Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Wegenwacht/routemobiel [POLL] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1424255)

Schuah 07-06-2006 19:41

Wegenwacht/routemobiel [POLL]

Wat heb jij?
Ik ben zelf wegenwacht lid, starterspakket, uitgebreid met woonplaats- en vervangendvervoerservice en de internationale reis- en kredietbrief plus (dus ook vervangend vervoer in t buitenland en een paar honder euro aan waardebonnen voor overnachtingen enzo)

daarnaast nog een doorlopende reisverzekering bij de postbank voor 3 euro per jaar ofzo.

Waarom ANWB wegenwacht? Vooral omdat het een vertrouwd adres is (wat een boer niet kent...) en de extra service waarvan je kan profiteren (alarmcentrale buitenland, IRK, goed vervangend vervoer -ervaring- etc.) Bovendien ben ik voor pechhulp nederland + buitenland bij RM meer € kwijt dan bij de WW...

Tiño 07-06-2006 20:21

ook anwb jongerenpakket met irk en alles.

ben er erg tevreden over.Destijds genomen omdat route mobiel mijn toenmalige auto te oud vond.

Heel tevreden met de anwb,kan het iedereen aanraden.

Jolt 07-06-2006 22:17

Is eigenlijk dat bij de ANWB dat jongeren pakket per jaar, of per maand?>

200E 07-06-2006 22:44

Ik heb Wegenwacht-totaal van de ANWB. Heb ze één keer nodig gehad, toen ik met een oldtimer in Zeeland stond met een elektraprobleem: tijdens het rijden hadden mijn lampen de accu leeggetrokken. Bleek dat het laadstroomcontrolelampje op het dashboard in serie geschakeld stond en kapot was, waardoor het circuit onderbroken was en de dynamo de accu niet op kon laden. Met een ander lampje was het probleem verholpen :)

En ze waren binnen een kwartier ter plekke, ondanks dat ik op een landweggetje in de middle of nowhere stond... Chapeau!

Tiño 08-06-2006 07:01

Citaat:

Jolt schreef op 07-06-2006 @ 23:17 :
Is eigenlijk dat bij de ANWB dat jongeren pakket per jaar, of per maand?>
nog geen 20euro per jaar

Tom 08-06-2006 09:59

ANWB wegenwacht
geen idee welk pakket maar het is zonde van de knaken.

Helaas lid moeten worden 'langs de weg' toen het blok van m'n S2000 plof zei. Was geen leuke dag (lid worden langs de weg + wegsleepkosten van utrecht naar eindhoven tijdens het weekend + kutdag dat je auto naar de tering is).

phoxetis 08-06-2006 10:53

WW totaal... kost je iets van 70 in een jaar ofzo?

PV 08-06-2006 17:15

Wegenwacht starterspakket. Heb ze 1 keer gebeld, toen ik vlak na mijn apk een raar geluid hoorde ergens vanuit mijn auto. Die man ermee gereden, hij hoorde natuurlijk net niks. Paar dagen later was het nog steeds, naar de garage gegaan en daar bleek dat de uitlaat steeds tegen een ander ding aantikte. Beetje jammer dat de anwb daar niet achter kwam :o Maar 't is wel fijn als je ze kunt bellen :)

Schuah 08-06-2006 17:35

Ik heb de wegenwacht 1 keer nodig gehad, in Frankrijk, met de Alfa 156 van m'n zwager (2 bougies waren compleet uit de motor geknald). Auto kon niet direct gemaakt worden, dus ging op transport naar nederland (ben blij dattie daar niet gemaakt werd: het oude mannetje van le dealer locale de citroën dacht dat het een 8 cilinder was, en ik kon de beste man maar niet aan zijn verstand brengen wat Twin Spark inhield)
Mocht een nachtje in 3 sterren hotel met zwembad en alles (vriendin weer blij) en kreeg op de terugweg een nieuwe Astra 1.6 mee, frans kentekenplaat, en kon ik gewoon in zoetermeer weer inleveren.
Op zo'n moment ben je toch blij dat je zoiets achter de hand hebt.

200E 08-06-2006 18:00

Citaat:

phoxetis schreef op 08-06-2006 @ 11:53 :
WW totaal... kost je iets van 70 in een jaar ofzo?
Doe dat maar x2 en tel er nog maar wat bij op...

Trouwens opvallend dat hier nog niemand zit met RouteMobiel. Iemand trouwens ooit wel eens een RouteMobiel-wagentje langs de weg gezien? Ik niet, zie altijd alleen maar ANWB-wagentjes ;)

Dittrich 08-06-2006 19:24

Ik heb wel een paar keer een Route Mobiel wagen gezien, maar ze zijn zeker in de minderheid bij de ANWB wagens.

Zelf trouwens ANWB lid.

Tiño 08-06-2006 19:30

Citaat:

200E schreef op 08-06-2006 @ 19:00 :
Doe dat maar x2 en tel er nog maar wat bij op...

Trouwens opvallend dat hier nog niemand zit met RouteMobiel. Iemand trouwens ooit wel eens een RouteMobiel-wagentje langs de weg gezien? Ik niet, zie altijd alleen maar ANWB-wagentjes ;)

routemobiel werkt samen met weer andere garages enzo,die dat werk opzich nemen.ofzo,vaag verhaal iigeval

owja,
1x wegenwacht nodig gehad,vorige zomer op vakantie in een parkeergarage in Luxemburg, startmotor kapot.kon gelukkig wel in de buurt gemaakt worden a 250€ :(

MightyMarcel 09-06-2006 07:26

anwb jongerenpakket. ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat dat me kost; <50 euro per jaar in elk geval.

nog nooit nodig gehad. en ja, ik rij alfa.

Jolt 09-06-2006 08:00

:D

Naja toch maar afgesloten dat jongeren totaal pakket voor 37,50 per jaar of zoiets. Naja daar doe ik niet moeilijk voor als ik eens met panne ergens sta :P

Rachel 09-06-2006 10:14

Ik heb 2 weken geleden het briefje op de bus gedaan voor het ANWB starterspakket

Triloxigen 09-06-2006 10:52

Citaat:

Rachel schreef op 09-06-2006 @ 11:14 :
Ik heb 2 weken geleden het briefje op de bus gedaan voor het ANWB starterspakket
Ja, heb ik ook.
Kost 15,- ofzo en pas vanaf de eerste keer dat je het gebruikt ofzo (Y)

coopergirl 09-06-2006 18:29

Ik heb het ANWB starterspakket. Geheel gratis totdat je pech hebt, dan betaal je 17 euro. Mijn pakket is exlc eigen woonplaats, ik duw de auto wel over de grens van de stad heen en bel ze dan op ;)

Rachel 10-06-2006 16:14

Citaat:

********** schreef op 09-06-2006 @ 11:52 :
Ja, heb ik ook.
Kost 15,- ofzo en pas vanaf de eerste keer dat je het gebruikt ofzo (Y)

Ja klopt :)
En het 2e jaar 50% en pas vanaf het 3e jaar het volle pond ofzo :o

tikmaarwat 10-06-2006 21:18

Wij hebben zon heel pakket van de anwb ook dat ze je bij huis helpen enzo.. maar nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk onzin aangezien al onze autos minder dan zoveel jaar oud zijn en we dus ook gewoon gebruik kunnen maken van de pechdienst van het merk... mja

Ivo 11-06-2006 16:48

Ik heb een ANWB startpakket basis aangevuld met de IRK plus.
Over de service van de wegenwachtservice kan ik weinig melden, daar heb ik gelukkig nog niet mee te maken gehad.
De mentaliteit waarop Route Mobiel reclame maakt(e) is voor mij zowieso een reden om niet naar hen toe te stappen (afkraken concurrentie, misleidende prijsvergelijkingen door verschillen in pakketten). Daarnaast staat de ANWB over het algemeen als goed bekend, van Route Mobiel moet op de lange termijn nog blijken hoe de hulp aan particulieren is.

Dukko 11-06-2006 21:04

Het grote verschil tussen beide partijen is dat ANWB service aanbied voor bestuurders, ongeacht welke auto ze besturen. En Route mobiel op kenteken, dus per kenteken.

Ik ben dus lid van de ANWB, ik bestuur nogal wat diverse auto's.

coopergirl 12-06-2006 10:21

Citaat:

Dukko schreef op 11-06-2006 @ 22:04 :
Het grote verschil tussen beide partijen is dat ANWB service aanbied voor bestuurders, ongeacht welke auto ze besturen. En Route mobiel op kenteken, dus per kenteken.

Ik ben dus lid van de ANWB, ik bestuur nogal wat diverse auto's.

En je 1ste auto niet ouder dan 10 jaar mag zijn bij routemobiel. (Laat mijn auto nu uit '95 zijn.) Ik kon dus uberhaupt niet me bij routemobiel aanmelden.

marrel 12-06-2006 13:45

^^Zijn routemobiel serieus zo'n zeikerds :| Ik ben nog niet toe aan een verzekering, eerst maar een rijbewijs en auto, maar thuis hebben we de ANWB. Ik vind Routebobiel zeer triest omdat ze reclame maken tenkoste van de ANWB i.p.v. aan te prijzen wat ze zelf kunnen

Schuah 17-06-2006 13:38

Citaat:

marrel schreef op 12-06-2006 @ 14:45 :
^^Zijn routemobiel serieus zo'n zeikerds :| Ik ben nog niet toe aan een verzekering, eerst maar een rijbewijs en auto, maar thuis hebben we de ANWB. Ik vind Routebobiel zeer triest omdat ze reclame maken tenkoste van de ANWB i.p.v. aan te prijzen wat ze zelf kunnen
Kennelijk kunnen ze ook niet zoveel. Het is in feite geen pechhulp aan de weg, is gebleken: in -als ik het me goed herrinner- 3 kwart van de pechgevallen slepen ze de auto af, waar de WW dat percentage juist direct weer op weg kan helpen.
Het doet me goed dat veel mensen nog zo ANWB-trouw zijn :) Hollandsch Glorie
http://www.2cvclubitalia.com/immagini/wegenwacht.gif
http://www.clubwheels.nl/15%20jaar%2...komsdroom..JPG
http://www.amt.nl/artimg/a20052028233617.gif

MightyMarcel 17-06-2006 13:51

neemt niet weg dat in 10% van de gevallen waarbij de anwb wel heeft kunnen helpen, de bestuurder alsnog een garage op moet gaan zoeken, omdat de geboden oplossing tijdelijk is.

niet dat dat erg is, maar dat meldt de anwb zelf niet zo vaak zelf ;)

ben overigens zelf lid van de anwb om een paar redenen :
- goedkoop jongerenpakket
- alleen iemand met echt verstand van zaken mag aan mijn alfa komen ;)
- ik bestuur verschillende auto's, en dus is dit het makkelijkst
- ik kreeg korting bij een slipcursus, dus had ik het lidmaatschap voor het 1e en het 2e jaar er al weer uit :)

Ivo 17-06-2006 22:22

Inderdaad, die kortingen van de ANWB op bepaalde zaken zijn ook wel leuk. Net als de gratis hoofdwegenkaarten van heel europa. Of de handige reisgids voor europa met alle belangrijke (verkeers)nformatie per land.

PCRodent 23-06-2006 17:35

Ik wilde lid worden van de ANWB toen ik net m'n auto had. Zeiden m'n ouders: "nee joh niet doen, als je iets hebt komen wij je wel halen."
Gelukkig nog nooit iets gehad in twee jaar. Da's al 60 euro uitgespaard. En inmiddels genoeg van m'n auto geleerd om 'm zelf aan de praat te kunnen helpen in simpele gevallen.

Ik overweeg deze zomer toch lid te worden, als ik met de eend naar het buitenland ga. Maar dat is toch nog niet zeker, dus ik wacht lekker nog even.

Ik snap trouwens de ANWB niet helemaal met dat startpakket (vind de hele site onduidelijk). Je betaalt niet tot je pech hebt. Maar als ik dat startpakket heb en over 3 jaar pech krijg, betaal ik dan al die 3 jaren met terugwerkende kracht, of alleen het laatste jaar?

mar87 23-06-2006 18:13

Een poosje geleden kreeg ik een brief van de ANWB met een verhaal over het starterspakket.

Dat leek me wel wat, dus dat heb ik nu. Moet nog kijken of ik het evt. uit ga breiden.

M'n ouders hebben ook de wegenwacht, nooit klachten over ofzo, dus ik vind het wel best en kies ook maar voor het vertrouwde.

mar87 23-06-2006 18:15

Citaat:

Ik snap trouwens de ANWB niet helemaal met dat startpakket (vind de hele site onduidelijk). Je betaalt niet tot je pech hebt. Maar als ik dat startpakket heb en over 3 jaar pech krijg, betaal ik dan al die 3 jaren met terugwerkende kracht, of alleen het laatste jaar?
Achterop de brief die ik toen gekregen heb staat:
1. Ik betaal pas na de eerste keer dat ik van de Wegenwacht gebruik heb gemaakt. Tot die tijd is het starterspakket gratis. Het gratis starterspakket heb ik maximaal tot en met 31 december 2006. Het ANWB Startpakket wordt automatisch verlengd tenzij ik voor 15 november 2006 schriftelijk opzeg. In 2007 kost het ANWB startpakket 50% van het ANWB-lidmaatschap met wegenwacht Basis service.

Lijkt me duidelijk dus...

PCRodent 23-06-2006 18:24

Dus je betaalt het sowieso, tenzij je je hele leven lang geen pech krijgt waarvoor de WW moet uitrukken. Marketingactie....

Maar bedankt voor je antwoord iig :D

coopergirl 24-06-2006 10:29

Citaat:

PCRodent schreef op 23-06-2006 @ 19:24 :
Dus je betaalt het sowieso, tenzij je je hele leven lang geen pech krijgt waarvoor de WW moet uitrukken. Marketingactie....

Maar bedankt voor je antwoord iig :D

Als je je eigen woonplaats er niet bij in hebt is het eerste jaar zonder pech gratis. Krijg je wel pech dan betaal ej eenmalig 17,50 euro. Vanaf het tweede jaar betaal je de helft van een volwaardig lidmaatschap tenzij je opzegt. Ik vind het best aanlokkelijk, hoor! Daarbij heb je in de ANWB winkels korting door je lidmaatschap (y) Je krijgt alleen de kampioen niet bij het starterspakket, die zul je moeten bietsen van ouders oid;)

Ik vind het gewoon een veilig idee, en daarbij wat is op jaarbasis nou 50 euro oid. De kosten voor het latere pakket.

Jolt 24-06-2006 10:56

dat is nog geen 5 euro per maand, wie merkt dat nu?

Schuah 25-06-2006 23:38

Het gaat mij bij de ANWB vooral om de voortreffelijke hulp in het buitenland: in Nederland is altijd wel wat te fixen, meestal wel iemand in de buurt, garages en je kunt zo met de trein ofzo naar huis. Mijn ervaring met pech in Frankrijk is echter dat de je altijd terug kan vallen op de ANWB. Vandaar dus.
Moet er niet aan denken de auto in Frankrijk met pech te hebben staan, daar garagekosten moeten betalen, overnachting, en eventueel vervangend vervoer terug. Dat gaat aardig in de papieren lopen, ook nog om het zelf allemaal op poten te zetten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.