![]() |
Adam Duritz
Ode aan Adam Duritz
Aan mijn bed als ik in scherven val leg je nog een laatste keer je hand. Uit alle hoeken klinkt nu Adam want ik zoek de nacht waarin ik sterven zal. De dag gaat altijd sneller dan de nacht geen waarheid heb ik ooit verworven, de dromen zijn met mij gestorven. De dood is zo veel mooier dan ik dacht. Onder het dak der geloven werpt de priester de mensen de boei. Onder de zon in de zomer brengt de regen de bloemen de bloei. |
Echt een mooi werkje :) wauw
je speelt met de woorden en de ritme zit wel lekker, normaal houd ik niet echt van rijm.. maar in dit soort werk waardeer ik het wel |
Davidje!
Vooral je eerste strofe is goed, loopt heel soepel en sprak mij erg aan. Aan mijn bed als ik in scherven val & Onder het dak der geloven werpt de priester de mensen de boei. très <3 <3 <3 Dat stukje van de waarheid en de dromen en zo in de 2e strofe vind ik minder. Beetje been-there-done-that. Je moet mij wel even uitleggen waarom dit een ode is aan de zanger vd counting crows? (Dat is het toch, Adam Duritz, of heb ik het nou heel mis?) Ik ben niet bepaald bekend met hun teksten, dus of het daar iets mee te maken heeft...? |
Citaat:
Het is geïnspireerd op de teksten van Adam Duritz, de laatste twee regels heb ik van hem gejat :o maar dat moet je hem niet laten weten. |
"Uit alle hoeken klinkt nu Adam want
ik zoek de nacht waarin ik sterven zal." Over deze twee zinnen kan ik alleen maar zeggen; prachtig! Ik weet niet waarom, maar ze raken me. |
hand want Dan komt de nadruk zo erg op de want en da's jammer mits het een kickasszin is.
Oja, ik vind eigenlijk de bloemen in bloei leuker klinken, maar dat zou natuurlijk het de boei de bloei effect ondermijnen. Ik vind het een heel mooi gedicht. |
da's jammer op voorwaarde dat het een kickass zin is?
|
Reken maar dat het een kickass zin is ! Eigenlijk zijn alle zinnen kickass !!!11!
:s |
Eigenlijk heb ik niet zo veel boeiends te melden maar ik wilde toch graag reageren omdat ik het eigenlijk een heel kickass gedicht vind :bloos: om dan toch even in de termen te blijven.
Inderdaad, de tweede strofe is het zwakst maar is niet erg verveldend te lezen; de eerste grijpt mij gelijk bij de kladden - echt een verademing :) De rijm is goed gedaan, is niet overduidelijk aanwezig maar wel knap dat je dat erin verwerkt hebt. Zie je? Niet zo veel boeiends (angelface) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09. |