![]() |
Bolletje onder tepel
Ik heb iets heel raars. Onder mijn linkertepel zit een klein bolletje, ongeveer zo groot als een erwt. Ik heb het al ongeveer een jaar. Als er iets heel hard tegenaan komt doet het wel een beetje pijn. Ik hoef niet te weten wat het is, maar of er ook andere jongens zijn die het hebben.
|
Waarom wil je niet weten wat het is?
|
Is da ni gewoon een vetbolletje?
|
Puberteit.... Dat heet gynomastie. Wordt gevormd door het hormoon oestrogeen. Om de hormoonbalans tussen testosteron (die omhoog schiet in de puberteit) en oestrogeen recht te trekken in je lijf.
Dat is het als ik het goed heb. En ja, heel veel jongens hebben dit wel (gehad). |
Als er bij mij een bolletje onder m'n tepel zou groeien zou ik toch wel willen weten wat het is hoor :s
Verder, nooit gehad eigenlijk en ken ook niemand die het heeft/had (zover ik weet). |
is gynocomastea inderdaad, oftewel borstvorming bij mannen. normaalgesproken gaat het na 1 of 2 jaar wel weg, maar in ernstige gevallen kun je eraan geopereerd worden.
|
Een bolletje zo groot als een erwt klinkt niet echt als gynaecomastie, maar goed.
|
Citaat:
|
ja, mijn borsten zijn ooit ook als erwt begonnen :rolleyes: Een klein gevoelig bobbeltje onder mn tepel
|
Citaat:
|
Dat had mn vriend ook eens, maar naar een tijdje ging het weer weg.
|
een bolletje ónder je tepel, zoals je zegt, of een bolletje áchter je tepel, zoals de meeste mensen hier het op lijken te vatten? Onder = richting je voeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dan nog wordt het pas gynaecomastie genoemd als het een daadwerkelijke hormonale stoornis als oorzaak heeft. Een beetje borstvorming in de puberteit die later weer wegtrekt is normaal, dat heet geen gynaecomastie.
|
Citaat:
|
nee :p
|
het heeft ook in de puberteit, ook al trekt het weg, toch ook een hormonale stoornis als oorzaak..
|
nee, het heeft de puberteit als oorzaak, dat is geen stoornis. Het boeit op zich niet zo hoe je het noemt maar het lijkt me niet handig als ts gaat googelen naar gynaecomastie en allemaal enge dingen vindt terwijl hij dat niet heeft.
|
nou het spijt me verschrikkelijk voor ts maar hij heeft toch gynocomastie. ik heb net ff gegoogled en uit verschillende bronnen bleek dat ook als het in de puberteit optreedt het zo wordt genoemd.
|
Hmm, worden die bronnen ook gebruikt als medisch studieboek?
Overigens ontstaat 'echte' gynaecomastie ook vaak in de puberteit. |
Citaat:
|
Citaat:
:) (y) |
Tumor :p
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |