![]() |
Klassieke muziek
De laatste tijd luister ik nogal vaak klassieke muziek. Muziek met van die hoge stemmen erin, als in de Sleepy Hollow Main Theme, of in A Kaleidoscope Through Mathematics.
Ik vroeg me af of jullie me konden vertellen in welke stroming dat soort muziek thuishoort en of jullie me nog meer liedjes van dat soort aan kunnen raden. |
Instrumentale muziek (bijvoorbeeld gecomponeerde filmmuziek) is niet altijd klassieke muziek, hoor. Bij klassieke muziek denk ik toch aan werken van de hand van bijvoorbeeld Schubert, Strauss, Beethoven, Bach, Wagner, Brahms, etc.
|
Citaat:
|
als je van instrumentale muziek houd kun je volgens mij het best zoeken bij de soundtracks
daar kom ik in ieder geval de leukste dingen tegen |
is inderdaad geen klassieke muziek.
de term klassiek komt uit de klassieke periode die ergens begint bij leopold mozart ongeveer. Haydn en dat soort gasten. De muziek die jij als klassiek beschouwd is in een aantal gevallen instrumentaal te noemen ( vaak keyboard of synthesizer ). En inderdaad vindbaar onder soundtracks. |
Al zijn er genoeg soundtracks die wel tot klassieke muziek behoren, zoals Fantasia van Disney (dacht ik), waar gershwin (rhapsody in blue) en stavinsky (le sacre) in te horen zijn..
|
Ik luisterde als klein kindje altijd naar muziek van Mussorgsky, Monteverdi en Gabrieli. Moest mijn vader voor me op cassettebandjes zetten, ik vond het helemaal geweldig. :)
Mussorgsky luister ik nog steeds wel eens, verder heel veel Simeon ten Holt (Canto Ostinato). En dat is prachtig. <3 |
Bedankt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iannis Xenakis
|
Omdat dat nou klassiek te noemen...
|
modern (klassiek) dan? er komen wel hoge stemmen in voor.
|
Het moet jullie toch opgevallen zijn dat de term 'klassiek' tegenwoordig een veel ruimere betekenis aangemeten krijgt dan enkel muziek uit de classicistische periode. :p
|
Citaat:
|
Djezus, wat proberen jullie toch allemaal zo geleerd en übercorrect te doen. Haal jullie hoofd toch een uit de grond...
|
Citaat:
Op een forum als dit, kun je dingen leren, en als ik iets weet, meld ik dat, en als jij iets weet doe jij dat. Misschien zelf je hoofd eens uit de grond halen? |
Phillip Glass vind ik een goede (moderne) klassieke artiest. het album met Ravi Shankar is geweldig.
|
klopt, geweldige combinatie en muziek
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30. |