![]() |
Basgitaren
Ik ben van plan om (binnenkort) een nieuwe basgitaar te gaan kopen. Ik speel momenteel op een Cort Action Bass in hitsig groen. Nu verdwaal je niet zo makkelijk in het aanbod basgitaren als bij gitaren, maar het zijn er toch heel wat. Ik wil de komende tijd een stel basgitaren gaan testen en vroeg me af: Welke moet ik volgens jou zekere eens proberen?
Al op het lijstje: Epiphone Thunderbird reissue VS Squier Jazz Bass Std. Vul aan! |
mijn musicma SUB natuurlijk! zie in vraag en aanbod!
|
Citaat:
|
genoteerd!
|
fender precision ftw!
|
Squiers kun je sowieso overslaan. Brandhout, dat is het.
Als je krap in de financiën zit zou ik eerder een 2e hands Fender op de kop proberen te tikken. En SUB's blijven imo zeer relaxte bassen in hun prijsklasse. |
Als je een goede bas zoekt voor metal/zware rock, ik doe een ESP weg! PM maar!
|
Citaat:
ik denk dat de sub, en dan die van mijn bouwjaar, zeker goede bassen zijn. ze zijn ook volledig in de usa in de fabriek van musicman gemaakt, geen goedkope namaak troep uit korea of mexico. als ik eerlijk mag zijn, ik begin nu steeds meer over de verkoop van mijn sub te twijfelen...... |
Warwick Corvette Proline :) Heb ik ook en iedereen vind hem altijd lekker spelen (zeggen ze)
http://www.warwickbass.com/basses/corvette_proline.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga naar Musik Produktiv en speel ALLES daar :o
Naja, je zult op een gegeven moment de verschillen in merken en soorten hout wel gaan herkennen. Welke bass voor jou geschikt is, is afhankelijk van slechts 1 factor: jij. Voorbeeld: Q haalt een Warwick aan. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden met zo'n ding om m'n nek. |
fender jazz bass deluxe en rickenbacker, daarmee kan je niet in de fout gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
Rickenbacker is ontzettend prijzig. |
Ik heb nog een Ibanez ATK 405 te koop staan. Als je er van houd een prima loodzware bass. Voor 350 is ie van u.
Maare, ik zou zelf voor een 2e hands Bass Collection gaan. Die dingen zijn hemels. Tenminste op die ik gespeeld heb. Ik ga martkplaats maar eens bekijken den'k. |
Citaat:
|
Ik speel zelf een Dean... gewoon lekker degelijk. Maar als je een vervolgbas koopt zou ik eens goed gaan rondneuzen bij een kwaliteitszaak als Feedback of Musicman...
|
Een kwaliteitszaak als Feedback?
Die woordencombinatie heb ik nog eerder gehoord. :s |
Citaat:
|
Paul's Bass Matters
of voor de goedkopere aanschaf Musik Produktiv andere kwaliteitszaken zíjn er niet ;) |
Duidelijk die Thunderbird!
|
ik heb net mijn precision 50's re-issue opgepikt en wat een apparaat! helemaal geweldig. ondanks zijn mexicaanse afkomst, klinkt en oogt hij als een amerikaan. zeer goed aan de prijs en misschien ook wel iets om naar te kijken/luisteren.
|
Citaat:
en ja een deluxe ja, want die klinkt beter als de standaard jazz bass. |
Ik zou voor een goede Fendert gaan.
|
Ik zou voor een slechte Fendert gaan. Ach ja, smaken verschillen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Duidelijk dus dat et om smaak gaat en dat TS zelf eens wat moet gaan uitproberen. Wat er ook beter of populairder is, het gaat toch om zijn sound. |
Citaat:
|
Ik heb ook nog nooit problemen gehad bij de Febo. Toch kun je dit moeilijk een kwaliteitszaak noemen.
|
Citaat:
Ok die is scherp... |
stiekem moet je gewoon een dean rhapsody met heel veel snaren kopen :p
|
meer dan 4 snaren is gay.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dit dus: Citaat:
|
ach kom, hoe geil is die Epiphone Thunderbird! ik bedoel:
http://media.zzounds.com/media/brand...9c9ca8af1e.jpg als je hem niet koopt Stefan, dan koop ik er zelf een! |
Stemknoppen moeten groot zijn. (Y)
|
Citaat:
Even volhouden dus nog ;) (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
http://ds.sanderthomas.com/forum/s.com/rb2600.gif En m'n 5snarige fretloze ook :bloos: http://ds.sanderthomas.com/forum/bassplaza/DR_BB.jpg Zwarte bass, zwarte knoppies, zwarte snaren <3 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dat kan ik niet horen en voelen aan een plaatje.. |
Citaat:
|
Die zwarte bas is echt kklelijk, verder zou ik pas een 6-snaar overwegen als ik het gevoel had écht op hoog niveau te spelen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33. |