat door alle medice zorg bijna iedereen zich kan voortplanten en vind er dus geen evolutie door natuurlijke selectie meer plaats.

Warsocket 02-06-2006 10:03

Citaat:

Supersuri schreef op 01-06-2006 @ 11:26 :
Ik vraag me af of mensen nog echt evolueren. Vroeger was het dat alleen de sterkste zich voortplanten en het ras daardoor sterker werd. Nu is het zo dat door alle medice zorg bijna iedereen zich kan voortplanten en vind er dus geen evolutie door natuurlijke selectie meer plaats.
Ik denk da twe nog wel evolueren, de wereld is nu meer toegankelijk.
het kan ook zijn dat we straks maar 1 type mens hebben

(een versmelting van negers aziaten blanken etc)

en het zou ook kunnen dat we over een aantal eeuwen geen blinde darm meer hebben

en er zijn bevolkingsgroepen die meer kinderen krijgen dan anderen.

krtom ik denk dat de evolutie nog evenhard doorgaat, en dat ook zal blijven doen alleen dan op een iets andere manier.

Kazet Nagorra 02-06-2006 10:18

Citaat:

Supersuri schreef op 01-06-2006 @ 11:26 :
Maar is er nog wel degelijk seksuele selectie, ook niet onbelangrijk.

Supersuri 02-06-2006 13:38

Citaat:

Mephostophilis schreef op 02-06-2006 @ 11:18 :
Maar is er nog wel degelijk seksuele selectie, ook niet onbelangrijk.
Zou je denken? Je hoort steeds vaker verhalen dat iedereen het met iedereen doet;) mooie seksuele selectie of niet?

vichog 02-06-2006 14:24

Citaat:

Supersuri schreef op 02-06-2006 @ 14:38 :
Zou je denken? Je hoort steeds vaker verhalen dat iedereen het met iedereen doet;) mooie seksuele selectie of niet?
ach, die verhalen.....

bij dieren is de seksuele selectie nog wel erg aanwezig las ik in mijn biologieboek

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.