![]() |
Last bij plassen
Sinds een paar dagen heb ik last bij het plassen. Het voelt alsof het dan heel gevoelig is en soms een beetje jeukt. Nou jeukt het ineens veel erger, zelfs als ik niet moet plassen, gewoon als ik een beetje rondloop dus.
Nou vraag ik me dus af of het een soa kan zijn? Het kan komen doordat ik vaak te weinig drink? Blaasontsteking? Want eerder was het niet zo erg, maar het wordt steeds erger en als het vandaag niet overgaat ga ik naar de dokter. Ik wilde jullie meningen erover horen, wat jullie denken wat het zou kunnen zijn. |
Schimmelinfectie?
|
Citaat:
Btw, als ik moet plassen is het een beetje bruinig. Ik heb gelezen dat bij een schimmelinfectie de afscheiding een andere kleur heeft, dus dan kan het best een schimmelinfectie zijn? Die jeuk is bij mij wel onregelmatig, de ene keer heb ik er wel last van en de andere keer weer niet, maar het plassen is wel irritant. Ik maak straks eventjes een afspraak bij de dokter. :) |
Citaat:
Het klinkt niet als een blaasontsteking, maar idd eerder als een schimmelinfectie of een SOA (zou dat uberhaupt kunnen?). Suc6 bij de dokter |
Citaat:
|
Citaat:
Is je afscheiding of je urine nou bruinig? Andere tekenen van een blaasontsteking kunnen zijn dat je vaak denkt dat je moet plassen maar dat er maar een paar druppels uitkomen (echt onwíjs irritant) en dat het branderig aanvoelt. Jeuk en roodheid kan inderdaad heel goed duiden op een schimmelinfectie. |
Citaat:
|
Dat vreemde jeukachtige gevoel had ik ook toen ik ooit eens een blaasontsteking had en dat gevoel ging later over in pijn. Gelukkig hielp het antibioticum dat ik kreeg snel.
|
Citaat:
Klinkt als een blaasontsteking. |
Ik vind het ook meer klinken als een blaasontsteking; daar heb ik idd ook wel eens jeuk van gehad (hoewel niet heel erge). Zou even langs de dokter gaan met een potje plas (y)
|
Gezien de kleur van je urine zou ik ook van een vlaasontsteking uit gaan.
Bruin kan wijzen op bloed in je urine, wat heel normaal is bij een blaasontsteking (en andere dingen aan de urinewegen). |
Neem inderdaad een potje (gewassen, midstream) ochtendurine mee. Dan is een blaasontsteking binnen 5 seconden te zien :)
gewassen = voor het plassen het gebied even wassen om de huid-bacterieen weg te spoelen midstream = niet het begin van je plas, ook niet het laatste deel van je plas, maar het deel ertussenin opvangen in een klein afsluitbaar bekertje |
Glamidia een leuke soa (y)
|
k wil ff zegge dat k dat ook een keer heb gehad
en het is niet erg ofso hoor het is gwn blaasontsteking je moet gewoon naar de dokter en daar krijg je dan tabletjes en over een week is het over maar je moet vooral veel drinken ;) |
Citaat:
Chlamydia, de gekste! |
Het is dus inderdaad een blaasontsteking. Ik heb er 3 tabletjes Trimethoprim van 300 MG voor gekregen.
Bedankt voor de reacties! :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |