![]() |
Firewire?
Oke, even een hele domme vraag: ik wil graag een externe harde schijf kopen, bijv. http://hd.nl/product_info.php?product_id=ST3300801CB-RK.
Bij interfaces staat: 1 x Hi-Speed USB 2 x IEEE 1394 (FireWire) - 6 PIN FireWire, betekent dit nou dat ie op 1 USB poort óf 2 IEEE1394 poorten moet worden aangesloten? Er zit 1 x IEEE 1394 cable bij, maar heb je er dan twee nodig om het aan te sluiten, of vertakt dat ding zich in tweeen? En ik vond dit op internet: Zijn er verschillen in werking tussen een 6- en een 4-pins FireWire kabel? Ja, een 6-pins kabel biedt ook stroom aan het apparaat en een 4-pins niet. Ik heb een 4-pins Firewire aansluiting (2x), moet ik dan nog een kabeltje (1 of 2) hebben om van de 6-pins naar 4 te gaan, of kan ik deze harde schijf niet aansluiten? Alvast dankjewel. |
Het zal niet en-en zijn; je kiest 1 aansluitmethode en die gebruik je. Het apparaat zal niet ondersteunen dat je twee interfaces tegelijk gebruikt. Als je computer en USB2 heeft en Firewire, kun je de hardeschijf gewoon aansluiten dus; zeker als de kabel er al bij zit. :)
|
Maar eh... waarom zijn er dan 2 ieee1394 poorten nodig om dat ding aan te sluiten?
|
Misschien om meerdere computers gebruik van te kunnen laten maken, zodat het een gedeelde server harde schijf wordt?
|
Nee dat werkt gewoon als hub, zodat je nog een firewire device kunt aansluiten.
|
Citaat:
|
Ok, dank jullie wel. Hij heeft dus een extra poort, zodat je daar bijv. nog een extra harde schijf aan kan sluiten, en het gaat dus gewoon via 1 kabel van het apparaat naar mijn laptop.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16. |