![]() |
Verbergen van mijn borsten.
Heeft er iemand een tip hoe ik mijn borsten beter kan verbergen?
Het zit zo: Ik ben namelijk eigenlijk een meisje, maar ik zou veel liever een jongen willen zijn. Nu lukt het me ook wel om me jongensachtig te kleden, maar toch zie je mijn borsten nog steeds erg goed. :( Dus ik vroeg me af hoe ik dat zou moeten verbergen. |
Zoals zij: http://www.gyrlztown.com/Images/Shane's%20Photos/Tomboy%20Kate.jpg
|
Een strak shirtje met daarover een iets wijdere trui?
Maar waarom zou je liever een jongen zijn? Dat lijkt me belangrijker om eerst over te praten. |
Citaat:
Best wel raar he :bloos: |
helemaal niet raar.
ik ken iemand die een vrouw was maar dat nniet wilde zijn en nu bezig is om zich te laten onbouwen. niks mis met transgenders |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ok, dit ging idd nèrgens over. |
Citaat:
|
Ja kom gezellig bij de mannenclub. Je kunt proberen flink krachttraining te gaan doen of te gaan zwemmen. Kijk maar is naar TV, al die topsportsters hebben ook zowat een platte borst.
|
Citaat:
Ontopic. Je plaatst dit topic niet voor niets op psychologie, ik heb het idee dat je met dit topic meer wil dan alleen borstverbergtips. Maar toch: er zijn minimizer-bh's te koop, voor vrouwen met erg grote borsten die daar last van hebben (mensen die er naar staren enzo), daarmee lijken borsten 1 cupmaat minder, misschien zijn die er ook in jouw maat (vast wel, bij wehkamp.nl zijn ze er vanaf 75b). Als je dan een wijde trui erover draagt, kom je vast een heel eind. |
Ik heb wel eens op tv gezien dat vrouwen hun borsten verborgen door er heel strak een lap omheen te wikkelen. Dit lijkt me niet fijn zitten, maar misschien heb je er wat aan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Afbinden lijkt me idd het beste (maar of het gezond en pijnloos is weet ik niet....)
Ik raad je wel aan om hier eens met een psycholoog over te praten, deze kan je helpen met je eventuele 'transformatie' naar een jongen (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Afbinden met zo'n doek was ook mijn eerste idee, maar zoals idd al eerder is aangegeven: geen id of dat ook zo gezond & pijnloos is. En verder ook idd professionele hulp zoeken, iemand waarmee je verder kunt praten over waarom je je voelt zoals je je voelt. Die persoon kan je ook verder helpen in tips over hoe je je transformatie het beste aan kunt pakken. Lijkt me dat je deze topic anders wel bij L&G had neergezet :) |
Citaat:
Verder.. ga veel sporten, daar wordt je gespierder van. En of je er nou aanleg voor hebt of niet, als je veel en vaak sport ben je zo een (halve) cup kwijt. Verder maken sportbeha's ook platter. Echt niet te geloven. :| |
Citaat:
|
Citaat:
'vrijheid van meningsuiting' maar ik hou de mijne beter maar stil (net zoals jij) :p Maar inderdaad, waarom wil je die borsten verbergen? Waarom wil je een jongen zijn? Ik moet toegeven dat ik aan de leeftijd van 10 jaar ofzo eventjes een jongensachtige fase heb gehad. Mijn haar laten kortknippen, de kleren van mijn broer dragen... maar ja, dat kwam gewoon omdat ik niet wou onderdoen voor mijn grote stoere broer die in de bomen klom en die zei dat meisjes dat niet konden ;) en op hetzelfde moment had ik eigenlijk ook wel een vriendje... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is niet helemaal normaal, maar zo'n gevoel zit gewoon in iemand. Kun je je beter laten ombouwen dan in een verkeerd lichaam gevangen te zitten.
|
ja boeiend. ik heb er ook geen enkel probleem mee, ik erger me alleen aan mafkezen die doen alsof het 'normaal' is. Jezelf laten ombouwen naar het andere geslacht is absoluut niet normaal.
dat je die beslissing wel respecteert, en erkent dat het voor zo iemand een heel diepliggende behoefte is waar die persoon aan tegemoet wil komen, is een heel andere vraag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En stiekem vraag ik me toch altijd af hoe iemand toch kan zeggen dat zij zich een jongetje voelt. Ik bedoel: je bént geen jongen, dus weet je ook niet hoe het voelt om er één te zijn....
|
eerlijk gezegd heb ik vaak het vermoeden dat dit soort 'aandoeningen' meer een uitvlucht zijn om alle andere problemen heeft aan op te hangen.
als je je om zou laten bouwen tot iets dat in de buurt komt van een man, los je niet ineens al je problemen op. je bent een meisje, geen jongen. hoe je je gedraagt moet je zelf weten, maar je bent geen jongen. Misschien zou je met een psychiater moeten praten. (Maar, o jee, nu heb ik beweerd dat iemand die een dergelijk 'probleem' heeft misschien hulp nodig heeft, en ach-ach, wat iemand doet moet hij/zij natuurlijk zelf weten en beweren dat zoiets misschien wel een psychische ziekte zou kunnen zijn, dat doen wij nederlanders natuurlijk niet, want eigen vrijheid is altijd het belangrijkste uiteraard...) |
ze heeft volgens mij ook wel door dat het niet normaal is.. ze plaatste het vast niet voor niks bij psychologie. :)
|
Laten we de discussie over of het normaal is even laten vallen. Wat de omgeving denkt dondert namelijk niet, wat de TS voelt is relevant om tips te geven. En laten we er niet vanuit gaan dat de situatie niet problematisch is voor de gevoelens van de TS.
Si? |
Cualquier usted dice.
|
Citaat:
|
laatst was er bij zo'n jerryspringer achtige talkshow allemaal mensen te gast die met twee geslachten geboren waren. dat was me pas waus
|
Citaat:
was er geen theorie die beweerde dat elke persoon inderdaad zowel man en vrouw is, maar dat een vrouw bv. 51% vrouw is en 49% man, en omgekeerd. En nu en dan is er dan een foutje, en zijn die percentage's omgekeerd, en dan krijg je 'problemen' zoals deze? Geen idee waar ik dit verhaaltje hoorde en of er eenigsinds iets van waar is |
Ja, ik zou zeggen, neem gewoon kleren die zowel voor mannen als voor vrouwen geschikt zijn. Gewoon geen aandacht laten geven aan je borsten (geen diep uitgesneden topjes, ...) maar voor de rest denk ik dat je niet beter af bent door jezelf te transformeren in een jongen.
Een goede vriendin van mij heeft ook een nogal jongensachtig karakter maar zij kan er zeer goed mee omgaan. Vaak is ze eerder jongensachtig gekleed, ze heeft wel borsten, draagt ook een beha, maar haar borsten vallen amper op. Ze heeft het er wel enige tijd moeilijk mee gehad, maar tegenwoordig is ze de persoon met het grootste zelfvertrouwen. Ze is trouwens ook lesbisch, dat maakt dat ze een beetje een half-half geval is: ze lijkt een jongen vanop afstand met meisjesachtige trekken, ze kan met de jongens meespreken over andere lekkere meiden maar ze heeft haar meisjeskanten niet verloochend en kan ook met de meiden goed opschieten. Voor ons is ze dus niet echt een meisje, ook niet echt een jongen (we weten naturlijk wel dat ze een meisje is, dat geeft soms problemen omdat mensen zich vaak vergissen en dat is wel pijnlijk soms), ze is voor ons gewoon een persoon, ze is haar eigen zelf en haar geslacht maakt dan weinig uit. Dus: doe gewoon waar jij je goed bij voelt, leer je lichaam aanvaarden zoals het is (want ik heb het idee dat transgender niet hetzelfde is als iemand van het andere geslacht en steeds scheef bekeken zal worden). Je bent trouwens geen meisje omdat je borsten hebt, het is een beetje stom in vakjes man/vrouw te denken. Je bent jezelf, dat is wat telt. Dat is wat anderen ook in jou zullen appreciëren: dat je jezelf bent. |
Citaat:
|
Even over de andere kant van het verhaal? Hoe goed ken je jezelf? Waarom accepteer je het niet dat je als meisje bent geboren? Ombouwen vind ik zo onnatuurlijk, alsof je jezelf of eigenlijk de natuur niet eens accepteert. Wees blij met wie je bent en wat je hebt..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat zou betekenen dat je het nooit zult bereiken als je als meisjesmeisje geboren bent.. iets om over na te denken! |
Ook zonder bovengemiddelde hoeveelheid testosteron zul je best goed kunnen sporten hoor, dat is gewoon een kwestie van inzet, maar topsport gaat dan wat moeilijk :p. Vooral bij krachtsporten als kogelstoten enzo natuurlijk.
|
En spiermassa ontwikkelen, is dat ook op die manier bepaald?
Sorry voor het offtopic gedrag. |
ja, dat is ook de reden dat vrouwen met meer testosteron beter sporten, doordat ze makkelijker spieren opbouwen :). en nu hou ik op met offtopic zijn :p
|
Aan de andere kant hebben negers ook meer rode bloedlichaampjes waardoor ze beter kunnen duursporten. (correct me if I'm wrong :o) Verder: geldt dat testoronverhaal ook voor marathonlopers? Of train je daarmee gewoon minder spieren?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |