![]() |
Carpe diem Liam
Ik heb de lichtjes geteld
van de dode mensen in het park het gras rook naar muffig mos en zweet wie weet wie hier zijn ziel verloren heeft. En de kistjes begraven de vege tekens uitgeveegd de lucht klaar opgelucht ik zie geen sterren meer. Dat we graven en handen vol groeven. Onzin, ik word geen stof geen rottend bot. En god doet ook maar net alsof ik hou mijn laatste adem in. |
Hm dit is denk ik wel het beste wat ik hier gelezen heb de laatste week! Heb er dan ook niks op aan te merken. De eerste twee regels en de sfeer zijn wel het best.
|
Sterk - en een mooie slotstrofe.
Echter- je houd je adem in- en niet inhouen ;) Verder- geweldig. Lekker om te lezen. |
Naar mijn mening heel erg goed :).
|
Ja, mooi hoor. Ik vind het eerste strofe echt geniaal, daarna vind ik het afzwakken. Dan heb ik niet echt het idee dat het ergens over gaat. Maar je doet het goed, ik hoop nog meer werk van je te lezen!
|
Dit gedicht wordt steeds mooier naarmate de keren dat ik het lees. Heerlijk hoe je met de zinnen en woorden speelt, en de laatste regel staat daar ook zo lekker nuchter.
Al vind ik de 'ik hou' ipv 'ik houd' ook wel jammer, maar dat is ook vaak persoonlijke voorkeur. kzou ook meer van je willen lezen ja ;) |
Bedankt voor de reacties allemaal.
@Orpheus en Fri: ik heb bewust voor 'ik hou' gekozen, ook al is het niet correct, ik struikel zelf altijd over die d. |
Citaat:
Verschil tussen schrijf- en spreektaal denk ik. En voorkeuren inderdaad. Het maakt het gedicht niet minder mooi trouwens ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |