![]() |
[garantie] doen of niet doen?
Geen idee of dit hier hoort. :o
Ik heb een laptop van dell (kostte toen 1100 euro) en mijn garantie van een jaar is afgelopen. Nu kan ik m voor 3 jaar verlengen voor 140 euro. Alles wordt dan gerepareerd wat kapot gaat en binnen een dag komt er iemand kijken wat er mis is. Moet ik dit doen of niet? Ik heb geen idee nml, het klinkt wel aantrekkelijk :o |
Citaat:
|
Ik vind 140 euro zelf wel veel. Als er dan iets stuk is kun je het ook zelf verhelpen. Aan de andere kant; aan laptops gaat meer stuk dan aan normale PC's, en als je zelf niet zo'n ding durft open te maken dan is die extra garantie wel aantrekkelijk. Wel zorgen dat hij plots voor het veloop van de garantie nog even ernstig stuk gaat he. :p
|
je zal ff goed moeten kijken wat precies onder die garantie valt, want soms is 't niet meer dan 'storing die spontaan ontstaan zonder tussenkomst van de gebruiker', oftewel: je hebt d'r alsnog niks aan
|
relatief goedkoop want garantieverlenging kost zo'n 180 euro voor 2 jaar op mn nec (gelukkig ehb ik wel standaard 4 jaar), al is dit wel een notebook met een prijs van 700e meer. er zijn genoeg defecten bij notebooks die je niet zomaar effe zelf verhelpt, maar aan de andere kant heb je kans dat het defect pas over een jaar of twee ontstaat en dat de laptop dan al vrij ver afgeschreven is.. vooral een afweging die je zelf moet maken
|
Citaat:
|
Citaat:
Met dat soort dingen wil je niet te maken krijgen, veel te veel gezeik, dus ik zou idd even informeren wat er nu precies onder die garantie valt of niet. |
Volgens die man alles :o Maar ik krijg volgende week uitgebreide informatie over de verzekering.
Ik vind t lastig... Kijk, ik ben straks een arme student en dan kan ik het niet hebben dat ik opeens een andere moet kopen of veel geld kwijt ben aan defecte onderdelen. Dus wat dat betreft is het wel veilig. Maar je hoort regelmatig dat mensen genaaid worden met verzekeringen dus vandaar dat ik het me afvroeg. |
Ik zou er nog eens goed over nadenken.
De kans is relatief klein dat er nog iets kapot gaat (buiten jouw schuld om) in die 2 jaar, als hij na levering goed was en het een jaar heeft uitgehouden. Ook moet je je bedenken dat je laptop nu nog maar een gedeelte van die €1100 waard is (zeg €500). Dit impliceert dat je stel dat hij over >1,5 jaar kapot gaat, voor dat bedrag + iets meer een 2e handse kunt kopen. Bovendien is het nog maar de vraag of alles wordt gedekt. Van een beker koffie of een duik in de vijver gaat ie zeker weten kapot, maar ik denk niet dat zoiets wordt gedekt. Maar goed, het is inderdaad een stukje zekerheid. En als je die €140 kunt missen maar je hebt je laptop écht nodig en je kunt je écht geen nieuwe of 2e handse veroorloven mocht er desondanks toch iets kapot gaan, dan is het wel een optie. Maar houd ook dan bovenstaande alinea in je achterhoofd. |
Citaat:
Ik heb mijn garantie voor vier jaar afgesloten, omdat de kans dat ik binnen de volgende vier jaar geen nieuwe laptop kan kopen, voor mij best groot is. (En zelfs al zou ik het wel kunnen doen, dan is er altijd nog wel een familielid die *erg* graag een laptop heeft/over wil nemen.) Voor mij is die garantie gewoon een stukje zekerheid dat als er iets mee gebeurt, wat toch erg waarschijnlijk is, daar ik er zowat elke dag mee reis, dat het gewoon vergoed wordt. Maakt niet uit wat ik ermee doe, de komende vier jaar heeft mijn laptop een gegarandeerd gezond leven. Als jij weet dat je de komende tijd geen nieuwe laptop aan kan schaffen en je kan het geld missen, raad ik je aan het echt serieus te overwegen. Het geeft je toch wat meer zekerheid als er iets doorbrand, etc. De kans is niet groot dat hij kapot gaat, maar zoals in de garantievoorwaarden van dell staan, als er iets kaptop gaat, vervangen ze het product voor of hetzelfde, of iets van vergelijkbare prestaties. Dit staat er bij mij in, weet niet of dat bij jou ook is. Dan heb je niet het gedoe met een miniscuul bedragje terugkrijgen en dat je daar niet echt iets voor kan kopen, maar je houdt er gewoon dezelfde (min of meer) laptop aan over. |
Doen!
Doe je het niet, krijg je er onherroepelijk spijt van. (ik spreek uit ervaring) |
dell dekt veel onder garantie, op stage was er bij een laptop een schanier van het beeldscherm afgebroken, word gewoon vergoed.
kan ook zijn omdat het groot bedrijf is met wereldwijd meer dan 15000 dell pc's .... maar ik ben dr wel over te spreken iig.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.