![]() |
het is donker en zo koud
zo koud alleen de ogen branden een traan over z'n wang de handen beven aan het stuur en zachtjes snikkend klinkt het vies goor kankerleven het is donker en zo koud zo koud ze hoeven 'm niet de fiets op het trottoir neergedonderd grote verachting Zij haat hem en hij haat hen geen klootzak uitgezonderd het is donker en zo koud zo koud alleen de ogen branden een traan over z'n wang in de verte klinkt al het razende geluid een flinke stap van het perron en "WELTERUUUU!!!" schreeeeuwt hij uit |
zwaar mooi vinnik 'm..
maar wel :( maar binnekort zie jij het licht en komt er een glimlach op je gezicht wedden? |
Mooi, triest, goed
|
Citaat:
Kheb een poging gedaan tot HooFdletters, is niet persé nodig, misschien wel leuker uitzien etc |
jajajajajajajaaaaaaa
mooi maar triest zielug maar goed ofzo hijs wel goed iig je hebt fans |
dankjulliewel allemaal
Frida, dankjewel voor de moeite maar ik vond het zelf zonder al te veel hoofdletters beter. ik weet niet of ik dat goed kan overbrengen maar in gehoofdletterde versie lijkt het een beetje "kijk dit is een gedicht; en het lijkt dít te vertellen" terwijl ik het juist liever heb als "kijk dít vertelt het; en het lijkt een gedicht" al wil ik ook wel dat een een gedicht is, dat is waar maar zonder hoofdletters straalt het ook meer de vermoeidheid, de desinteresse en de leegte uit die ik erbij vind passen én de plaatsen waar ik er nu wel gebruik van heb gemaakt vallen extra op. dankjewel en gegroet ;) Johan |
Ik vinnum erg triest,
vooral steeds die eerste 2 regels het is donker en zo koud zo koud kreeg er kippenvel van... X |
Een heel sterk en duidelijk gedicht....aangrijpend.....
Je zou de zin: "het razende geluid"...ook kunnen verwoorden in:..."razend het geluid".... xxxx |
Citaat:
X |
Citaat:
|
Treurig, maar mooi verwoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
tis natuurlijk een gevoelig gedichtje ofzo :p |
mooi, alleen soms een vage woordkeuze, zou beter kunnen vind ik, zoals: kanker enne als je "WELTERUUUU!!!" zou vervangen door iets anders, zou het gedicht een hele andere wending krijgen denk ik...et staat er nu een beetje komisch, vinnik zonde eigenlijk...
|
Citaat:
het is donker en zo koud zo koud alleen de ogen branden een traan over z'n wang de handen beven aan het stuur en zachtjes snikkend klinkt het vies goor kankerleven het is donker en zo koud zo koud ze hoeven 'm niet de fiets op het trottoir neergedonderd grote verachting Zij haat hem en hij haat hen geen klootzak uitgezonderd het is donker en zo koud zo koud alleen de ogen branden een traan over z'n wang in de verte klinkt al razend het geluid een flinke stap van het perron en "GODVERDOMME!!!" schreeeeuwt hij uit |
wow.... echt heel mooi..... *pinkt een traantje weg*
|
:(
|
wow....
ik word er helemaal stil van en krijg de rillingen... echt heel mooi! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |