![]() |
Definitieve profielkeuze
Hee, ik ben even nieuwsgierig:
Wat heeft iedereen van HAVO en VWO voor een profiel en extra vakken gekozen? Ik dit in ieder geval: ;) Ik kies Natuur en Techniek met Grieks en Biologie 1&2 |
Ik heb lang zitten twijfelen, ik zit namelijk ook net voor mijn profielkeuze. Uit mijn tests en rapporten bleek dat alles mogelijk bleek en NT misschien het beste was qua uitdaging. Maar ik begin de laatste tijd een ontzettende hekel te krijgen aan betavakken, terwijl ik eerst dat juist het leukste vond!. Hierdoor viel NG dus ook af
CM vind ik echt niks, als je niet creatief ofzo wil bezig zijn, kun je het best dit profiel mijden. Tenzij je een jongen bent en desparate op zoek zijn naar een vriendin. Bij ons zit in een gemiddelde CM profielklas namelijk de verhouding jongens/meisjes op 1 a 2 jongens op 25 meiden. Omdat ik maatschappij kant op wil en economie het leukste vak vind en ik verbreding wil houden heb ik uiteindelijk dit gekozen EM met Wis B1 keuzevakken zijn, FA12, BI 1, MO en als cadeautje Cambrigde certificaat erbij. Dit kan in de 5e handig worden omdat ik dan naar het buitenland wil. Ben er wel tevreden over en BI1 kan ik mooi in de 4e doen en MO in de 5e en 6e als ik er dan ben. Is dus als het ware 1 voltijdvak (y) Als het niet lukt, kun je altijd nog wat laten vallen! |
Ik ben er nu pas achtergekomen dat ik natuurkunde had moeten doen (n)
|
Ik heb E&M gedaan, met M&O.
Ik had echt een N-profiel moeten doen, maar goed, alles is goed gekomen :D |
kunnen jullie beiden eens uitleggen waarom jullie natuurkunde zo belangrijk vinden. Was dat voor je uiteindelijke studie of omdat het `handig` is?
|
Ik ben bang dat ik nu een groot talent van mezelf niet zal benutten :o :p
|
Citaat:
Góed nadenken wat je wil gaan doen, en als je het echt niet weet (omdat je bv. niet ergens uitzonderlijk slecht of goed in bent); probeer je mogelijkheden te spreiden. Kies een M-profiel met bijvoorbeeld biologie, of een N-profiel met economie of M&O. Decaan kan je ook goed advies geven (y) |
Ik heb C&M met informatica gedaan. Waarom? Geen idee, het minst erg van de vier profielen. Ik ben niet zo'n fan van cijfertjes.
|
Ik heb vwo gedaan met N&G, scheikunde 2, m&o en informatica + en ik ben nog altijd blij dat ik dat gevolgd heb, heb er geen spijt van gehad :)
|
ben net klaar met:
HAVO, N&G met Geschiedenis en Duits 1,2 ga nu doen: Vwo, N&G met GEschiedenis |
Citaat:
|
Natuur en Gezondheid + scheikunde1,2 + CKV23
|
cultuur en maatschappij met informatica en frans
|
Citaat:
|
Natuur en Gezondheid met Economie 1 en Duits 12
|
Ik had N&T met Latijn en Bio1,2. Prima profiel. Achteraf gezien had ik Grieks misschien ook nog wel willen houden, maar verder was het de perfecte keuze.
|
E&M met bio 1. heb beetje spijt dat ik geen M&O en Wiskunde B1 heb gedaan maar ben verder wel tevreden met E&M.
|
E&M - met M&O, omdat ik betavakken niks aan vindt en ben er ook nog is slecht in! De andere kant spreekt me meer aan.
|
N&G met Latijn en dan als vanzelfsprekend KCV. Nooit spijt van gehad. Ik blijf dit jaar wel zitten omdat ik erg veel moeite heb met natuurkunde, scheikunde en wiskunde (VWO5) maar dat geeft niets :).
|
C&M (Frans 12, Duits 12) met Biologie 12, Grieks en Latijn - en dus KCV. Ook nog Spaans, maar dat is niet een officieel vak bij ons, dus ik kan nog bepalen of ik examen wil doen of niet (waarschijnlijk niet). Misschien had ik N&G willen doen, maar dan had ik waarschijnlijk niet beide klassieke talen gedaan :)
|
Ik kies N&G met in mijn vrije deel Latijn, Geschiedenis, Tekenen en Frans2, dus eigenlijk heb ik ook C&M.
|
Niet waar, je hebt geen Duits 2 en ook geen aardrijkskunde :nono: Of hoeft dat niet bij jullie?
|
Ik heb voor N&G met Sk 1,2 en filosofie gekozen.
Ik zat heel lang te twijfelen tussen Ec1 & Du1,2. En toen heb ik Du1,2 gekozen, maar dat heb ik later weer verandert in Sk1,2.. |
C&M (gs2,wa1,fa12,du12,ckv23) met Latijn, Grieks, filosofie, maatschappijleer2 en economie1. Tenminste, als ik dat red. Anders laat ik wel wat vallen.
Ik denk wel de goede keuze gemaakt te hebben. Deze kant/vakken interesseren me echt het meest. B-kant had ik ook gekunt, maar dan had ik het puur gekozen om de uitdaging en dat is ook zonde. Nee, ik denk dat ik het goed gedaan heb. Ik had alleen liever zelf vakken gekozen, want ik vind heel veel dingen leuk en ik ben moeilijk te 'vangen' in één profiel. Ik had er best ec12 bij willen hebben, en wisb1 (doe ik nu ook, maar dat red ik volgend jaar gewoon niet meer qua uren). |
E+M met Fa 2
Misschien had ik toch liever C+M met filosiefie, AK en Frans 2 gehad en dan in mijn vrije deel Eco1. Zodat ik wiskunde A2 en Eco2 niet had gehad, maarja zo erg is het nou ook weer niet |
Eerst natuurstroom met economie in de vierde. Daarna in de 5e EM gekozen, had al uren voor een jaar natuurkunde, MO en bio1 erbij gekozen.
|
Citaat:
|
Hoewel ik voor natuurkunde en scheikunde voldoende stond, was wiskunde een probleem. Als ik goed in wiskunde geweest was, had ik N & T kunnen (vind dat profiel toch, komt mooi uit) Maar heb E & M gekozen met M & O en Duits 1.
|
Citaat:
Ik heb E&M met Grieks, filosofie en nog enige tijd Frans 2 gedaan. |
NG met WB1,2 + FA1,2
Had liever NT gedaan met Fa1,2 en Bio1,2 denk ik. |
Ik heb C&M, algemene vakken + Frans2, Duits2, Filosofie, Tekenen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
N&G met Grieks en Tekenen , qua combinatie kan je er verder weinig mee maar tis wel leuk :)
|
Ik doe op dit moment Havo N&T Dui1, informatica.
Bevalt goed. |
Ik doe op dit moment Natuur en Techniek met Muziek, biologie1 heb ik al afgesloten. Ik vind het best jammer dat ze bij ons op school geen filosofie of iets dergelijks aan bieden, (geschiedenis2/ak) want dat had ik eigenlijk toch ook wel leuk gevonden :).
|
Ik doe op dit moment VWO, Natuur en gezondheid met Latijn (en KCV uiteraard) en filosofie.
|
Ik doe op het moment gymnasium, economie en maatschappij, zonder bijvakken aangezien ik een luie hond ben.
|
Ik heb voor C&M gekozen met als vakken: KCV, Gs2, Fa2, Du2, wis A1, handvaardigheid, Latijn, biologie + algemene deel.
Edit: Alleen biologie1. |
Citaat:
Oh nee, je zegt dat je Gymnasium doet. Heb je beide klassieke talen of maar eentje? |
Ik heb maar één klassieke taal. Dit jaar kregen we een brief dat we niet langer bijvakken hoefden te volgen dus dat was mooi meegenomen. Op het moment heb ik er echter wel een beetje spijt van.
|
Ik heb gekozen voor N&G met filosofie en CKV3 tekenen. Ik heb voor tekenen gekozen omdat ik het leuk vind en filosofie omdat atheneum twee vakken in de vrije ruimte moet hebben en ik niet wist wat ik anders zou moeten kiezen.
|
Ik had N&G met beeldende vorming, informatica en wib2 maar dat laatste heb ik na een paar maanden laten vallen. tijdje geleden gelukkig ;)
|
Ik vraag me eigenlijk af of er meer gymnasiasten zijn die alle bijvakken mochten laten vallen?
|
Ik heb E&M met Frans2, Duits2 en Latijn gedaan.
|
Profiel Natuur & Techniek (VWO) met keuzevak biologie 1,2.
Ik heb werkelijk niets met bijv. Economie, Aardrijkskunde en Geschiedenis. Vaag en vooral saai vanwege de grote aantallen begrippen en zaken die je gewoon in je hoofd moet stampen. Bovendien wezen een aantal tests erop dat mijn interesses voor 92% overeenkwamen met het profiel N&T. Gelukkig heb ik nooit over profielen hoeven twijfelen :). |
Citaat:
|
heb NG + ckv3bv gedaan :)
|
NT + bio12 + ec1 VWO
|
EM met Latijn, bio12 en duits12
Niet gek. Bio is echt... ja, een andere invalshoek zegma. Duits is gewoon makkelijk en latijn moet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |